Hei!
Er en god stund siden jeg var på forumet her sist, de fleste husker vel den burgunder 245 jeg hadde.. Har fått lært meg mer enn å pusse på en rusten skjerm siden den gangen..
Har siden den gang eid en rød 945 med lavtrykksturbo noen kjenner til den, andre ikke siden jeg aldri lagde prosjekttråd om den. Laster opp et bilde av den senere siden det handler mest om den jeg har nå
Kort om 940 D24TiC'en:
-350.000km
-M46 overdrive
-Full svart skinn interiør
-Takluke (sveiv)
-Elvindu (foran) elspeil, AC (fjernet) etc
-Åpen diff (foreløpig)
-3" rakrør med 4,5" dieselstuss
-Større intercooler (2,5'')
-Elvifte på termostat
Bilen har stått 1år ca av gamle eier, garantert klar for å vrakes da den bare stod der siden han ikke fikk den gjennom Eu. En kompis av meg (PetterM på forumet) overtok denne hvor jeg igjen byttet min røde mot hans (diesel) med litt mellomlegg fra hans side Jeg såg potensiale og ville redde den da jeg visste det er ganske få av disse igjen i brukbar stand!
Var litt å gjøre med den for å få den gjennom Eu, den ville ikke starte og ikke kubbe?! Var utviklet seg mugg på noe av interiøret, alle bremsene måtte gåes over, den lakk diesel, ville ikke starte og ville ikke stoppe når den først var igang? Var også et rusthull i kanalen som jeg måtte fikse i siste liten rett før kontrolldagen -.- tok det gamle byggskumtrikset fra 240en siden jeg ikke hadde tid, utstyr eller tålmodighet til å sveise det..
Har til nå:
byttet glødepluggene (5 av6) som var årsaken til at den var tungstartet
byttet olje og oljefilter, dieselfilter, nye ledninger til pluggene, byttet returslangene
Tatt på senkefjører (kappet)
Bygget 3" fra downpipe og ut med dieselstuss
17"x8,5 foran 17"x10 bak felger
Racing/Driftingrattt med Omp nav
Vasket, renset og polert
Satt på el-vifte
KN luftfilter
Større intercooler 2,5"
Målet mitt med bilen er å ha den som en bruksbil som skiller seg ut fra den vanlige "940-looken" med strøkent orginalt interiør og eksteriør med Eiker eller Ocean felger, som også bruker lite drivstoff Jeg tar kanskje til uvanlige tiltak som mange her inne ikke vil like, men det er en del av poenget mitt med å skille meg ut på en måte som de fleste vil være redd for å gjøre nok om det, bilder av bilen kommer ut senere når jeg har fått ordnet det og overført de! Noen som har tips til hvilke bildekilde de bruker? Husker jeg brukte "Fotobøtten" men den fungerer dårlig..
Takk for eventuelle følgere, skal komme med mer interesanne updates enn jeg har gjort tidligere
Mike