Undrer forresten hva du har hørt negativt om disse motorene.
Har hatt 360-er med både B19A, B200K og B200F.
Den "store" forskjellen på B19A kontra B200K er vel først og fremst at B200 er en slik "lågfriksjonsmotor"
Altså reduserte lagerflater som Volvo introduserte midt på 80-tallet for å få ned forbruket noe.
Mitt eneste ankepunkt mot disse motorene (B19A og B200K) er dette tenningssystemet Volvo benyttet i de.
Tror jeg skifta veivhjulsføler på den B200K-bilen tre ganger på to år.
Fant aldri ut hva det var som tok de, men det oppsto brudd i de.
Samme sak på en 240 jeg hadde noe senere med B230K-motor.
Bilen med B200F fikk jeg aldri kjørt så lenge at det kunne registreres noe særlig
Den bilen rusta fullstendig i filler og jeg gidda ikke fikse den.
Motor og drivverk plukka jeg av den bilen, og det meste av det er blitt stående her i garasjen siden.