Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 31

Tråd: General-aasen's 960 turbo prosjekt.

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard General-aasen's 960 turbo prosjekt.

    Etter ein del om og men so endte det med ein 94mod 960, er ein seint 94mod så er facelift..
    Var i grunnen på jakt etter facelift 760, men sånn ble det ikkje. Kjøpte bilen i kløfta no nettopp. Langkjørt og har rulla 410k på telleren..
    Sikkert noken som kjenner ijenn bilen av dei som bor sørafor..

    Litt dårlig bilde, men får duge enn solenge


    Denne har no rette fargen for min del 019 svart, og grått stoff interiør
    Har vell store og små planer for denne, den får ein B23 16v turbo motor med div snaks..
    Motoren står pr dags dato i ein 740turbo, som ble ett døfødt prosjekt etter ein hendelse med BT
    740en blir hugget og motor og gir++ går over i 960en

    Nå i første omgang so blir kjente feil på 960en ordnet, og deretter sendt på eukontroll om knappe 2 uker..
    Når bilen blir stemplet euok i 2år fremmover, starter ombyggingen..

    Motoren er ein nybygd 16v på ein B23 blokk, smidd innmat, plenium å grenrør, holset hx35 ++ men desverre ingen datasprut enda.

    Bilder av motoren i 740en


    Ellers får bilen addonlippe, sideskjørt, grill frå lmr, senk, chrome blir byttet med svart, og litt ymse..
    Er i grunnen ikkje so gla i å skrive å detaljere så mykje, dere får helder spørr..

    Eneste som blir satt litt i tankene er driverket på bilen, forstillingen er jo grei å beholde..
    men spm er vell beholde mk2 bakstilling eller stiv aksel?

    bilen skal brukes å kjøres hardt med, så for holdbarheten si skyld så undrer enn litt på det..

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. mars 2013
    Sted
    Ålesund
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Sikkert jeg som ikke leste godt nok men har du planer om og godkjenne med 16v i denne ? Fin bil forresten

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Neida.. Ikkje med 16v.. Skal på vanlig pkk no siden den skal inn i februar.. Men blir evt gokjent med standard ft/fk senere evt..

  4. #4
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.621
    Antall takk

    Standard

    Tøft prosjekt!Skal følge med her
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Sted
    Ortnevik, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    1.673
    Antall takk

    Standard

    detta må bli bra ..skal følje med
    volvo 855 t5
    volvo 940 gl.
    volvo 855 gl.

    prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5

  6. #6
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.707
    Antall takk

    Standard

    Blir tøft
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Takker.. Sataer på det bli bra, motoren fungerer overaskende godt i 740en. Mykje bedre enn forventet.. Kommer litt flere bilder av saker å ting etter kvart. Starter med å bytte interiør i bilen til svart nå i mellomtiden før bilen skal inn på eukontroll. Men er veldig i tvil på å bruke mk2 bakstillinga for forsjellige grunner, haller litt på å bruke stiv aksel, siden eg tror at den blir mest holdbar i bilen over lengre tid..

  8. #8
    THO sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Ullensaker(Borgen)
    VCCN medlemsnummer
    64
    Innlegg
    203
    Antall takk

    Standard

    Turen fra dere hentet den hos meg og hjem gikk greit skjønner jeg?

    Skal følge med på utviklingen

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Der var du også ja.. Joda, smertefri tur ja. Gjikk med ca 20l vann på ca 70mil totalt.. Overaskende lavt bensinforbruk også.. Ca 3/4 tank frå charlottenberg og heim (60mil)
    Sist endret av general-aasen; 30/10/13 kl 22:16

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Dagens oppdate.. fant fram litt greier til bilen..

    Lette fram eit svart dashbord med tilbehør og ein del pysh deksler som enn hadde. Dekselene ser noke grå ut på bilde, men er "svart"



    Skal bruke rutelistene frå desse dørene også. Kansje ikkje alle synst ein bør fjerne chrome frå 960, men smaken som baken..



    Blir også desse sabelt stolane etter kvart, men venter til etter eu..



    Denne skal pusses å grunnes, og sendes til lakk når tiden strekker til det.


