Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 54 av 54

Tråd: 300hk Som hverdagsbil?

  1. #51
    Registrerte brukere Jonola89 sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Ås/Eidsvoll
    Innlegg
    104
    Antall takk

    Standard

    se der ja, da var det problemet løst... takk gaupe!
    "If in doubt, flat out" Colin Mcrae

    - 1997 Volvo 945 2.3LT alt under 1 bar er sugis...
    - 2010 Vw Caddy 1.9Tdi 4 motion "bruksbil"

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.329
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ClassicTurbo Vis post
    Vil ikke intercooler miste en del av kjølingen når man lakkerer den?
    Man må skille mellom flett nytt og praktisk bruk.
    En flett ny intercooler som er gullende ren kjøler best. Når man bruker den legger det seg ett tynt oljelag innvendig og dette saboterer kjøleeffekten. Det er derfor sterkt anbefalt at man vasker intercooleren 1 gang i året, men hvor mange er det som er klar over dette og gidder å gjøre det?

    Utvendig blir intercooleren også tilgriset og det legger seg ett belegg utenpå aluminiumen. Dette saboterer også kjølingen. Lakk beskytter overflaten så jeg valgte å legge ett tynt lag med matt svart lakk på min for å unngå dette.

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. april 2013
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Angående godkjenning av økt effekt.
    Hvordan hjelper det å ha godkjent for 238 hvis jeg ikke får godkjent bytte til t3 turbo?
    Har prøvd å lete litt, fant svar som:

    ja jeg fikk det opp ja. men bt drev å pirka på ettersom volvo sier att maks effekt er 238hk/310nm og godkjenner alternative motorer så mener da bt att volvo kan godkjenne sin egen motor med 238hk/310nm. noe da kan lage ball på å godkjenne en trimmet rødblokk. pga trimmer man biler igjen så er det igjen §7 som trår i kraft. om att du må på ett uavhengig lab å ta syklus test på avgasser for att det skal tilfredsstille avgasskrav da din bil ble førstegangsregistrert.
    du har såpass ny bil så du ikke får godkjent effektøkning grunnet avgasskrav fra og med 1994. da må det taes syklus på avgasser o.l som dem ikke gjør her i norge. men får godkjent alternative volvo motorer på xx antall hk grunnet di org motorer er jo org.
    men blir værre når du skal igjennom med din årsmodell bil og motor og trimme denne for å få en høyere effekt i vognkort. blir samme som med meg og 760, da dem trøkte på meg krav for 1994 og nyere biler.
    Svaret var igrunn at det er greit sålenge original motorstyring brukes. Avgassmålinger (en enkel som tas på EU kontroll) må legges frem, bremsepapirer på effekt/dreiemoment og papirene fra Volvo.
    en gjør man vesentligen endringer med motor som ic,turbo, grenrør, chipper er ikke motor i orginal stand lenger og da må det taes syklus tester igjen. med turbo + er motor i orginal stand, og turbo+ er en orginal trim derfor er det lov.
    dem vil ikke godkjenne oppjustert 4ere pga avgasser og tuv som dem krever på avgasser nå
    Andre grenrør, turbo, m.m. kan utløse krav om tüv/dekra måling av avgasser.
    Så er denne 238hk godkjenningen bare til hjelp om man bytter til annen org motor?

  4. #54
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Mye avhenger av Biltilsyn desverre..

    Jeg var inne på mandagen med min 940.. B230FK, T3/T4 turbo blablabla..

    Eneste han pirka på var størrelsen på turboen. Så må sende en detaljert søknad og oppgi turbotrykk osvosvosv..
    Og vise frem bremsepapirer (Trengt ikke vær fra godkjent benk) og få bukt på avgassene han mente kunna være turboen.. (Høy Co)

    Tipper med rett ladetrykk så ska jeg klare og nærme meg grensa og få dette inn i vognkortet
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

  1. [SELGES] Volvo 940 300hk Finn.no annonse
    By Ravneng91 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 25/11/13, 18:55
  2. Tarell S70 Turbo "hverdagsbil". Ny oppdatering
    By Tarell in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 78
    Siste post: 02/07/13, 18:30
  3. Svar: 8
    Siste post: 23/05/12, 22:37
  4. 300hk oppsett til 940
    By solan in forum Motor og gir
    Svar: 1
    Siste post: 11/10/11, 16:23
  5. turbo til 300hk
    By aarmo in forum Avansert trimming
    Svar: 53
    Siste post: 14/06/11, 22:20

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •