Bra folk borte på Laastad, veldig hjelpsomme og trivelige på delelageret. Min første 460 ble forresten kjøpt der.
Savner de gode setene og kjørekomforten i 460´en, men det var ellers en drittbil som kosta en liten formue hvert år i reparasjoner. Endte med at traversen var så svekket av usynlig innvendig rustangrep at den knakk på vinterfjellet. Heldigvis ville en hogger ta i mot og avlive den for meg. Selv om Volvo 850(som jeg nå eier) ikke er den beste modellen Volvo har laget, er den kvalitetsmessig mange lysår foran 400-serien. 460´en tålte knapt 220 000 km før rusten tok den, og 850´en er snart på 300 000 km og viser ingen tegn til å ville gi seg. De siste 50 000 har vært stort sett problemfrie.
Begge 460´ene jeg har kjørt har vært lave bak. Tror rett og slett de ble laget sånn. Personlig hadde jeg ikke brukt penger på å fikse annet enn det helt nødvendige på en 460. Man blir aldri helt ferdig med problemene på disse bilene. Som du sikkert vet, er det heller ingen Volvo, men en nederlandsk DAF med Volvo-emblem.
Har dessverre ikke mye greie på provisoriske eksosreparasjoner, men skader sikkert ikke å prøve.