da var turbo bestilt
blir å ta en tur til Wetterhus til uka å hente toppen å levere stempla, håper ikke det tar så lang tid.
sitter nå å klør i fingra etter å montere sammen motoren![]()
da var turbo bestilt
blir å ta en tur til Wetterhus til uka å hente toppen å levere stempla, håper ikke det tar så lang tid.
sitter nå å klør i fingra etter å montere sammen motoren![]()
hvilken turbo ble det?
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
det blei en turbonetics t3mer en det forblir hemligt
![]()
da var jeg å henta toppen hos Wetterhus Racing i dagfikk tigga på noen fester også.
leverte også FK stempla, han sa det ikke tok lange tia med å få frest de, så da blir det vel montering snart.
har satt meg en liten frist, håper på å få bilen ferdig før Trackday. vet ikke helt om det går men skal prøve
har laga meg mal å målt å ordna, så det blir å begynne på porting imorra![]()
Veldig kjekt å se noen som gjør tingene på riktig måte. Dette kan bli bra ja.
Interessant å følge med videre..![]()
stort er hullet gjennom toppen til dysene?
det store hullet er 19mm, som går ned 11mm, så 14mm igjennom hele..
trur det blir en bra motor jakan si jeg gleder meg til å montere det sammen, å ikke minst til når turboen kommer
skal holde dere oppdatert
Vil anbefale at du VURDERER å montere en eldre utgave "mellomaksling" i blokken slik at du kan bruke en blokkmontet fordeler, hvis det skulle bli aktuelt.
Det gir økte muligheter, INGEN ulemper og bare fordeler.
E-manifolden fløder svært mye bedre enn en A-forgasser og derfor bør du klare bedre resultat enn dette:
http://www.youtube.com/watch?v=-v3ZH7gZdsQ
http://www.youtube.com/watch?v=ejdRcnXNgp8
eldre utgave av "mellomaksling"? er det ikke bare en utgave av den til blokkmontert fordeler da?
må uansett bruke blokkmontert fordeler, har jo ikke plass til toppmontert på 240'n
da har turboen endelig kommer
liten prøvesmak
fikk melding i helga om at stempla mine blir ferdig iløpet av uka.
skal få plana grenrøret iløpet av uka også, så blir det vel montering etter det![]()
Den é gó.
Grattis.![]()
da har stempla kommet etter laaaaaaaaanng ventetid (endelig)
jeg satte meg på pc'n å bestilte litt deler å går, (for en fin sum)
å tenkte at nå er det bare å vente til over helga så er motoren oppe å går.
fikk en veldig nedtur mail ifra BCB i dag.
"jeg har ikke ventilene før i slutten av neste uke" :(
da gikk plutselig alt til hel.... igjen. planen var oppstart å innkjøring til uka, å så kjøre på bane 20,juli.
men da kan jeg bare drite i det ser jeg, men jeg får håpe at jeg rekker å kjøre 27,juli på rudskogen (Trackday)
da har endelig de etterlengta delene kommet.
med MANKO:(.
nå mangler jeg filter, frostplugger å ventilbrikker.
så da kan jeg si farvel til kjøring denne helga også >:(
satse på at jeg får delene iløpet av uka, så det kanskje blir start til helga igjen
Ser ut til å bli bra dette her!
takker, har trua selv på at det blir et fint resultat![]()
tid for en liten oppdatering igjen da.
pelte av manifolden ifra den gamle motoren i går, vet jeg ikke skal bruke den igjen iallefall, var sprekt der røra samler seg, på baksiden mot blokka.
da er det godt jeg har et nytt som jeg skal bruke
venter fortsatt på litt deler, som filter, ventil-brikker, frostlokk, baklokk til turbo osv.
har vel alt i slutten av månden.
for tia (utenom jobb) så holder jeg på med XC70'n, er egentlig dritt lei den nå, men jeg driver å små skrur litt på 240'n også hvis jeg blir for lei![]()
hurra for meg,
da har jeg endelig greid å fått fingeren ut av ræva å fått gjort noe på 240'n
idag blei motoren satt i (mangler fortsatt mye tilpassing)
der er litt bilder.
hvis alt går etter planen så skal jeg skru på 240'n hele uka. da skal jeg prøve å ta masse bilder![]()
blei vist ikke helt som planlagt.
fikk gjort litt i helga, mandag å tirsdag.
toppen er ferdig montert å satt på, grenrøret er ferdig montert, svinghjul clutch å trykkplate er montert sammen med et nytt lager på veiva.
registeret begynner å bli komplett (må ha ny reg-reim)
så det går fremover selvom det går treigt.
blir ikke veldig mye skruing resten av uka ettersom at jeg er på jakt![]()
har du gjort noen tilpasninger med e-insuget for å få det til å passe med trykkrør osv.?
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
jeg lagde en "spacer" på ca 36mm sånn at gass-spjeldet kommer lenger ned
Åssen passa originalfuelrailen med dysehull i toppen? blei det noen tilpassninger?
Måtte bare slipe bort skrue (øret) ved trykk klokka. Eller så passer den fint.
Men du må lage til noe skrue fester til selve fuelrailen. Hvis du ser på bildene mine så ser du åssen jeg har gjort det
Ja nå ser jeg jo hva du har gjortgikk fort i svinga når jeg bladde igjennom! takker
![]()