Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  628
Side 32 av 70 FørstFørst ... 22 30 31 32 33 34 42 ... SisteSiste
Viser resultater 776 til 800 av 1732

Tråd: AndersD sin 740!

  1. #776
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Da ble det en mini uppdate i dag, prøvde fangeren på bilen igjen nå når den nermer seg å bli ferdig, men alle vet hvordan det ser ut så ser ikke for meg at jeg trenger å legge ut bilde av det prøvde å starte igjen men den får bare pottsmeller, sjønner ikke hca som kan være galt, bytta alle tenningsdeler når jeg satte inn motor, må jeg virkelig bytte dem igjen eller kan det være noe annet? Hjelp mottas!!!!!!!

  2. #777
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    lest ut feilkoder?


    hvis ingen feil koder må du bare begynne å feilsøke litt. lmm, tempføler o.l. svinghjulsføler kan være dårlig?
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  3. #778
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    sjekka at tenningspuntet er riktig a? så regreima sitter riktig?

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  4. #779
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Har ingenting å sekke tenninga med, tok sv øverste del ar register dekselet og satte drevet i ØD, men var ingen merking på reima så vanskeligt å se om den har hoppa over, må jeg ta av reimene og reimhjulene for å komme til nederste del av register dekselet og veivhjulet?

  5. #780
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    lest ut feilkoder?


    hvis ingen feil koder må du bare begynne å feilsøke litt. lmm, tempføler o.l. svinghjulsføler kan være dårlig?
    Glemte helt feilkodeleseren så vel for meg at det ikke var det, prøvde å ta av ledningen til lmm men ble ikke forskjell. Bilen skal vel starte om tempføler ikke funker? Den i framkant ja? Da mangler svinghjulsføler isåfall. Men vet ikke?

  6. #781
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    merkene på reima flytter seg bort ettersom motoren har gått rundt.


    riv av øvredekslet, snurr motor rundt så veiv kommer på merke 0.

    deretter skal merke på kamdrev stå på merke på plasten.

    kan være 180gr feil slik att merke på kamdrev peker nedover, men da vrir du motor en runde til. og da når veiv er på 0 skal kamdrev merke peke oppover, altså mot merke på bakre delen av regreimdeksel.


    og du har da topp montert fordeler. denne går ikke ann å sette feil.


    men du har ikke gjort den feilen som en del andre gjør?

    folk setter pluggkabler på toppfordeler i rekke følge 1342 og da skyter det og smeller, men på toppfordeler skal den være 4312.

    da altså syl 4 nærmest eksos- og syl2 mot rattstammen.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  7. #782
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Da skal jeg sjekke dette, mener å huske at jeg reagerte på rekkefølgen, takker for dette tipset, tror kanskje noe kan logge der alså

  8. #783
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    en plass må man jo begynne

    og hvis du bruker 240 nettet så skal det igrunn ikke være noe stor jobb med å få alt funksjonabelt par tre lednigner som kobles på, så skal den jo gå, og alle el komponeneter på motor har da strøm og signaler dem trenger.

    det som igrunn skal kobles til bilens elnett er jo coilstyring fra tenningslås, og strøm inn til hjerne og pumperele.

    oljetrykk, ladellampe tar man jo fra ditt orginale nett i fra kontatka som henger ved torpedo en plass
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  9. #784
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Nei den gikk jo greit tidligere, så er jo sikkert en fillefeil.

  10. #785
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Mulig du må prøve en annen tenningsmodul... Jeg hadde samme problem som deg... Bilen gikk, men plutselig virket det som tenningen var 180grader feil..
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  11. #786
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Kanskje jeg må prøve å feste den bedre også? Den hang delvis løs..

  12. #787
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AndersD Vis post
    Kanskje jeg må prøve å feste den bedre også? Den hang delvis løs..
    Den MÅ sitte skikkelig og bør helst ha slik kontaktpasta mellom modulen og festebraketten
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  13. #788
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Aha, mulig feil der da

  14. #789
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Her er et bilde til av fangeren. Den er ikke helt på grunnet at må ta av litt av isoporen innenfor.

  15. Takk Thobbus takket for denne posten
  16. #790
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Da starta bilen på første forsøk igjen i dag. Så var som R.G sa. Var feil rekkefølge på tennpluggene. Så synes den gikk greit på tomgang før, men må virkelig si den gikk pent nå ja satser på more to come

  17. Takk Agrostar takket for denne posten
  18. #791
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    det er bra
    Har hatt et problem med min 240 om dagen, og det viste seg å være dårlig kontakt på sikringene.. gikk å fjusket og kuttet fra og til... smurte inn sikringene med vaselin.. går som ei kule igjen nå..

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  19. #792
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Ja hjelpa på motivasjon fremover igjen at den starter å går skikkelig igjen

  20. #793
    Registrerte brukere R-israelsen sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2010
    Sted
    Røyneberg
    Innlegg
    1.132
    Antall takk

    Standard

    Så bra : )) mer update!

  21. #794
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Har ei frontrute liggende i trondheim da. Også har jeg servo liggende som jeg må få på straks også

  22. #795
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk
    Sist endret av Anders Dybvadsskog; 06/01/13 kl 17:20

  23. #796
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Ingen lmm på denne videoen foresten

  24. #797
    Registrerte brukere R-israelsen sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2010
    Sted
    Røyneberg
    Innlegg
    1.132
    Antall takk

    Standard

    Linken fungerer ikke..

  25. #798
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Nå da?

  26. #799
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    2 linken fungerer, men ikke 1 :P

    Kunne du tatt noen flere bilder av løsninga de på langpanseret? det var 460 og 940 hengsler som var spleisa?
    Jeg sveisa om hele dritten på min. Så det blir likt som i 960. Men din løsning virker som en grei løsning med mindre jobb på, så hadde vært kjekt å sett litt på hvordan det er hos deg

  27. #800
    Registrerte brukere R-israelsen sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2010
    Sted
    Røyneberg
    Innlegg
    1.132
    Antall takk

    Standard

    Det var bedre :- ) Ser bra ut Gleder meg til å se bilen ferdig

  28. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
Side 32 av 70 FørstFørst ... 22 30 31 32 33 34 42 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. AndersD sin V70 D5
    By Anders Dybvadsskog in forum S60 / V70N / S80 / XC -serien
    Svar: 401
    Siste post: 27/02/18, 23:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •