Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  20
Side 11 av 16 FørstFørst ... 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 251 til 275 av 377

Tråd: ellingsøyern sin 740gl. B230FT innkjøpt!

  1. #251
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    montert hjerner, dyser, turbo og oljetrykkslange i kveld, satse på å få til retur, motstand og downpipe imorga da selgern var på jobb idag.
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  2. #252
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    henta 3" downpipeflens, motstand og returrør til turbo

    skal på biltema å handle eksosrør(til trykkrør) og 3" eksos bakover, regner med det blir en bra festbrems å gå over fra 3" på DP til 2"??

    sliter litt med oljeretur i bunnpanna, lite lyst å ta ut motoren eller ta ned bunnpanna, funderer og på montering av motstand, veit korsen det gjøres men ikkje kor eksakt på strømpa den oransje ledninga går over fra 1 til 4...
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  3. #253
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    hovedstrøm skal inn på midten, å så de 4 øynene som er rundt går til hver sin dyse om det er det du tenker på?
    Blir jo brems å gå fra 3" til 2" ja på eksos, men fungerer helt fint å kjøre med 2" eksos å turbo. Så er ikke noe du MÅ gjøre

  4. #254
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    hovedstrøm skal inn på midten, å så de 4 øynene som er rundt går til hver sin dyse om det er det du tenker på?
    Blir jo brems å gå fra 3" til 2" ja på eksos, men fungerer helt fint å kjøre med 2" eksos å turbo. Så er ikke noe du MÅ gjøre
    såg litt mer på dette no, var to splittera der, ei grønn å ei lys grå, begge gjekk fra 1 til 4 og ut til dysene..
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  5. #255
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    trukke jeg er helt med på hva du mener nå, men du mener det kommer en bunte med grønne kabler som går til 1?
    Du må måle med voltmeter hvem av ledningene som får strøm. lenge sia jeg har drevet med rødblokk nå, så husker ikke farven. Bare mål

  6. #256
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    holder på med dysemotstanden så skal kobles på der 1 ledning går til 4
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  7. #257
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    da går bilen! bare å få kobla opp boost måler no, tør ikke å ruse den før det er på plass, går vertfall nå da, men måtte montere org hjerne.. 962 hjerna fikk bare dysene til å tikke som faen.. hva kan det ha seg?

    blir oppstart igjen imorga, skal lage nipler til dei slangane så skal inn på trykkrøret rett før gasspjeldet.
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  8. Takk chbre takket for denne posten
  9. #258
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. april 2010
    Innlegg
    276
    Antall takk

    Standard

    Startet bilen med 962 hjernen ? Evt står chipen riktig vei.

  10. #259
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    chipen står med hakket ut fra elektronikken, bilen startet ikkje med 962 hjerna nei, chipen sto feil vei første gang om dette har nokke å sei
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  11. #260
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. april 2010
    Innlegg
    276
    Antall takk

    Standard

    Pleier ikke å ta skade av det, men er nok noe feil med hjernen eller chipen...

  12. #261
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    her er da en video av litt rusing, om en ser vekk fra støvsugerslangen som blei brukt til trykkslange ser det vel bra ut? heheh

    http://s1201.photobucket.com/user/st...af729.mp4.html
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  13. #262
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ellingsøyern Vis post
    her er da en video av litt rusing, om en ser vekk fra støvsugerslangen som blei brukt til trykkslange ser det vel bra ut? heheh

    http://s1201.photobucket.com/user/st...af729.mp4.html
    den var jo litt inspirerende og sjå på..... hvor har du plasert LMM?

  14. #263
    Registrerte brukere chbre sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    Harøy, Møre og Romsdal
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard

    den ligg nede med turbon ser du
    1988 Volvo 240 2,8 16V Comp Billett 6067, Peterson tørrsump, custom plenum, Maxxecu

    1990 Mercedes 190 Evo III
    1989 Ford Sierra Cosworth

    Chris Breivik - 41643790
    https://www.facebook.com/chris.breivik.5

    Sjekk ut Mjøsfab, mye gromme deler til gode priser!
    Nettbutikken er stadig under oppdatering å nye deler kommer inn i fleng!
    Om du ikke finner det du leter etter, ta kontakt.

    http://www.shop-mjosfab.no/

  15. #264
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av s4nd3r Vis post
    den var jo litt inspirerende og sjå på..... hvor har du plasert LMM?
    du meina det ja...... den ligg på sugesida ta turboen ja
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  16. #265
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    lite aktivitet både her på tråden og i garasjen, det første kommer vel av det siste :P

    dette pga lange dager på jobb å sliten etter arbeidsdagen..

    men ser fram til ei veke fri på slutten før skulen starter igjen. neste på agendaen blir å legge opp nye kabler til lamda og å få tak i en bunnpanne med returstuss.

    noen som har innvendinger angående det med lamda for har hørt noe om det må vær like tynne ledninger og like langt for å få rett signal til hjerna? å er det en lett måte å finne utav om bilen er i nødmodus uten å bruke opp 700 kr i bensin for å finne det ut hver gang? har kjørt med gåen lamda i over ett år no så er ganske lei av bilen bruker 1.8 l på mila... og har kjøpt flonkende nye lamdaer til alt for mange lapper, blir datasprut neste gang jeg skal bytte motor i en bil hvertfall...

