D må jeg si
Hei ludvigsen..var hos mitt lokale volvo værksted idag...dem har aldri hørt om 30prosent avslag på deler for biler som er før 2000mod...Så jeg tror jeg må få et telefonnummer hos deg. :=)
hei stjeler denna tråden litt har en 850 må vist skifte nommer 6 ser ut som ei hovedforing spør du meg noen som har peiling på åsen en burde gjøre det og trengern noe spes vertøy på det dem er helt utslitt:( og eventuelt hvor en for kjøpt og pris på det som trengs og hvor lønner det seg og handle foringer som holder
Volvo 855 1995 mod
Intet behov for spesialverktøy, men det kan være et sant helvete å få av de to store ytre fremre foringene av akslingene ja.
Selv modifiserte jeg en 2"X4" for å få dunket de forsiktig på plass igjen.
Glem ikke FULL 4-hjulskontroll og justering etter endt arbeide.
Noen ganger holder det å få boltene på de indre foringene i samme posisjon som de gamle sto, men oftest så er en full oppjustering nødvendig.
Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
(Null garanti kun skruglede og god kaffe)
Har hatt annet enn Volvo jeg også.
Men jeg tok til fornuften.......
Tok for meg min V70 i helga.. Det var i grunn greit å bytte alle foringene. Varmet de store ytre foringene, banka inn en skrutrekker så jeg fikk inn litt CRC 5-56 mellom stålet og foringen, varmet igjen, og da lot de seg vippe ut med litt makt. Merket av hvordan de indre foringene satt før jeg løsnet de, så jeg skulle få de nye på samme plass. Full oppjustering er nok det smarteste. Får følge litt med å se om det eventuelt slites noe dekk.
må man ned med hele bakstillingen? jeg skal bytte anker for venstre side.
Volvo 850 2,5 10v 1995
Du mener fremre venstre foring? For den trenger du ikke det. Men det kan lette jobben for deg om du tar ut fjæra. Løsne det nedre demperfestet når du skal ha ut fjæra, heng bakstillinga opp igjen i demperen når du bytter foringa. Om det er den "indre" du tenker på, er det nesten like greit å slippe ned alt sammen.
Stjeler denna tråden litt jeg også. Fikk tak i bakaksling men da den skulle settes i sammen. med dempere knakk bolten til dempern desvere. Så jeg velger og over hale den gammle med alt av fori ger da mener jeg alt på 850. noen som hvet hvor mange forselige det er og om det fås i powerflex er bare orginalt?
Trenger beskivelse på hvordan jeg byter foring i bakstillinga nr 6 på bilde m.v.h.hans
Hei hvordan var det og bytte foringene i bakstillinga m.v.h.hans
Det er en kurant jobb å skifte foringene. Enklest om du har tilgang til en løftebukk. De fremre foringene kan sitte litt, men de løsner som regel greit ved å varme de litt godt.
Ellers står det en del her: http://www.matthewsvolvosite.com/for...php?f=1&t=9402