Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
Man vet stortsett alltid hva som kommer av oppdateringer i dine tråder Øyvind Bilvask!
Hehe, ja stort sett.
Med 240 har det hvert litt annet i det siste også, men denne har kun blitt vasket. Skal snart få tatt noen reperasjoner på denne som bla. eksoslekkasje og vannlekkasje. Et oljeskift skal den også få.
Jeg vurderer å koste på ny lakk på bakskjermer pga rust. Det blir ikke noe bedre etterhvert som tiden går. Ser også det kommer frem i div skjøter i motorrommet. Her tenker jeg at jeg påfører Hydrate 80 inntil vidre.

Har planer om full lakkorrigering av denne igjen, men må se ann tiden litt. Blir nok nermere vinteren tenker jeg.

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
Jeg kommer nok "fort" inn i det igjen, så skal lese den Øyvind

Jeg har egentlig ingen grunn for å bytte ut Surfex, syntes den fungerer utmerket. Eneste jeg har lagt merke til er at den kan være litt "fet" og vanskelig å få vasket bort, spesielt ved 1:1, 1:2 blanding for å fjerne mye grums.
Vasket motorrommet i går med ca 1dl Surfex, 1dl Poseidons Carnauba-wash og 18 liter vann i bøtta, det ble rent som gull det. Vasket vekk ett år gammel olje/kjølevannmiks som har liggi å godgjort seg, og jeg har hatt en usaklig stygg stripe i panseret fra vifta har kasta rundt no drit en gang før jeg kjøpte bilen. Helt rent og fint nå.
Vasket også flere motordeler i 1:1 Surfex, det ble jo gullende rent. Så ingen tvil om at det fungerer.
Men lurer litt på å prøve noe annet enn Billberrys. Syntes denne er litt slapp til tider, iallefall i forhold til bilder jeg ser av andre produkter, som f.eks SG og Rim7 o.l

Får lese litt i kveld
Sufex er kanskje litt fet når den er så lite blandet ut ja, men det er jo bare å spyle den vekk.

Ang. felgrens så ville jeg gått for Rim7, Autowheel eller
P2
1S powergel. Alle disse "blør" når de reagerer mot bremsestøv. Til veldig "tunge" oppgaver kan du også bruke IronX, Korrosol eller Wolf's Deironizer.
SG hjul er ikke noe serlig sprekere enn Bilberry, men begge disse gjør en god jobb på hjul som jevnlig blir holdt rene.