  11. #11
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.621
    Antall takk

    Standard

    Mykje fine deler
    Eg og kunne tenkt meg svarte rutelister, men er vel ett hellvette og få på igjen dei på dørene skikkeleg?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Takker.. Tja, kjem litt ann på.. Fort gjort å skade dei.. Ha ikkje bytta på min enda, blir vell nå til helgen.. Burde vell bruke ein gummi hammer og noke lignende ein plast meisel eller lignende å banke dei forsiktig av..

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Då ha enn fått skaffet seg eit passe dårlig sett med compomotive felger, blir brukt som vinterfelger med billige piggfrie dekk.
    Tanken er vell for å få kjørt bilen "lovlig" på fine vintersdager. Blir sjenerelt stått parkert på vinterstid, siden enn har biler som egner seg bedre til det..

    Hjula var orginalt hvite, men er groft sandbåst å lakkert sølv/grå. overaskende nokk so har 2 av felgane blitt sveist tiligare, og ein er sprekt pr.dags dato.
    4. felgen blir sveist og finere sandblåst og forhåpentligvis pulverlakkert hvite ijenn..
    Felgane er 8x18 ET40

    Normalt at comp hjul sprekker? har sett eit tilfelle tiligere, og har hatt inntrykk at desse skal nesten vere skuddsikkre..


  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Litt av helgens arbeid på bilen..

    Fikk bytta diverse, blant annet svarte rutelister..



    Ble også emblemfri bak







    Slik var dashbordet



    blei også byttet hattehylle og deksla på 3kantrutene, når rutene blei byttet i går..



    Ut med det gammle



    Det nye på plass



    Eit par bedre bilde av comp hjula..





    Småttisane kom innom for å sjå ka faren dreiv med.. gla i bil dei også..



    Resten av det grå interiøre blir byttet etter eu, slik en setter bøttestolane direkte i bilen, baksete blir nokk grått ennsolenge, og taktrekket blir nokk som det er..
    Fått ordnet lakkerting av saker og ting om 2-3uker..
    Fåt håpe bilen går ijennom eu til uka, slik ein får bejynt på motor byttingen også..

  15. #15
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.621
    Antall takk

    Standard

    Korleis fekk du på dørlistene skikkeleg?Huskar eg skifta på 740en min, då fekk eg aldri på igjen dei på dørene..Dei på bakdørene hang alltid litt ut i bakkant, veldig irriterande
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Korleis fekk du på dørlistene skikkeleg?Huskar eg skifta på 740en min, då fekk eg aldri på igjen dei på dørene..Dei på bakdørene hang alltid litt ut i bakkant, veldig irriterande
    kan ikkje sei annet at dem ble plukket av å på ijenn.. men vill påstå dei ikkje sitter godt i bakant på bakdørene da.. men var ein liten kant på rutepakninga som eg la over lista, slik at selve lista fikk litt press nedover.. men er jo viktig at lista ikkje er skeiv da... men finst no 2 typer lister, frå sedan og frå stv.. vertfall på 9 serien, gammel 740 har vell like på sedan og stv.. har prøvd 740 lister på 960 dører, så fikk ein litt kræsj på listene på bakdøra, litt annen forming på pakninga i bunn på den miste ruta på bakdøra, om du sjønner tegninga?

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Ikkje sjedd so mykje etter mykje overtid på jobb, men blir eu kontroll i morgen, satser på det ikkje blir store manglene.. Tok tiligere å byttet instrumentpanelet siden klokken var dau, bilen har no då også gått over 100k mindre på telleren også no.. Hehe..
    Typisk mi flaks so bejynte speedometer biten og kødde, fartsmåleren og km telleren detter ut i visse mellomrom, virker når den selv vill.. Typisk mi flaks før eu.
    Sjønner ikkje heilt ka hva de kan vere, virket fint i forge bil, slik og huske.. Kansje den har dårlig kontakt på kardagen? Når det sjedde, so gjikk girkassen i nødmodus også, forsvant etter ein slettet feilkoder på bilen, men fartsmåleren er likens enda..

    Ellers ha enn ordna seg ein kurant løysning på nye fjærbein med å fjerne den interne demperen i 960 fjørbeinet og sette inn svanlig bilstein frå 7/940..
    Vart tipsa til dette bilde, etter å ha delt forskningsplanene mine med andre..
    Er vell gammelt nytt mitt nye påfunn vill eg tro


  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Då var eukontrollen tatt. Gjikk over alle forventninger.. Fikk 2, 1er feil og 2, 2er feil..
    Tåkelys bak og eit skiltlys på 1er og ein lenkarm å bremseklosser bak på 2er.
    Blir fikset fortløpende slik bilen er euok, so starter demonteringa av motor å div driverk for å få bilen slik ein vill ha den..

  19. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  20. #19
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av general-aasen Vis post
    Ikkje sjedd so mykje etter mykje overtid på jobb, men blir eu kontroll i morgen, satser på det ikkje blir store manglene.. Tok tiligere å byttet instrumentpanelet siden klokken var dau, bilen har no då også gått over 100k mindre på telleren også no.. Hehe..
    Typisk mi flaks so bejynte speedometer biten og kødde, fartsmåleren og km telleren detter ut i visse mellomrom, virker når den selv vill.. Typisk mi flaks før eu.
    Sjønner ikkje heilt ka hva de kan vere, virket fint i forge bil, slik og huske.. Kansje den har dårlig kontakt på kardagen? Når det sjedde, so gjikk girkassen i nødmodus også, forsvant etter ein slettet feilkoder på bilen, men fartsmåleren er likens enda..

    Ellers ha enn ordna seg ein kurant løysning på nye fjærbein med å fjerne den interne demperen i 960 fjørbeinet og sette inn svanlig bilstein frå 7/940..
    Vart tipsa til dette bilde, etter å ha delt forskningsplanene mine med andre..
    Er vell gammelt nytt mitt nye påfunn vill eg tro
    Så helt vanlig bilstein fra 7/900 passer rett inn i org 960 95+ fjærbein?
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  21. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    VCCN medlemsnummer
    363
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Bilder av sveisingen på felgene og hvor kommer de ifra? Ble frastjålet fire stykk helt like disse som var sandblåst og blåkopper. Var ikke lakket eller noe når de ble stjålet, men sveist.

    Sier ikke det er disse, men greit å sjekke :P

    Mvh
    Martin
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  22. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Passer direkte inni ja, om du kapper so langt ned som den på bilder "der sveisen er"

    Sopass? hmm.. desse her er det 2 stk som er sveist, ein er sveist kun en plass, og den andre er sveist 2 plasser. den som er sveist 2 plasser, er sprekt rett ved siden av ein sveis no..
    Har forstått det slik at desse har stått på ein blå 850 som er ombygd til R awd..

    Kjøpte dei med han som har denne nå


  23. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    Ikkje sjedd so mykje i de siste desverre, ofte lange dager på jobb i de siste..
    Men litt har blitt gjort, holder på å klagjere 2 biler til vrak, blant annet 740en som har 16v motoren som skal i denne..
    Har pjaska litt med 2 andre biler også, i ventetiden til delene som er bestilt kommer..
    Utenom det so ha enn ordnet seg ein 242 som blir kjøpt i formål for å kjøre på isen med i vinter..

    Her står vertfall motoren klar til små utbedringer før den skal i 960en ijenn

  24. #23
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    om du ikke har satt på dekk enda, kunne du satt en felg på vekta? Spent på hva de veier Om det er verdt å spandere på seg comp for å få ner ufjøra vekt tenkte jeg på Eller er det bare at comp er bedre kvalitet mtp hva de tåler?

  25. #24
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    971
    Antall takk

    Standard

    aldrig tenkt over vekta på desse.. kan kansje også variere på gammle å nye modellen? er ikkje dekk på enda nei, so kan ta vekta på dei ved neste mulighet

  26. #25
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.707
    Antall takk

    Standard

    Husker mine comp felger var jææævla tung syntes jeg. Men 9,5 tom bred superstar felg er tunge de å
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

  1. General-Aasen's 242 Turbo prosjekt.
    By general-aasen in forum 200 -serien
    Svar: 20
    Siste post: 27/03/12, 22:08
  2. General-aasen's 242 R6 prosjekt..nye bilder 05.02.2012
    By general-aasen in forum 200 -serien
    Svar: 154
    Siste post: 22/03/12, 08:04
  3. General-Aasen's 940TDI bruksbil prosjekt.
    By general-aasen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 23/11/11, 22:43
  4. General-aasen's 245DL rullende prosjekt
    By general-aasen in forum 200 -serien
    Svar: 15
    Siste post: 15/04/10, 23:16
  5. General-aasen's 940tdi prosjekt...skjermer lakkert
    By general-aasen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 98
    Siste post: 10/03/10, 23:50

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •