Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
Det jeg tenkte på er at en motor med 1000hk på det slagvolumet somregel er veldig "peaky" som i hovedsak mest egner seg til å show'e med og lage røyk med (crowd pleaser). Skal man kjøre stripe, kjøre rundeløp osv er det gjennomsnittseffekt og transient response man kommer best ut med Til Stripa funker jo stivaksel knall, såfremt den er konfigurert riktig, til rundetider er det vel heller skrallt... Jeg kjenner 740 godt selv, og vet hvor forbaska framtunge de er, og mye "fun" under huven bedrer ikke situasjonen akkurat Ikke umulig at den blir mye bedre med et par sandsekker atti hekken, selv om totalvekten går noe opp blekner det fint i skyggen av fordelene med litt mere vekt der bak
Sant i mye av det du skriver ja..er ikke akkurat VOLVO du kjøper hvis du skal sette rundetider. Volvo har vel egentlig aldri vært kjent for å henge godt på veien. Men jeg skal lage til 2 programmer på volvoen, der jeg skal kjøre 1 mindre(snillere)Turbo med fortere spool up for vei og 1 turbo for maks effekt på bane. Med V-band feste på de, slik at det er kjapt å bytte.