Sommerfelgene har kommet på igjen og bilen har fått en liten shinings.. Ellers er det lite nytt.
Blir olje\filterskift rimelig snart. Og det vil bli tatt litt overflaterust i hjulbuer og på bakluke i løpet av sommeren en gang når det blir bedre vær.
Sommerfelgene har kommet på igjen og bilen har fått en liten shinings.. Ellers er det lite nytt.
Blir olje\filterskift rimelig snart. Og det vil bli tatt litt overflaterust i hjulbuer og på bakluke i løpet av sommeren en gang når det blir bedre vær.
Bilen har fått en velfortjent vask igjen.
Prickbort
SurfexHD
Autofoam
Ht-Spyling
Jif bilsåpe-> bøttevask
Ht-spyling
Runde med støvsuging av interiør
Blir korrigering ved første anledning nå som jeg endelig har mottatt min Rupes Bigfoot 15 maskin
Gleder meg stort til å teste på panseret som ser seriøst oksidert ut og er fullt av spøkelser og skjolder :P
EDIT (bilder):
FØR:
ETTER 10 min 1 steg test med halvgrov kombo grønn rupes pute, blå rupes polish:
Blir såklart ikke perfekt når en bare kjører enstegs og bare ett pass, uansett en relativt klar forbedring mtp. hvor oksydert den lakken der var.
Sist endret av R-M-I; 21/05/14 kl 08:35
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
1996-2015 Peugeot, Citroen, Toyota
1996-2015 VW, AUDI,SKODA, SEAT
Volvo 850 HUGGES! MYE bra deler!
Pen bil R-M-I![]()
Biler.
-1985 volvo 740
-1986 volvo 740
-1987 volvo 245 glt
-1988 volvo 760 D24tic
-1996 volvo 960
-1997 volvo 850
-1998 volvo 945
Da ser det ut til at hjullager bak på passasjersiden har funnet ut at det skal synge sørgmodige sangerNytt lager er på vei i posten til meg, så får man se om jeg får montert før jeg skal avgårde til Haugesund en tur...
Ellers har jeg store planer for nok en vask av bilen i kveld + muligens testkorrigering av panseret siden det er rimelig "greit" oksydert .Samt at det blir noe småfiks av rust jeg har sett i hjulbuene bak samt noe småplukk på bakluka :P Blir midlertidig fix akkurat nå for å i allefall bremse utviklingen før jeg får tatt det ordentlig etter hvert.
Er stort sett fornøyd med bilen fortsattSkulle gjerne hatt meg en "original"-modifisert grill som jeg har sett en del kjører rundt med..den med det nye emblemet. Om noen har en liggende, så gi gjerne beskjed
![]()
Da fikk jeg omsider tatt litt rust :P ble ikke tatt ordentlig.. Ble grovpussing, på med "rustmelk", vente til det var tørt.. På med hammerslagslakk :P Ser i allefall betydelige mye bedre ut.. Om enn bare midlertidig..
Blir tatt ordentlig når jeg får tilgang på punktsandblåser og får kjøpt inn 2K lakk , syregrunning osv.
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
Og...Når jeg kom hjem fra tur (kjørte fortsatt med syngende spøkelser i bilen \ dårlig hjullager), låg det endelig pakke til meg i posten.
Hjullageret mitt hadde ankommet, så da ble det å brette opp ermene og sette i gang.
Igrunn en ganske enkel jobb bak på disse bilene, MYE mindre styr enn jeg hadde regnet med. (første gang jeg har tatt lager på disse bilene).
Eneste problemet var at det nye lageret kom med en mutter som var for stor for spindelen på bilen min.. Så da brukte jeg opp igjen den jeg hadde (gav den noen greie striper blå locktite) og skrudde til med momentnøkkel (120 nm) + 30grader etterpå.
Ingen mer klagesang fra bakhjulet i allefall. Og en "kjekk" jobb å utføre selv.
Da har jeg omsider fått skiftet alle led's i instrumentering, siden disse levde fullstendig sitt eget liv(de følte for å leke strober)..
Fått lys i multifunksjonsdisplayet også.. Og overhalt kupévifta så den skal være klar for vinteren
Er en drivknute som driver å beatbox'er av og til.. Så jeg får vel skifte når det blir tid til det.. Er også en del dødgang i rattet, så blir vel til at jeg tar endeledd og det som trengs av forstillingsdeler samtidig..
Sist endret av R-M-I; 03/11/13 kl 16:52
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
Fin bil.
Hører ikke mye fra deg ang. den drivknuten![]()
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
Ser bilen din ofte mellom fjell å straume.. men ser aldri deg bak rattet :P hehe
96 - Volvo V90 x
05 - Volvo V70N D5 x
97 - Volvo 940 Turbo x
08 - Volvo V70 2.4D Summum
Foreløpig er det en 'go' fra min side![]()
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Ser ut som en fin bil dette, liker sorte 850 er
Som jeg har selvhehe:P
Og flere bilder er alltid stas^^
Volvo 850 2.0 T5. http://forum.vccn.no/showthread.php?...)-V70-lister-)
Eks biler.
1985 VW Golf 2. (Solgt)
1986 Volvo 240 B230A. (Solgt)
1974 Volvo 142 B20A. (Solgt)
1987 Volvo 240 B230K. (Hugget)
1987 Volvo 740 Turbo Intercooler. B230ET/B23ET. 250HK (Solgt)
1986 Volvo 740 Turbo Intercooler. (Hugget)
1985 Volvo 740 Turbo intercooler. (Hugget)
1995 Volvo 850 stv 2.0 126HK. (Hugget)
I dag fikk jeg US Blinkers i posten.. Meeeeen, jeg mangler selve pærene.. Må vel ha 12v 21/5 pærer? Så får se om jeg får meg en tur innom volvo i morgen :/
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
På tide med noen nye bilder av bilen no![]()
Så sant så santfår se om jeg får fikset noen nye bilder i nær fremtid
I dag kom vinterfelgene på.. Us-blinkerene har fått nye pærer også.. Må si jeg er fornøyd med resultatet
I tillegg har jeg fått fikset kupéviftenda gjenstår det bare å finne ut hvor det sniker seg inn vann i underkant av døren og bak i underkant av bagasjeluken på ene siden..
Blir oljeskift, filterskift og vask utvendig/innvendig når tiden tillater det også.
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
Har den senere tiden fått inn litt klager i "klageboksen" fra kona om at det dugger ubrukelig mye i bilen om dagene... Jeg frykter jo SELVFØLGELIG at jeg da må ut på jakt etter ny varmeveksler/heater-core.. Men til min store glede og overraskelse viste det seg å være et tett kupè-filter som var årsaken til problemene.. Det KJIPE der er at hele filteret er VÅTT... Alle/begge dreneringsslangene er åpne og skyller ut vann som de skal... Så jeg aner ikke helt hvordan vann kommer seg ned ved filteret. Jeg er jo klar over at mange 850 kommer UTEN dette filteret, så jeg fjernet like greit hele driten så det i det minste er mulig å se hvor en kjører).
Ser også at dørtrekket på passasjersiden er en liten smule vått i underkant, så blir vel til at jeg må finne ut hvor det sniker seg vann ned dit også.
Ellers er planen en liten shine i forstillingen.. Nye endeledd, stabilisatorstag, ny drivknute på ene siden og MULIGENS et hjullager på andre. (synest jeg kjente litt slakk sist jeg hadde bilen oppe, men får sjekke en ekstra gang når det blir tid til det før jeg evt. kjøper inn saker og ting).
EDIT oppdatert med bilde:
LEKKERT filter:
![]()
Sist endret av R-M-I; 21/05/14 kl 08:24
Da fikk jeg sneket inn en liten vask her også..
Bilder denne gangen av US-blink og nyvasket bil.
Ble bare en kjapp runde med SurfexHD hele veien unttatt taket. Etterfulgt av BH AutoFoam. Deretter støvsuging innvendig og en skvett Sonax Felgrens på felgene.. Ble uansett betydelig bedre enn det var. Fikk til og med skvist inn en skånsom motorvask (Surfex HD, og LAVT trykk på HT).
![]()
Sist endret av R-M-I; 01/01/14 kl 18:33
Da har man omsider en "ny" original R-fanger på vei
Kjenner jeg gleder meg litt til å få den på...
Ble stoppet i teknisk her om dagen også (dvs. var ikke jeg som kjørte bilen).. Med følgende feil påpekt: "orange lys forran ikke tillatt", "parkeringslys i ekstralys, ikke tillatt" og en liten lekkasje på eksosen...
Så da får jeg vel bytte over til original-blink, nappe ut pærene til parklys i ekstralysene og tette lekkasjen og hive bilen inn til etterkontroll.
Da har jeg fått slengt med under bilen og utbedret de småfeilene den tekniske kontrollen påpekte... Så da blir det inn og vise bilen i morgen..
R-fangeren har jeg mottatt.. Original\plast-fanger med volvo-stempel på innsiden.. trenger et strøk lakk, så skal det monteres.
Fått lakkert bremsekaliptere forran og bak, samt trommel bak
Blitt bestilt inn ytre og indre endeledd og stabilisatorstag, så det blir vel bytte når delene ankommer.
EDIT oppdatering med bilder:
![]()
Sist endret av R-M-I; 21/05/14 kl 08:23
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
Da har nye Meyle HD bærearmer, stabilisatorstag og endeledd ankommet.. Så da venter jeg bare på indre endeledd/styreledd og verktøy for demontering/montering av indre ledd, så setter jeg igang med å bytte forstilling
Fikk delene med DHL Express.. 1 dag fra USA til terminal i Bergen... Det må være rekord..
Nå er det vel bare til å vente på å få masse horrible gebyrer og idiotiske avgifter hos dette selskapet..
Sist endret av R-M-I; 09/05/14 kl 20:52
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo
Ble montering av vindavvisere igjen i dagden gamle tape'en/limen takket for seg, så da ble ny "supersterk" dobbelsidig-tape påført
Skulle gjerne hatt vindavvisere bak også?
Har diagnoseutstyr for:
1996-1999 Volvo