Biler: Passion rød V70R -06, V90CC T5 -17, 960 stv -95 og 740 Turbo stv -87
Tidliger biler: XC60 D4 -14, XC70 D5 -08, Laserblå V70R AWD -00, XC70 D5 -05, V40 1,9d -02, V70 TDI -98, 740 Turbo 87, 760 Turbo -85, 240 "b230fx" -81, 242 l "B20 2,2l++" -76 og 145 Delux -74
Sjekket litt opp rundt denne bilen nå, og den ble importert i 2006. Første EU er 2009 iflg. Vegvesenet. Km. stand var da 109.000 km. Så han har kjørt bare 3000km siden første EU...
Kan jo være fakta, men... Da har han jo kjørt mye mindre enn jeg har gjort med min R nå. Og jeg kjører lite.
Er det noe måte å sjekke km. stand annet enn avlesing i dashbordet? F.eks. påOBD-2 kontakt eller noe? Har mulighet for det i såfall.
Nei, den er flyttet ned over pedalene. Eller, rett over panseråpnern egentlig. Lett å finne.![]()
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Litt mistenkelig høy tectylstripe ved reservehjulsbrønnene bak, det var vel det eneste jeg la merke til med en gang![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Kanskje litt mye svart, ja - men det trenger jo ikke være annet enn over gjennomsnittlig grundig rustforebygging, når en ser hvor bra bilen muligens er.
Kan jo håpe at et så bra eksemplar forblir i original stand - men en 80-modell er typisk en slik som noen har lyst til å "oppgradere" til mer moderne utseende...
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Å ja vel? I så fall var ikke "mistenkelig høy tectylstripe" så galt ordvalg...
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Tøft med innvendig laksetrapp. :-P
Kul den bensinkanna som var plassert i reservehjulet![]()
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Som regel så pleier en så høy stripe å by på mistekeligheter. Jeg har sett på mange 240er i mitt liv (jeg liker å se på så mange biler som jeg kan og sammenlikne de før jeg kjøper) og på 90% av 240ene jeg har sett på med mistenkelig høy tectylstripe, så har det vært pga alvorlig rustreparasjoner der tidligere. Det er jo ikke vanlig å rustforebygge til langt opp på bakskjermen, da rusta omtrent alltid begynner i falsen mellom reservehjulsbrønnen og bakskjermen. Da er det jo bare stygt å legge stripa 20-30cm lenger opp, da det ikke er der rusten startet. Tectyl kan skjule rust i flere år før du ser det gjennom, og jo lenger opp stripa går, jo lenger til tar det før du ser rusta.Mye bedre at stripa bare går rett over falsen, og du ser at lakken rett over begynner å boble, og får gjort noe med det før det er gjennomrustet
![]()
Jeg er litt mer av den oppfatningen at jo mer tectyl som er oppover sidene på en bil, jo dårligere er det. Tectyl er også stygt. Det er klissete og har stygg struktur, så jeg ville aldri begynt å smøre det langt oppover bakskjermene mine.Tectyl er jo glimrende å skjule jallamekk på. Ingen som så at Øygaard hadde isbokser i kanalen på V40en heller, fordi Tectylen skjulte det
![]()
Man ser jo også ganske lett om det har vært gjort inngrep om selger hadde tatt bilde av reservehjulsbrønnene fra innsiden.Men de er sikkert klint helt svarte med bodyskytts der også.
![]()
Sist endret av Daniel V; 11/10/13 kl 16:20
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Sant nok. Likevel er det visst noen som har kjøpt bilen.![]()
Forresten, slik bensinkanne regnes for ettertraktet tilbehør til gammel Volvo.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
De kannene er sjeldne jaHar sett de bli solgt for 1200-1500,-! Dog er det et lite marked for dem, da det stort sett er litt voksne folk med originalbiler som har 1200-1500,- til å bruke på en sånn ting
De som har 240 som rånebil/ungdomsbil kjøper nok heller en plastkanne til 100,-
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
En kompis av meg fikk forresten med en litt annen type kanne når han kjøpte en 244 i fjorDen typen som passer perfekt i reservehjulsbrønnen
![]()
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Dette var en klar godbit![]()
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volvo...81807440#v4-42
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Fin 240 med flatnose, lav km og fin farge. Prisen er det heller ikkje nåke å sei på. Blir sikkert rånebil no:(
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=42538084
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
ImageUploadedByTapatalk1381613503.890725.jpg
Sent from my aiFåon using Tapatalk
Ja? Hva skal det vise?Jeg ser at den er regget på eieren siden 2010, men det motbeviser fortsatt ikke at det er noe lurium med den. Noe må det være med den, i og med at ingen vil ha den, selv til den prisen. Da kan den umulig være så bra som bildene skulle tilsi. Da hadde den jo vært solgt for leeenge siden.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958