150.000 for en 10-modell V70 høres i utgangspunktet gunstig ut, ja. Ikke fått noen prisantydning på den 03-modellen? Særdeles skarp advarsel fra drosjeeieren her, forresten...
150.000 for en 10-modell V70 høres i utgangspunktet gunstig ut, ja. Ikke fått noen prisantydning på den 03-modellen? Særdeles skarp advarsel fra drosjeeieren her, forresten...
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Som sagt, drosjer brukes så forskjellig i dette landet at skal man høre på noen, så må man kontakte de andre som eier og kjører drosje i samme området. Bruken er så vanvittig forskjellig. Enkelte steder er det stort sett langkjøring, mens i Oslo er det bare småkjøring/køkjøring som sliter ut bilene vanvittig fort. Alt handler om bruken
Det samme gjelder jo om man skal kjøpe gamle ambulanser eller poltibiler. Kjøper man fra et lite sted kan man gjøre et kjempe godt kjøp, mens kjøper man en som er gått i Oslo er det 99% sikkert en utslitt doning
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
En drosjebil fra ute i distriktet som hovedsakelig har blitt langkjørt, trenger vel i prinsippet i beste fall ikke være noe mer eller verre slitt på det tekniske enn en annen bil med tilsvarende kjørelengde.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Min forrige V70N var gammel drosjebil, og jeg har kun lovord å si om den!
Dog, dessverre er det mange drosjer som går for lut og kaldt vann..
Kjenner du servicehistorikken, samt får en gunstig pris, så ser jeg ingen betenkeligheter med å kjøpe den.
Prøvekjør den, så merker du det meste selv.
Forøvrig, en kompis kjøpte en '03 130 hk diesel med 460' på telleren. Den går enda og har såvidt rundet 500'...
Bare se på Morgis sin! Gått 495 000 siden 2008. Går som en drøm enda
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
trur også det er en god pris på den 10 modellen. den er enten seeent 10 modell eller tidlig 11 modell. da han har bestilt ny taxi nå. de byttes vell ca. på dagen de er 3 år gamle?
har ikke fått pris på den 03 modellen untatt at "den er ikke verdt så mye". satt på med den her en dag, og den virket veldig ok. fin 5'er lyd også. likte setene og. men alt av knapper å slikt virket litt gammeldags synes jeg :P hehe.
Har selv en eks-taxi, 2007-modell, ble solgt til meg da den var 3 år og ca 3-4 mnd gammel, og da hadde den vært "reservetaxi" i hvertfall i noen måneder. Det fins vel skatte- eller momsregler som sier at taxier må gå 3 år før de blir solgt for å få noe fradrag eller noe, 3 år er hvertfall det vanlige når de selges videre ja.
Jeg vurderte det slik da jeg kjøpte min at en taxi som var gått på lange turer i distriktet på OK veier (om enn smale, det merker jo ikke bilen) i motsetning til brosteinene vi har mye av i Bergen var bedre enn en som var gått på mye småturer i sentrum. Det trenger ikke være riktig, men ut i fra det som blir sagt om mindre slitasje på motor og gir ved jevn langkjøring så tror jeg det er riktig. Motor og gir har gått 302 000 km per i dag på min bil, mot mange "by-taxier" jeg så da jeg var på jakt etter V70 som hadde fått ny motor/gir på rundt 200
'79 Kadett C 2,4i
x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler
jeg og vil tru det er stor forskjell på taxier. har jo selv sittet på med taxier i oslo, og enkelte av de kjører som om de skulle ha vært hjemme (!)
hadde vært meeget skeptisk til å kjøpt en oslo taxi som lukter karry, hehe. hard bruk, masse salt, minst mulig vedlikehold og masse bulking er det jeg forbinder de bilene der med.
svigers hadde for lenge siden en mercedes 250 diesel. DEN kunne man ikke se at hadde vært taxi altså. den hadde vært bygde taxi i nabobygda. og det går jo mest på syketransport.. den hadde gått 350.000km den gangen. setetrekk fra bilen var ny osv, så ny ut innvendig.
pappa hadde også en taxikjørt (gått her i byen faktisk) mercedes w123 for mange år siden, denne hadde gått 550.000km, og gikk som ei klokke helt til rusta tok den.
Hadde VW Caravelle som taxi her, den vart solgt for et par år sidan og sjølv om den hadde rulla 200 000km så såg og føltes den ut som en ny bil. Kjøper var kjempefornøgd og ville gjerne kjøpe neste Caravelle og...
Så ja, det har med bruk og vedlikehold å gjere. Den nevnte her er ikkje bykjørt og det hjelpe mykje.
2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
2005 Volvo Horisont B12M
fikk pris på 03 modellen nå. det som er feil med den er igjenkokset webasto og defekt korsryggstøtte(justering) på ene framsetet. skulle få låne den noen dager om jeg ville, så da får jeg føle litt på det. han sa rundt 50.000. synes det hørte nok ut jeg men : /
webastoen kostet vist 5-6k og rense.
Mange 03-modeller av V70 med langt mer normal km-stand, både diesel og bensin, koster rundt 75.000 - enkelte oppi ca 100, men andre en del mindre. Dermed tenker jeg også at rundt 50 for denne kan virke som mer enn nok. Vanskelig å vurdere ut fra km-stand alene, både fordi at relativt få har gått så mye, men enda mer fordi at tilstanden må tillegges enda mer vekt.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
vurderer og bmw e39 stv diesel. hadde en slik for noen år siden, en tds 2,5l. denne var sykt god å kjøre, men fikk trøbbel med dieselpumpa så den var tungstartet. byttet også mye understellsdeler, bremser +++ så jeg var nok litt uhedig med den. er og skeptisk til aut.kassene på bmw, de havarerer uten forvarsel. spesielt dieslene er utsatte.
trur man får en 5 serie 01-03 modell for rundt 50-60k som har gått litt under 250-300. men da vet man jo ikke hvordan bilen er holdt.. dessuten er vell rust ett tema og på de. spesielt bagasjeluka.
Er ikke disse 525 dieselmotorene tragiske? Har hørt de ikke er av de mest sofistikerte.
V70 2.4D aut. 2002 mod.
Har vel ikke vært de mest feilfrie motorene nei. Har vle også vært en del problemer med coiler som ryker på de etter det jeg har hørt.
Men tilbake til V70, hadde en kompis som kjørte en V70N D5, når han solgte den så hadde den rundet 640' og gikk fremdeles som en klokke.
disse tds'ene er vist noe av det sterkeste som er bygd av motorer sies det. taxiene i tyskland elsket de vist. men dieselpumpa og toppakninga (tåler iallfall ikke hardkjøring på kald motor) er svake punkt. min var også chippet til 180hk og gikk godt. sykt turtallsvillig til å være diesel, drar helt til toppen.
de nyere D-motorene som de heter har jeg nesten ikke prøvd. kun prøvd en 2005 mod 530d. gikk da ganske godt den.
hadde vært litt mere komfortabel med 40k for volvoen jeg men.
får bare ta å låne den og se hva jeg synes. har en følelse på at de er daue jeg, om det er kun 130hk.
Hvis han sa "rundt 50", kan det jo fortsatt være verdt å prøve seg på et noe lavere bud.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Er noe dritt å handle med familie/bekjente. Stygt å krangle på pris da synes jeg.
Lå forresten en bil på finn med tilsvarende km nå for 32000kr.
Lå også en 2,4 bensin for 40000, som hadde gått 190.000km bare.
Med familie/venner pruter man ikke for å prute, men man må kunne diskutere pris så lenge det ikke går for mye prestisje i det.
Hvis du føler at du ikke vil betale mer enn 40 bør du kunne si det, og akseptere hvis han ikke vil selge for det.
Et annet alternativ er å avtale at du betaler 50, men at dere deler på eventuelle reparasjoner det første året? Hvis bilen er i god stand så trenger ikke eieren være redd for en slik avtale.
X Volvo 240 B230F manuell 1989
X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
X Volvo V70 2.0T 2004
X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk 2006 - solgt
XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019
får høre etter å ha prøvd den, kanskje jeg merker noe han ikke har nevnt også..
de holderpå å pusse opp en leilighet for tiden, så jeg har hjulpet de endel der. kanskje jeg kan trekke litt fra for dette også. og det koster meg jo ingenting : )
menmen vi får se, er da nok av biler der ute, det er ikke problemet. fordelen med denne er at jeg vet historikken/bruken.
begynner å bli lei av å kjøre toyota starlet nå :P
Sist endret av space-ace; 05/01/14 kl 21:24
Er ikke alltid det er lurt og handle en V70 man kjenner historikken på heller Jeg kjøpte V70n av broren min. Det er en 03 V70 D5 med da 215000km på telleverket. Der skulle det ikke være store problemene og få den mellom eu kontrollen. 6stk 2'r feil og 7stk 1'r feil. og på den bilen kjente jeg service historikken. etter att jeg kjøpte bilen har Dieselvarmeren og Viskermekanikken sviktet. Så se på historikken med en klype salt
Dæven ja, vært litt uheldig du da :/. Leit å kjøpe noe der feil har hoper seg opp..
Har sjekket regnr på bilen, Fant ut at den må på euok i mai i år, er førstegangsreg i januar 2002. Er en 2,4. 130hk ja..
Slipper iallefall unna med den billigste omregistreringen da
Hadde vært greit å tatt en eukontroll på den. Kan vell gjøres 4mnd før det om jeg ikke tar feil(?)
Har selv hatt en 06 mod V70 D5 163hk automat, den hadde gått 398000km når jeg kjøpte den og 510000km når den endte opp knelende i en grøft.. Eneste jeg byttet var en dynamo og hadde generelle servicer :-) Virker bilen grei så by han 40000kr og slå til
05`V70N D5
86`740 Turbo intercooler.
Si ifra om du trenger deler til 700/900 serie.
01 V70'n min blei akkurat vrak, og skal kjøpe gamle til mamma nå, 01 V70 Diesel.
Jeg synes absolutt ikke du burde betale mer enn 40.000 for den. Som en annen skreiv "Ligger en på finn med samme km for 32.000kr".
Du kan nevne for selger at de går på finn for ca 30, og pga alle de nye delene kan du by 40.
Ang km ville jeg ikke brydd meg noe særlig. Hvis den har blitt tatt godt vare på er det ikke noe problem, hvis den ikke har blitt tatt godt vare på, kan du fort få ventiler med slakk osv.
Som nevnt av andre, lotto og bruktbil er ganske likt