Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  34
Side 17 av 18 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 SisteSiste
Viser resultater 401 til 425 av 436

Tråd: Øyvind.G Volvo 940LT 98 Solgt

Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Bilvask.

Idag fikk jeg vakset bilen min igjen. Må si jeg er positivt overrasket over DJ Acrylic Spritz som ble lagt på sidene ved forige vask. Spent på å se hvor lenge den varer.

SG Hjul på felger, Autofoam som PW og Wolf's Auto shampoo sammen med SV pudel i bøtten. Tørket bilen med 2x VP Giant plush.

Bilen er ganske blank og fin.

Men hvis man tar en nermere titt så finnes det endel microriper. Det er ikke så ille mtp at bilen fikk full korrigering i September 2011 (bilen har gått ca 18000km i denne perioden). Årsaken til at jeg har fått litt microriper er nok rett og slett pga lakken på denne bilen er litt sær og er meget varmesenitiv. Når jeg tørker bilen etter vask i solen blir det små riper. Disse ripene kom ganske fort etter korrigering. Den gangen viste jeg ikke at lakken fokk fortere riper når den var varm så jeg skal prøve å unngå dette etter at jeg har fått gitt denne bilen en ny shine.

Som sagt så er det ikke dype riper. Kun microriper, så jeg tror at vaskerutinene mine er gode nok bortsett fra tørking av varm lakk. Kan selvsagt også prøve "patdryingmetoden".
    Sist endret av Øyvind G; 08/04/13 kl 15:48

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Var en tur på HIP idag og tok noen bilder av 940. Deilig at det er litt fotovær igjen (er ikke så glad i kulden).

Sist endret av Øyvind G; 28/04/13 kl 10:04

3. Takk karoline takket for denne posten
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Tok et bilde av motorrommet. Det ble spylt med AF 1:50 for 1-2 uker siden. Helt strøkent er det jo ikke, men jeg fikk vekk litt skitt og støv.

Også et bilde av bilen (som ruster :P ).

Sist endret av Øyvind G; 19/05/13 kl 13:02 Begrunnelse: Hater den nye PB versionen. De har endret linkene og det lager krøll. Jeg får heller ikke vist bilder som er større enn 1024

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Første vask med ny HT.

Som sagt tidligere så ble det noe feil med HT her om dagen. Dette endte med at jeg fikk en ny en da de vistnok ikke reparerte spylere på denne tiden av året. Sikkert for å få fortgang på ting. Har fått meget god service fra Monter i Horten og Nilfisk. Fikk spyleren på Tirsdag så har hvert uten spyler litt over en uke.

940 blir lite brukt om dagen og pollen sessongen er i full gang. Når jeg kom hjem fra Sørlandstreffet så den slik ut.

Siden jeg ikke har hatt spyler hjemme har den stått slik en stund. Hadde litt regn inatt så mye forsvant da. Siden jeg nå har ny spyler i hus, været er fint, bilen er møkkete og barna er i seng tok jeg en skikkelig vask.

Produktliste:

• SG Hjul 1:2
    • MG Mitt
    • BH SurfexHD 1:10
    • Autobrite Magifoam 1:100
    • SG Tangerine
    • SV Pudel
    • VP Giant plush x 2

(SG = Stjärnagloss, MG = Meguair's, SV = Swissvax, VP = ValetPro, BH = Bilt hamber)

Det meste som var av pollen forsvant med regnet, men det er fortsatt endel skitt på bilen.

Siden jeg har mye SG Hjul og brukt den lite, så brukte jeg den denne gangen. Blandet 1:2. Meget tykk konsistens så denne kan ligge på lenge. Lukter godt og fungerer greit så lenge felgene ikke er inngrodde. Tok endel bilder av dette siden dette er et produkt som det ikke snakkes så mye om.

Sik så høyere framfelg ut. Denne blir alltid mest skitten.

Div. bilder etter påføring av SG. Som dere ser er den veldig tykk.

Etter noen min. virketid og avspyling er felgene så og si rene.

Etter dette skummet jeg bilen med Magifoam. Denne skummer litt mer enn Autofoam, er like drøy og rengjør også bra slik som AF gjør. Gode produkter begge 2. En ting jeg trekker MF for er lukten. Den har en litt rar bananlukt som ikke faller i smak hos meg. Dette er egentlig ikke så viktig, men siden jeg elsker lukten av AF, produktene er like bra og har så og si samme pris så må jeg si at AF er min favoritt. Liker du litt mer skum og ikke bryr deg om lukten så er MF et bedre valg.

