Hei alle sammen!
Dette er min første tråd som nytt forum-medlem på VCCN!
Har akkurat kjøpt en 2006 XC90 Excecutive og er så langt VELDIG fornøyd med skuta! Herlig bil med nok plass til hele familien!
(Foreløpig) har jeg bare ett problem som irriterer meg litt og jeg tenkte jeg skulle høre her on noen har erfaring eller tips før jeg kjøper meg en ny frontlykt til gudene-vet-hvor-mange-tusen...
Etter ca 10 minutters kjøring slutter høyre frontlykt å lyse og jeg får feilmelding om at 'halvljus' ikke fungerer. Lar jeg bilen stå en stund, fungerer begge lyktene igjen, men etter de samme 10 minuttene slukker høyre lykt igjen...
I den perioden den faktisk virker, synes jeg luset 'flimmrer' litt... Synes ikke så godt når jeg ser rett i lampa, men står jeg parkert foran en husvegg, ser man tydlig en slags skjelving.
Er det pæra som er i ferd med å ryke, ballast eller må hele lykta byttes. Jeg har ingen erfaring med Xenon, så derfor dette spørsmålet før jeg begynner å bytte dyre deler som jeg jeg kanskje ikke trenger å bytte...
FiGu
EDIT: Pæra er byttet og problemet løst! Forrige eier kjøpte en ny pære til meg (!) på Bilia siden feilmeldingen dukket opp under "overtagelsen". Ikke værst, hva?