Får jo kjappere ladetrykk etter giring med autolat da
Får jo kjappere ladetrykk etter giring med autolat da
Gjentar dette med valg av gearolje.
Det er mye viktigere enn mange er klar over. Her ett eks:
http://www.summitracing.com/parts/bmm-80259
Automatkasser og trimming er endel diskutert på turbobricks..
Størsteparten av medlemmerne der er jo fra selveste automatland så de har prøvd foskjellig
Det som går igjen når det gjelder olje er full flushing av kjølere og påfylling av helsyntetisk atf
med div "racing" egenskaper. Så valg av olje er ikke ukritisk, men det verserer litt forskjellig meninger om hvilken som er best.
Det monteres større kjøler foran IC og de modder gearskift-akkumulatorene slik at selve gearskiftet går kjappere og
tiden med sluring går ned. Dette minker faren for brente lameller. Denne mod'en har som mange andre mod'er
en bakdel; en får ikke i pose og sekk. Girskiftene blir harde og komforten redusert.
Men alt dette har ingenting for seg dersom kassa er tilnærmet utslitt. Denne mod'en har helt klart mest for seg på en som fortsatt har endel igjen å gå på.
Leser om yankare som drar på drag og trackdays med "300hk"-oppsett og modda AW71 og kassa virker i årevis og nestemann har havari
etter to drag på stripa....
"Det er i motbakke det går oppover!"
Har ikke den største kunnskapen på automat kasser men skyter ut en idè fordiom
Bare lurte på om det hadde vert lurt med en skikkelig sirkulasjons pumpe på kassen for å få den varme olja fortest mulig ut av kassen og inn i en skikkelig kjøler? Kjøre oljen inn nede på kjøleren for mest mulig kjøle effekt og en spal vifte for å få størst mengde luft gjennom kjøler? Har bare erfaring på anleggsmaskiner og der brukest stortsett kjølevannet til motoren for å kjøle gearkasse kjøleren
Måtte blitt en separat kjølekrets det da. Hente olje fra sump, pumpe den gjennom kjøler og tilbake i sump. Nå er jeg på gyngende grunn her men jeg innbiller meg at original kjølekrets sitter på returen fra styreventilpakka i kassen, så den mengden er bestemt av kapasiteten på styrepumpa.
"Det er i motbakke det går oppover!"
Ja var noe sånn jeg tenkte. Men om det er gjennomførbart er jo en helt an ting :P
Kommer til å koste litt dette prosjektet. Må nok satse på å sanke inn delene på sikt etter hvert som
det er tilsig av penger.
Skal prøve å huske å lage worklog når prosjektet begynner.
"Det er i motbakke det går oppover!"
A-kammen er velprøvd, jeg liker den karakteristikken den gir mye bedre enn T-kammen. Monter gjerne en turbo fra 740/240-turbo om du finner det for å redusere baktrykket.
En hjemme har kjørt 740 med B230ET, "240hk-chip", 1-1.1 i trykk og automat i mange år uten problem.
"300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit
Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."
Ser at den har samme delenummer som pedersen racing sin fra KG-trimming. Er dette brukandes kammer? Er de slipt fra nye emner eller
er det nedslipte brukte kammer slik at en trenger sånne distanser i løfterene? Kan en forvente samme levetid som en volvo original kam?
"Det er i motbakke det går oppover!"
BCB og Pedersen r er forhandlere for KG sine produkter.
Hvis du sender en mail til KG evt. laster ned katalogen på pdf via hjemmesiden deres,så vil du få 100% sikre svar på kvaliteten på disse kammene
http://www.kgtrimning.com/
Sist endret av Knallert; 05/01/13 kl 12:29
Prøvde denne hin dagen: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...cksventil.html
Monterte etter anvisning og ut på prøvetur... Det var hakket før jeg fikk hele 13C'en i trynet.... 1,5 bar med stengd bleedskrue! Men jeg fikk vel som fortjent når jeg handler kina-møkk!
"Det er i motbakke det går oppover!"
Batland, du må slette pm!
Sakte ja, men foran deg!
Volvo 240, 1990, B230f (Langtidsprosjektet)
Volvo 745, 1987, B230f (rep.prosjektet/bruksbil) Er til salgs