SG Tangerine og Pudel i GG bøtten.

Meget god gli, skummer godt og har en god lukt. Synes denne er veldig lik CG Citrus wash and gloss på alle områder untatt fargen. Hele bilen ble vasket med denne.

Hjulene ble også vasket med denne såpen, men her brukte jeg MG mitten isteden for pudel'en.

Tørket med 2 stk VP Giant plush.

Endelig er bilen ren og pen igjen.

6. Takk Marius Skau takket for denne posten
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

jobber du som klargjører eller er det bare noe du driver med på si som hobby?
    Denne bilen har kommet seg veldig Ser veldig bra ut det du gjør

Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Antall takk

Standard

Jysla fin bil og mykje bra arbeid
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Takk. Dette er hobby. Jobber som mekaniker på tunge kjøretøy.

Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Bruker et slikt microfiberhåndkle selv, "giant plush" eller noe? Fint å jobbe med
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Bruker et slikt microfiberhåndkle selv, "giant plush" eller noe? Fint å jobbe med
    Hvis det er fra Valet pro så heter det giant plush. Det er sikkert samme håndkle som dette og dette. De ser hvertfall like ut. Veldig fornøyd med det (tor jeg har 6 stk )

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Bilvask.

Dette er kanskje litt nerdete, men tilfelle noen har interesse for det så legger jeg det ut. Her kan dere bla se hvordan man får dekksidene fine og rene.

Etter at jeg var ferdig med dashbordet igår vasket jeg 940. Denne har stått mye nå, men ble brukt et par dager forige uke. Bilen blir møkkete selv om den blir lite brukt. Litt spor etter regnvær, fluer og litt bremsestøv. Det er også en fugl som har satt sine spor på taket.

Det ser også ut som at jeg har meldt meg inn i Norgesmesterskap i brune dekksider! Dette måtte jeg gjøre noe med, så jeg startet med å finne frem en kost og Surfex 1:1. Samtidig som jeg holdt på med dette påførte jeg Bilberry 1:10 på felgene.

Nå ble det mye bedre.

Fortsatte med å påføre SG Bugs & Prewash 1:3 på frontrute og skiltet foran. Har stortsett ikke hatt problemer med å vaske bort fluer, men siden jeg har dette produktet så må jeg jo bruke det.

Deretter skummet jeg bilen med Autofoam 1:100.

Etter at skummet hadde virket litt og var avspylt fant jeg frem vaskeredskapet. Ca. 50ml Wolf's White satin i 19l Gritguardbøtte fra Swissvax. Siden jeg fortiden prøver Bilnerden sin svamp, så ble denne selvsagt brukt. Forskjellen på denne og en "vanlig" svamp er at alle porene i denne svampen er åpene. Dette er med på å gjøre svampen mere skånsom.

Siden lakkbeskyttelsen på bilen har blitt litt redusert gikk jeg over med Red mist Tropical fra Dodo Juice. Enkel i bruk, flott resultat og gir en kortvarig midlertidlig beskyttelse. Pneu matt ble påført på dekksidene.

Her er bilen ferdig vasket og tørket. Blank og fin i kveldssolen.

13. Takk henrik940 takket for denne posten
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Fint å lese litt sånt igjen, når'n begynner å bli bitt av basillen, igjen.

Trenger ny avfetting, brukte opp siste rest av SurfexHD idag - har du erfaring med den kontra noe annet?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Fint å lese litt sånt igjen, når'n begynner å bli bitt av basillen, igjen.

Trenger ny avfetting, brukte opp siste rest av SurfexHD idag - har du erfaring med den kontra noe annet?
    Hehe fort gjort å bli hektet av dette.
    Hvorfor skal du skifte ut Surfex? Det er jo et ganialt produkt som er billig, effektivt og allsidig. Stor favoritt her i gården hvertfall.
    Det kommer jo litt ann på hva du mener med avfetting. Til forvask f.eks fungerer jo Surfex utmerket, men den kan bli litt "slapp" på noe type oljesøl ol.

Vet ikke om du har sett vaskeguiden min Joakim? Du finner link i signaturen min. Du kjenner jo til dette litt fra før av, men der kan du jo se noen produkttips.
    Sist endret av Øyvind G; 09/07/13 kl 13:50

16. Takk Joakim-G_R takket for denne posten
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Antall takk

Standard

Man vet stortsett alltid hva som kommer av oppdateringer i dine tråder Øyvind Bilvask!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Jeg kommer nok "fort" inn i det igjen, så skal lese den Øyvind

Jeg har egentlig ingen grunn for å bytte ut Surfex, syntes den fungerer utmerket. Eneste jeg har lagt merke til er at den kan være litt "fet" og vanskelig å få vasket bort, spesielt ved 1:1, 1:2 blanding for å fjerne mye grums.
    Vasket motorrommet i går med ca 1dl Surfex, 1dl Poseidons Carnauba-wash og 18 liter vann i bøtta, det ble rent som gull det. Vasket vekk ett år gammel olje/kjølevannmiks som har liggi å godgjort seg, og jeg har hatt en usaklig stygg stripe i panseret fra vifta har kasta rundt no drit en gang før jeg kjøpte bilen. Helt rent og fint nå.
    Vasket også flere motordeler i 1:1 Surfex, det ble jo gullende rent. Så ingen tvil om at det fungerer.
    Men lurer litt på å prøve noe annet enn Billberrys. Syntes denne er litt slapp til tider, iallefall i forhold til bilder jeg ser av andre produkter, som f.eks SG og Rim7 o.l

Får lese litt i kveld
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Man vet stortsett alltid hva som kommer av oppdateringer i dine tråder Øyvind Bilvask!
    Hehe, ja stort sett.
    Med 240 har det hvert litt annet i det siste også, men denne har kun blitt vasket. Skal snart få tatt noen reperasjoner på denne som bla. eksoslekkasje og vannlekkasje. Et oljeskift skal den også få.
    Jeg vurderer å koste på ny lakk på bakskjermer pga rust. Det blir ikke noe bedre etterhvert som tiden går. Ser også det kommer frem i div skjøter i motorrommet. Her tenker jeg at jeg påfører Hydrate 80 inntil vidre.

Har planer om full lakkorrigering av denne igjen, men må se ann tiden litt. Blir nok nermere vinteren tenker jeg.

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Jeg kommer nok "fort" inn i det igjen, så skal lese den Øyvind

Jeg har egentlig ingen grunn for å bytte ut Surfex, syntes den fungerer utmerket. Eneste jeg har lagt merke til er at den kan være litt "fet" og vanskelig å få vasket bort, spesielt ved 1:1, 1:2 blanding for å fjerne mye grums.
    Vasket motorrommet i går med ca 1dl Surfex, 1dl Poseidons Carnauba-wash og 18 liter vann i bøtta, det ble rent som gull det. Vasket vekk ett år gammel olje/kjølevannmiks som har liggi å godgjort seg, og jeg har hatt en usaklig stygg stripe i panseret fra vifta har kasta rundt no drit en gang før jeg kjøpte bilen. Helt rent og fint nå.
    Vasket også flere motordeler i 1:1 Surfex, det ble jo gullende rent. Så ingen tvil om at det fungerer.
    Men lurer litt på å prøve noe annet enn Billberrys. Syntes denne er litt slapp til tider, iallefall i forhold til bilder jeg ser av andre produkter, som f.eks SG og Rim7 o.l

Får lese litt i kveld
    Sufex er kanskje litt fet når den er så lite blandet ut ja, men det er jo bare å spyle den vekk.

Ang. felgrens så ville jeg gått for Rim7, Autowheel eller
    P2
    1S powergel. Alle disse "blør" når de reagerer mot bremsestøv. Til veldig "tunge" oppgaver kan du også bruke IronX, Korrosol eller Wolf's Deironizer.
    SG hjul er ikke noe serlig sprekere enn Bilberry, men begge disse gjør en god jobb på hjul som jevnlig blir holdt rene.

Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Antall takk

Standard

Kjører du fortsatt på vinterhjul?
    Ellers ålreit å se litt blanke dekk!
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Hassel Vis post
    Kjører du fortsatt på vinterhjul?
    Ellers ålreit å se litt blanke dekk!
    940 er jo "vinterbil" så den står med piggfrie vinterdekk hele året.

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Dodo Juice - Rainforest Rub pro

Ny update = Mer bilvask
    Igår bestemte jeg meg for å vokse denne bilen. Har så og si kun stått stille. Red Mist som ble lagt for en mnd siden har nå gitt seg flere steder. Dette er som sagt en hurtig løsning (spray på og tørk av) som gir en kortvarig beskyttelse så 1 mnd er ikke verst holdbarhet på et produkt som dette.

Legger ikke like mye info og bilder her som på DCN, så de spesielt intresserte kan se hele prosessen i Bilpleieloggen min på DCN (Man må være pålogget for å kunne se i loggen. Er du ikke medlem så koster det ingenting å registrere seg).

Skummet med Autofoam 1:100.

Vasket med Bilnerden sin svamp og SG Tangerine.

På deler av bilen er det fortsatt liv i Red mist.

Tørket med 2 stk Valetpro - Giant plush.

Vokset med Dodo Juice Rainforest rub pro. Dette er en jubileumsvoks som DJ har laget 312 stk av for å feire 6 år. En av de 312 krukkene inneholder en liten gullfigur som blir som mandelen i grøten. Denne er av ekte gull og har 2 små diamanter som øyer.

Voksen er meget god å jobbe med.

Ferdig.

Sist endret av Øyvind G; 10/08/13 kl 13:20

Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Antall takk

Standard

Har du fått den krukka eller?
    Henrik Hassel
    Styremedlem

S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Hassel Vis post
    Har du fått den krukka eller?
    Nei, jeg har kjøpt den fra Blankbil.
    Regner med at du lurer på om jeg har fått den krukka med gull? Det vet jeg jo ikke. Den ligger midt i voksen.

Klikk her for å se større bilde av figuren.
    Sist endret av Øyvind G; 10/08/13 kl 20:28

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Antall takk

Standard

hva skjer vis du er den som har figuren i krukka?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)

nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    hva skjer vis du er den som har figuren i krukka?
    Det skjer ikke annet enn at jeg får figuren. Det er jo et artig påfunn da.
    Det står litt om det litt nedover i denne tråden.

Det er ikke så mange andre enn Dodo Juice som gjør slike ting som dette. Tidligere har de laget 666 stk 30ml sample krukker og hatt en gjettekonkuranse. Alle de som kjøpte en sample kunne være med å gjette vekten på premien som var en vokskrukke som var formet som en hodeskalle. Toppen på hodeskallen fungerte som et lokk og selve voksen var formet som hjernen. Står litt om dette her.

Når jeg først er igang å skriver om påfunnene til Dodo, så kan jeg jo også nevne en annen voks som er litt spesiell. Denne kalles for Homebrew. Dette er et sett som du få alle nødvendige ingredienser som du kan blande sammen hjemme på kjøkkenet og smelte sammen til en voks i en kjele med varmt vann. Det står litt mer om dette her.

Legger ved enda en liten spesial fra Dodo. Supernatural Hybrid CREATION ENGINE EDITION. Krukken er av aluminium og er maskinert slik at den ligner stempelet i en wankelmotor. Lokket igjenomsiktig (usikker på om det er av glass eller plast) og det er lys inne i krukken.

Mer info om dette finner du her.

Dodo Juice Carnauba Cream Egg er også en litt spesiell voks. Denne ble det laget 274 stk av og selve voksen så ut som et speilegg. Her ble deler av prisen per. krukke donert ut til en god sak. Lest mer om dette her.

Sist endret av Øyvind G; 23/08/13 kl 20:00

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Antall takk

Standard

hmh, ganske kult egentlig
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)

nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Antall takk

Standard

Jævlig tøft
    Mulig det blir fler dj produkter!
    Henrik Hassel
    Styremedlem

S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

240 er satt inn for vinteren, så denne bilen er tatt ibruk igjen. Meget behagelig å kjøre bil med litt høyere dekkprofil.
    Tok en vask i det fine høstværet idag og tok noen bilder.

Har planer om å få gjort noe med rusten på bakre hjulbuer og deler av kanaler så fort som mulig. Dette blir ikke bedre med tiden.
    Skal også få skiftet olje og filter og få justert hjulvinklene en dag.

Side 17 av 18 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 SisteSiste

Lignende tråder

1. Øyvind.G Volvo 240GL 90
    By Øyvind G in forum 200 -serien
    Svar: 1126
    Siste post: 16/04/21, 16:37
  2. Martin.S og Øyvind.G sin Volvo 245
    By Martin.S in forum 200 -serien
    Svar: 142
    Siste post: 07/06/18, 20:35
  3. Øyvind.G Volvo 244L 78 - SELGES
    By Øyvind G in forum 200 -serien