Mer montering.
Begynner å bli bil igjen nå. Det meste av eksteriøret er nå ferdig. Hovedsaklig gjenstår det å få montert rutene igjen. Siden rusten på innsiden av døren min ble påpekt, så har jeg startet med å behandle denne.
Starter med noen nermere bilder av rustskaden.
Skrapet bort lakk og silicon så langt at jeg kom til rent metall i hver ende. At man skal gange den rusten man ser med 3 pleier å stemme. Etter dette la jeg Deox Gel som fikk ligge på til neste dag.
Dagen etter ser det slik ut.
Vasket bort Deox Gel med Surfex 1:5. Mye av rusten har blitt vasket bort.
[/URL]
Hadde jeg latt det ligge lenger og/eller gjort dette i flere omganger hadde jeg nok fått bort alt. Siden grunningen jeg bruker har en rustbremsende funksjon valgte jeg å legge på den nå. Grunningen som ble brukt heter Hydrate 80 og er produsert av Bilt Hamber Laberatoriums. Den er blå av farge, men blir grå og delvis transparent når den tørker.
Ved neste økt skal jeg pensle på litt lakk.
Så kommer vi til selve monteringen. Ting tar litt tid her. Det er pga. jeg prøver å være så nøye som mulig. Hovedsaklig har jeg montert bakfanger, sideblinklys og den grå plasten. Det er også endel annet småtteri som har blitt montert de siste dagene. Må si jeg er veldig fornøyd med gråfargen jeg har på de nå. Det er ganske likt slik det ser ut orginalt når bilen var ny.
Klipsene til listverket over bakfanger er montert. Dette er de klipsene som jeg postet bilder av forige gang.
List montert. Fikk også montert skiltplate og skilt.
Noen bilder som viser slik den står nå.
Bakfangeren ble vasket grundig med Surfex 1:5 og limet etter gammel reflekstape ble fjernet. Hadde ikke med meg noe å ha på fangeren etter rens, så den kan se till blass ut.
Nærbilde av den gråe plasten.
Som jeg har sagt tidliger vurderer jeg sterkt å droppe listene langs takrennen. Synes det ser vedlig bra ut uten denne listen nå som bilen er lakkert. Tok et par bilder for å prøve å vise dette.
![]()