enig her men bilcross i sin opprinnelig form kan knapt kalles motorsport egentlig. CNC toppen ble utviklet for å være billig og fungere med en hva man kan kalle for en grei kam. Ingen som satt der timesvis og portet og flowtestet for å finne de optimale 530 portene og kammen. Jeg skriver dette for jeg kjenner han som selger disse toppene godt. Grunnen er at ingen vil betale noe i bilcross miljøet. Men konseptet fungerer tilfredstillende og et bra produkt for oss med litt slunken lommebok , men langt ifra noen high tec utvilkling som man ser innenfor annen motorsport.
Når virkelig ønsket om å vinne kommer frem i bilcross, som feks på landskampen, så er det knapt noen som har en 530 topp i Volvoen sin lenger, men heller hva man kan kalle for RCN motorer med 531 topp, 16v topp og tom EVO topper. Også er det mye hemmelighetskremmeri rundt omkring fremdeles selv om fine forumer som dette har åpnet opp for kunnskapsdeling og utvikling for den vanlige mann. Ta feks MDS som selger EVO motorene. Du får knapt svar på noe der og Alf Eng koder fremdeles datasprut programma sine.