    en ting til, bilen ryker endel når jeg har starta opp, hva kan det vær? turboen er fin uten noe særlig slarke, 0.5 til 1mm opp å ned når den ikke var montert i bil
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  17. #266
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    da går bilen som den skal, bare småtteri så er den ready to go, var på kjøretur ista å skrudde opp trykket på pysventilen såppas mye at jeg har fått clutchen til å begynne å slure... så blir ny clutch next, evt m45 kasse også, har hørt desse tåler litt juling kontra m47? skal prøve å få til en film, slet forsåvidt endel med å få bilen til å gå skikkelig som noen sikkert såg, men har no ordnet seg, skal kjøpe turbotrykksmåler imorga, funker den fra biltema?

    motoroppsett nå og en grei oppskrift til dere som vil turbokonvertere
    -td04h-13c turbo
    -lysegrønne fk dyser
    -en plass mellom 0.7-1.0 bar ladetrykk
    -orginal bunnpanne med retur
    -148 tenningshjerne(kjøpte på ebay til 250kr, strøken, såg ubrukt ut)
    -962 bensinhjerne med ecotrim kjøpt av chbre her på forumet
    - 4stk biltema silikonslanger 2,5"
    -modda og lakka 2,5" eksosrør fra biltema som trykkrør
    -3" JT downpipe som går over til 2,5" eksos

    bilder, kanskje noen er små


    mitt forsøk på bunnpanne med retur som funka dååårlig




    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  18. #267
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard




    må også få "skryte" litt av gode gamle f motoren, tålte tydligvis 1,5bar........

    historia.

    kjøpte en slik boostcontroller fra ebay til en 200lapp, har sett en del som har den så måtte bare prøve, kjøpte og en turbotrykksmåler men den var jeg litt i tvil om den fungerte så gå faen i å montere den...lurt..... kjørte ei lita stund med denne såkalte "pysventilen" før jeg kjøpte en turbotrykksmåler på biltema, monterte den og drog den ut 1gir for å se hva max trykk var, pysventilen er fortsatt helt nedstilt, såg ned på måleren 1.5/1.6 bar.... nappa av pysventilen og satt på en slangebit mellom, drog den ut 1ste igjen, 0.7 bar viste det da og slik er den per dags dato. også på videoen som nevnt i beksrivelsen.


    ellers så gikk den meget godt på 1.5bar xD
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  19. #268
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    prøv i 3.gir med belastning opp en bakke eller lignende,gi full gass så ser du hvilke ladetrykk du har..
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  20. #269
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    er ikke bra nok å gi bånn gass bortover en vei altså? det er jo bom stopp på målern der..
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  21. #270
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    4 gir oppover tunellen, så får du det endelige resulatatet....

  22. #271
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    4 gir oppover tunellen, så får du det endelige resulatatet....

    haha stille du så sjåfør? hehe, bilen blir nok kun brukt på øya her så vidt så det er før ej får lappen eller godkjent bil.. neste så står på tapeten er å fikse oljelekasja i bunnpannepakninga
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  23. #272
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Hehe, ja. Du kan vel svinge deg ei runde innover øya for å teste bilen av og til..? Litt synd at det e so hyppige kontrolla der ute....

  24. #273
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    tja, bor jo heilt inne på øya, kontrollane er jo i 60 sona somregel, var kontroll der seinest idagtidlig.. å har ikkje plana om utsettelse om det var det du tenkte på:P
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  25. #274
    Registrerte brukere ellingsøyern sin avatar
    Medlem siden
    27. mai 2011
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    1.185
    Antall takk

    Standard

    lurer på å kjøpe en 240gle 83mod, står vel en b23e motor i den? lurer på å sette i den motoren i 740n ganske kjapt om det blir kjøp.. men det er 3girs automat i den og det skal ikkje jeg ha i min, har ett b230a svinghjul liggende, er det bare å klemme på det uten noe mer eller? har hørt noe om ett lager til akslingen som holder clutchlammelen?

    å er det noen som har en kjapp måte på oppkoblinga av motor i bilen min, lurer på dette da jeg har opplagt lh2.4? og hvordan det blir med bensinpumpe..
    ()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
    ()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
    ()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
    ()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
    (X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
    (X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
    (X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt

    NAUSTE RACING

  26. #275
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Kan bruke 230a svinghjulet ja,ikke noen svinghjuls sensor på b23e.Står ett lager inni midten av svinghjulet (bakkant på veiva) som inngående aksel på girkassa er lagra opp i ja..Bensinpumpa kan du ikke du kan bruke,k-jet går på ett høyere trykk enn lh2,4.Å får det for lavt trykk blir det ikke noe greie på.
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

Side 11 av 16 FørstFørst ... 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. vurderer og gi opp mitt 242 prosjekt pgr sveising.
    By thomasd in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 137
    Siste post: 19/10/11, 22:24
  2. Panseret mitt ruster
    By flarssen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 03/05/11, 20:31
  3. vurderer salg av mitt 242 prosjekt
    By general-aasen in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 29/04/10, 22:04

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •