Hei! Noen som har fine diagram med Volt forhold til Gram luft? Helst 016 bosch eller en orginal 3" sak. Tenkte å eksprimentere litt med maf styrt bensin på sprutet
http://www.msextra.com/forums/viewto...?f=101&t=41047 <- En kar som holder på med det samme som deg, kansje du finner noe info ?
'09 V70
740 - med b21 og vems
Godt spørsmål! Men jeg ska svar godt au!
Problemet er når motoren står å går på lite belasting "lite load". Da går lufta seint i innsuget og blir varmet opp. Det gir en lav fyllingsgrad. Når jeg skal starte er innsug og slikt også kaldt, da går fyllingsgrad opp i forhold til beregnet.. Og den blir da veldig mager. Om vendt om jeg har kjørt hardt og roer seg ned, da er den feit. Er en kompenseringskurve for CLT og IAT vs load. Så man kan mikse in motortemp i luftempa på gitt belastning. Men er en del greier å få stilt det inn
Tenkte kansje å kjøre maf på under en gitt load. Gjør det sånn att den driver sjappa til problemet med innsugstemp er over Men får se, får jeg no greie på den kompenseringskruven driter jeg i det