Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  38
Side 17 av 35 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 27 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 425 av 858

Tråd: Div. turbo spørsmål og tips, B230

  1. #401
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Tror Turbomeck går ut ifra defekte turboer, og tilpasser nytt kompressorjhul og turbin. Så er nok muligens bare kompressor og eksoshus som er gamle/uorginale. Men send han en mail og hør. Vet han driver og bygger om mitsu turboer ihvertfall. Har sett en 13C med 19T kompressorhjul som har kommet derifra.

  2. #402
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Noen som har prøvd hx60 på en b230 eller d24?

  3. #403
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Han er vell litt kjent for å dreie opp 13C husene så de blir til 19T også.
    Hx60 på en B230 tror jeg ikke du finner på dette forumet DieselDriver
    One Ring to rule them all

  4. #404
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Må vel på savarturbo da. Bare litt dritt at man ikke får med seg det som blir skrevet der når de begynner med diskusjoner på svensk av folk som droppa ungdomsskulen.

  5. #405
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Du får legge godvilja til jeg er mest på svenske forum og har ikke noe problem med å skjønne noe. Men hva skal du bygge deg forno versting? Mins den gule taksenka 142n benka over 1000hk med en hx60.. den motorn var jo tilsalgs en stund...
    One Ring to rule them all

  6. #406
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Jeg og sitter for det meste på svenske forum. Liker stilen dems med og blodtrimme orginale motorer og de driter i utsendet både på karosseri og i motorom.
    Nei jeg har noen gamle b19-b23 motorer som hadde vert morro og montert innsprut på og en stor turbo og se hvordan det holder. Har jo noen d24 motorer som jeg også kunne prøvd det på.
    Er jo en 242 på savarturbo som har den gamle 230 motoren med dritt råder som de har bremsa 370hk på med stor turbo og bra tenning som er grunnen til at det holder.

  7. #407
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Joda. dropper man mottrykket så holder volvo motorene lenge de. er bare i norge ET motorene har fått dårlig rykte fordi noen ikke skjønner hva baktrykk / mottrykk er...

    Men hx60 er jo veldig stort da.. hx35 er jo billigere å "bedre" å prøve seg frem på litt da. holder til 500hk og eksoshusene er store nok til å ikke drepe motorene
    One Ring to rule them all

  8. #408
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Ja får prøve noe sånt isteden da.

  9. #409
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. feb. 2010
    Innlegg
    316
    Antall takk

    Standard

    flyter snart over med hy35, hx35 og he351 turboer på amerikanske dodge/cumminsforum... Rundt 2-300dollar for brukbare saker som ikke har sett så mye kilometer eller høyere ladetrykk enn org.

    Problemet er bare å overtale rednecks til å sende til lille norge. Er visst jævla skummelt å sende utenlands.

  10. #410
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av asdf Vis post
    flyter snart over med hy35, hx35 og he351 turboer på amerikanske dodge/cumminsforum... Rundt 2-300dollar for brukbare saker som ikke har sett så mye kilometer eller høyere ladetrykk enn org.

    Problemet er bare å overtale rednecks til å sende til lille norge. Er visst jævla skummelt å sende utenlands.
    Haha, rart noen har fått for seg at det er så mye styr å sende utenlands .

  11. #411
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av DieselDriver Vis post
    Ja får prøve noe sånt isteden da.
    Har en splitterny hx60 liggendes. utrulig artig turbo på 230 motor.

    Kjøpe`?
    Volvo fantast?

  12. #412
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    kan denne være noe å ha på ET`n min?

    http://ksr.as/product_info.php?cPath...oducts_id=1552

  13. #413
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Løten
    Innlegg
    126
    Antall takk

    Standard

    Driver å skal sette sammen motor-oppsett på en brukis, skal være budsjett trim på en B230FK som skal være fullt kjørbar til daglig bruk... Er ute etter rundt 250-300HK..

    H-profil råder
    K-kam
    3" LMM
    Portet 530 topp
    Justerbar BTR
    Større dyser (968'er tror jeg utgår...)
    Portet 940 grenrør
    Alu-IC

    Spørsmålet kommer til turbo, 16T / 19T er IKKE ett alternativ, temaet er KINA snurre med de rette specsa...

    Hvordan vil denne turbo'n være, med det oppsettet som er nevnt over?

    T3 T4 Turbo
    -.50 A/R Compressor
    -.63 A/R Turbine
    -5 Bolt Standard (.58) Down Pipe Flange
    -Turbine Wheel: Exducer: 2.2", Inducer: 2.58"
    -Compressor Wheel: Exducer: 3", Inducer: 2"

    Link: http://cgi.ebay.co.uk/T3-T4-V-Band-T...item1c12ef9b51

  14. #414
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjører med en slik turbo, og sliter med surge. Mulig turbinen er for liten i forhold til compressor
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  15. #415
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Løten
    Innlegg
    126
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Jeg kjører med en slik turbo, og sliter med surge. Mulig turbinen er for liten i forhold til compressor
    Hvor mye ladetrykk kjører du på?

  16. #416
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Går opp til 1,5. Men surger på de tyngre girene, altså 3-5gir.
    Skal prøve og porte eksos huset reelt i morgen, så regner jeg med jeg er kvitt problemet, hvis ikke er det nok toppen det sitter i.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  17. #417
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Fikk du med V-band baklokket og aktuatoren med turboen din jonas? knt86 kjøpte en slik fra samme selgeren og fikk ikke med de delene. Virket ikke villig til å gjøre opp etter seg heller..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  18. #418
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Løten
    Innlegg
    126
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Går opp til 1,5. Men surger på de tyngre girene, altså 3-5gir.
    Skal prøve og porte eksos huset reelt i morgen, så regner jeg med jeg er kvitt problemet, hvis ikke er det nok toppen det sitter i.

    Åssen oppsett kjører du med da?

  19. #419
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Fikk du med V-band baklokket og aktuatoren med turboen din jonas? knt86 kjøpte en slik fra samme selgeren og fikk ikke med de delene. Virket ikke villig til å gjøre opp etter seg heller..
    jeg har kjøpt den turboen fra den selgeren, og da fikk jeg med actuator og baklokk, det står jo også på ebay siden at bildet er av produktet og at de har tatt bildet selv. og jeg synes det virker rart at han ikke vil gjøre opp for seg, han har jo veldig god feedback, og virket seriøs

  20. #420
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Ja, jeg synes også det var rart, men hvis flere nå har fått med alt som skal være med er det verdt å ta sjansen.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  21. #421
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Fikk du med V-band baklokket og aktuatoren med turboen din jonas? knt86 kjøpte en slik fra samme selgeren og fikk ikke med de delene. Virket ikke villig til å gjøre opp etter seg heller..
    Jeg fikk med baklokk med 2,5" vband ja, selgeren var kjempe real med meg, snakka litt med han om kvaliteten på turbon, og han sa den rett og slett var verdt pengene. Og den funker like bra nå som når den var ny. Og skulle jeg få problemer var det bare og ta kontakt sa han
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  22. #422
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Jeg fikk med baklokk med 2,5" vband ja, selgeren var kjempe real med meg, snakka litt med han om kvaliteten på turbon, og han sa den rett og slett var verdt pengene. Og den funker like bra nå som når den var ny. Og skulle jeg få problemer var det bare og ta kontakt sa han
    Har du kjørt lenge med den turboen?

  23. #423
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Har kjørt siden mars tenker jeg. Har ikke fått merkbart mer slakke og slipper ikke gjennom olje så tror denne funker meget bra, selger snakket om at de første han hadde var det problemer med (merk jeg maste og gravde), men disse nye skulle være bra.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  24. #424
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Høres bra ut, spørs om jeg bestiller en slik snart da.. Kjekt å ha liggende på hylla til behovet melder seg.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  25. #425
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Ja når han sender som gave er det jo skikkelig rimelig turbo også.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Side 17 av 35 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 27 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •