Fikk som sagt tak i en gammel 265 for en tid tilbake.
Bilen er stortsett original, bortsett fra motor/gir/fjærer.
Motoren som står i pr idag, er en Chevy 305/350 fra 76 eller deromkring, girkasse er ukjent.
Fjærene er kappa, så er vel ca 3,5 ringer igjen på dem nå. Uhyggelig lavt..
Det største problemet med denne bilen, er at motor er sveisa fast. Ligger firkantrør fra rammevang og til forstillingstraversen som er sveisa fast, og motor sveisa fast oppå der igjen..
Planen min med denne bilen, er å få satt inn en b230F og m47 evt getrag 262.
Grunnen til motorvalget, er at det er vanskelig å få tak i den originale motoren (b27e), og samme med girkassen (m46). Dessuten er PRV-motorene ikke av de beste på markedet, så da går jeg heller for god gammel rødblokk, med muligheter til en evt FK/FT, selv om dette etter min mening er en oppbrukt oppskrift, men da det ikke går an å få godkjent 200-serien med V8'er lengre, blir det sånn.
Videre har bilen komplett og 80% strøkent skinninteriør, elektriske vinduer, 98% av 260-detaljene (mangler fronten pga en snøplog var å dytta litt i den), Fungerende Nivåregulering bak med betjening i dashbord (Hijackers)
Dette er et langtidsprosjekt, så blir nok ikke ofte oppdatert her, men når det blir oppdatert, kommer det nok mye.
Her er da en liste over planene mine:
* Få ut V8'ern + girkasse
* Sette på originale fjærer
* Bytte bakaksel (den som står på er sveisa)
* Sette på USA-front
* Fikse det eneste rusthullet som fins på bilen (hjulbue bak)
* Nytt ledningsnett fra dashbord og fram (mye er klipt i forbindelse med V8)
* Sette inn b230F + girkasse
* Få bilen kjørbar
Slenger ut noen bilder også: