Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Voltkurve LMM

  1. #1
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard Voltkurve LMM

    Hei! Noen som har fine diagram med Volt forhold til Gram luft? Helst 016 bosch eller en orginal 3" sak. Tenkte å eksprimentere litt med maf styrt bensin på sprutet

  2. #2
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    http://www.msextra.com/forums/viewto...?f=101&t=41047 <- En kar som holder på med det samme som deg, kansje du finner noe info ?

  3. Takk TomX95 takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Han stakkarn dær sleit litt men... Hadde vært morro å testa etterhvert Tak for tråd

    Kunne kjørt maf på tomgang å "blenda" den ut til rein speed denisty utover i spektret
    Er litt dumt med speed density på tomgang
    Sist endret av TomX95; 13/12/13 kl 17:08

  5. #4
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Er litt dumt med speed density på tomgang
    Mulig det er et dumt spørsmål, men hvorfor?

  6. #5
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Godt spørsmål! Men jeg ska svar godt au!

    Problemet er når motoren står å går på lite belasting "lite load". Da går lufta seint i innsuget og blir varmet opp. Det gir en lav fyllingsgrad. Når jeg skal starte er innsug og slikt også kaldt, da går fyllingsgrad opp i forhold til beregnet.. Og den blir da veldig mager. Om vendt om jeg har kjørt hardt og roer seg ned, da er den feit. Er en kompenseringskurve for CLT og IAT vs load. Så man kan mikse in motortemp i luftempa på gitt belastning. Men er en del greier å få stilt det inn

    Tenkte kansje å kjøre maf på under en gitt load. Gjør det sånn att den driver sjappa til problemet med innsugstemp er over Men får se, får jeg no greie på den kompenseringskruven driter jeg i det
    Sist endret av TomX95; 13/12/13 kl 23:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •