uforbrent bensin i eksos som skaper pottesmell trenger ikkje å vere at bilen får for mye fuel .. det er flere faktorer som kan spille inn..f. ex tenning
uforbrent bensin i eksos som skaper pottesmell trenger ikkje å vere at bilen får for mye fuel .. det er flere faktorer som kan spille inn..f. ex tenning
Nei, nå kan ikke jeg sånn sykt mye om dette, og jeg har bare lest litt om det. Så jeg trudde kanskje den fikk for lite bensin! Men man lærer etter hvert
Okei
http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod"]http://http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod[/URL]
Men hvilken tennings kabler anbefaler dere på msd blaster coil?
http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod"]http://http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod[/URL]
Orginale volvo er av god kvalitet, Batland gir jo også ett godt råd på første side om å bruke kabler fra S60R / V70R. Men ikke bruk noen som alt har 2-300 000km på nakken da mister det litt av poenget.
Ikke kablene med tennpluggene.
Disse kablene bør vurderes:
http://www.ebay.com/itm/MAGNECOR-KV8...item1e7724be62
Hvor får jeg kjøpt nye v70r plugger? Og det holder og kjøpe originale plugg ledninger på bcb?
http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod"]http://http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod[/URL]
Leste litt fort der ja.
Skal vurdere de kablene, men da må jeg bare bytte hetta på den som skal fra fordeler til coil. Da inngangen på org. Coil ikke er lik msd coilen
Vet du pris på plugger batland?
http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod"]http://http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod[/URL]
Brukte disse på min lett modifiserte 230et:http://www.summitracing.com/parts/ngk-4055
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Okei hadde du litt samme problem og?
http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod"]http://http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod[/URL]
Min fikk allt for mye bensin,så var tungstarta å gikk dårlig før den fikk ladetrykk.røyk svart gjorde den å.Gikk bedre med de pluggene og msd coil ja.Jeg hadde 400ml dyser og en hjemmelaga 3" lmm fra bmw 535i med volvo innmat,pluss en styreenhet som var litt modifisert
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Orginale dyser fra FT/FK har jeg bremset ut 282 hk og 434nm på ei rulle som er kjent for å ikke være spesielt snill. Riktignok med datasprut og større turbo osv,MEN
på en helt orginal FT motor.
Da tenker jeg og prøve disse kablene :http://www.ebay.com/itm/MAGNECOR-KV8...item1e7724be62
Og disse pluggene:http://www.summitracing.com/parts/ngk-4055
Og se om det hjelper. Hva tror folk da?
http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod"]http://http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod[/URL]
Du får iallfall ett oppgradert tenningsanlegg Får håpe det løser problemet ditt også
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Disse er bestillt http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...ance-85mm.html
Får se P, det hjelper, om det ikke skulle hjelpe på mitt problem, så har jeg oppgradert ledninger ihvartfall
http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod"]http://http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod[/URL]
Jeg lurer på en ting, for en stund siden tok jeg av avlastnings dumpen som er orginal på b230et.
Men kan LMM en min ha blitt dårlig av det? Og hvor mye slitasje er det for turbo og kjøre uten den?
Sist endret av kristofferlund; 19/05/13 kl 14:50
http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod"]http://http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod[/URL]
Hei igjen. Da har jeg sittet og sjekket litt med ET problemet mitt, ser det er flere som har hat litt problemer med det
Men nå skal jeg prøve bytte kabler bare jeg får de.
Men skulle ikke det funke og det vil vise seg at alt i fordeleren er helt. Så har jeg lest litt. Der ser jeg at rotoren i fordeleren skal stå i en vis grad når motoren står i ØDP? Når står den i ØDP?
Kan det være en mulig feil? At det er feil grad på tenninga?
Eller kan det være vis tempgiveren ikke funker? Kan det påvirke problemet mitt?
Pluggene jeg har er helt nye.
Vil gjerne har forslag før jeg skal begynne og feilsøke og sjekke mere om 2 uker. Kan prøve legge ut en film.
Men trenger hjelp av dere som kan dette! For er så utrolig gira på og kjøre nå som sommeren er kommet! Det jeg må gjøre før jeg får kjørt med den er og lage ferdig olje slangen til turbon. Da blir det lettere og sjekke når den går dårlig og Evt andre ting.
Mvh Kristoffer
http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod"]http://http://forum.vccn.no/showthread.php?37263-Kristofferlund-740-tic-86-mod[/URL]