Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 17 av 17

Tråd: B230fk sviver dårligt

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2012
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard B230fk sviver dårligt

    Har b230fk motor med grønne dyser og 932 hjerne som står i en 240. Fikk den ikke til å starte. Dro av lmm så startet den men fjusket noe volsomt når turboen slo inn. Byttet lmm og får den til å starte men når jeg gir gass så dør den ut.

    Bensintrykket er på ca. 3,8 bar når jeg klemmer vakumslangen.

    Har sjekket for vakumlekkasje ved intercooler og innsug, men finner ingenting.

    Mye å lese men håper noen kan hjelpe meg ! =)

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

  2. #2
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Bosch nr på dysene? Det er ikke Kina dyser vel? Finn ut det, så kan vi ta det fra der.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2012
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Er bosch dyser. nr er 0280155968.

  4. #4
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Og du bruker en justerbar BTR antar jeg da?
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2012
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Stemmer det ja

  6. #6
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Prøv med den originale og se om det blir bedre. Blir ofte mye tull med disse justerbare.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2012
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Ok, men vil ikke trykket ligge for lavt med den originale? Er ikke 3 bar orginalt? =)

  8. #8
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Det vil ligge "forlavt" for å få ut max av dysene ja. Men om det gjør at motoren går reint så er ikke det noe å bry seg med.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2012
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Okay, skal prøve. Takk for hjelpen sålangt =)

  10. Takk kermitt takket for denne posten
  11. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard

    Hvilken LMM?

  12. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2012
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Bruker 016

  13. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2011
    Sted
    Rosendal, Hordaland
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tidoskyline Vis post
    Bruker 016
    Det går ikkje. Må enten ha 3" lmm(012?) til 968 dysene eller orginale turbo dyser med 016 lmm
    71' 142 TIC
    97' V70 TDI

  14. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2012
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Åhja, skal prøve å få tak i 012 lmm da. Trodde det i utgangspunktet ikke hadde noe å si bare røre det sto i måtte være rett dimensjon.

  15. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2012
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Går det å bygge om 016 lmm ved å sette innmaten i et 3" rør?

  16. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2011
    Sted
    Rosendal, Hordaland
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tidoskyline Vis post
    Går det å bygge om 016 lmm ved å sette innmaten i et 3" rør?
    Går fint det
    71' 142 TIC
    97' V70 TDI

  17. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. feb. 2014
    Innlegg
    7
    Antall takk

    Standard

    Høres ut som kjilen på veiv hjulet ha knoket

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Using Tapatalk

  18. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. mars 2012
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Haha, no shit =P

Lignende tråder

  1. volvo 740 sviver litt
    By drifter16 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 12/12/12, 20:11
  2. B230fk - sviver dårlig og bruker vann
    By Tvottie in forum Motor og gir
    Svar: 6
    Siste post: 23/12/10, 00:41
  3. 740Tic fusker og sviver dårlig.
    By 69volvo142 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 17
    Siste post: 15/08/10, 17:57
  4. bytte av motor, nye motoren sviver ikke
    By cossykiller in forum Motor og gir
    Svar: 20
    Siste post: 23/05/10, 00:51
  5. B21et sviver ikke på tomgang =(
    By RealT3cH in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 12/01/10, 00:29

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •