Har en 2,0 - 850 som når normal temp når jeg står stille , men når jeg har kjørt 3 min går måleren nedover mot nedre røde merke.
Noen forslag?
Når jeg prøver å lufte den uten lokk , så koker den over og når vifta starter synker nivået igjen...
Har en 2,0 - 850 som når normal temp når jeg står stille , men når jeg har kjørt 3 min går måleren nedover mot nedre røde merke.
Noen forslag?
Når jeg prøver å lufte den uten lokk , så koker den over og når vifta starter synker nivået igjen...
Bytt termostat.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
ikke glem tempsensoren når du først er i gang med termostatbytte.
240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`
har bytta begge deler nylig.. merkelig feil.. lurer på om radiator er tett?
neppe, heller mer mot at du har fått en defekt termostat evnt lavt kjøleveskenivå. Det skal koke når du tar av lokket på ekspansjonstank.
240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`
Ok.. var biltema termostat jeg satte inn.. mulig den er defekt..
Men det vil si at den ikke lukker?
Hørtes ut som def. termostat ja. Kan ikke si noe annet kan forårsake det.
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...
Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
(Null garanti kun skruglede og god kaffe)
Har hatt annet enn Volvo jeg også.
Men jeg tok til fornuften.......
Jepp. Ut med Biltema termostat og inn med en fra mekonomen....plutselig alt i orden..
bcb sine termostater bør man også holde seg unna...
Det aller meste av originaldeler hva gjelder tenning, sensorikk etc kan også kjøpes hos Hellanor, så slipper du mellomleddet og påslaget til volvoforhandleren..
240 GL / 850 R / V50 T5 / ST 13`
Er ikke termostatene i seg selv som er problemet, hverken hos BCB eller BILTEMA.
MEN pakningene som følger med fra disse er tynnere enn de bør være og man bør helt klart følge rådet gitt fra Volvo i et serviceskriv om å montere den ekstra O-ringen som er med i esken sammen med termostaten. Kjører på Biltematermostat på begge mine uten noen som helst problemer. Men jeg monterte den O-ringen da.
Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
(Null garanti kun skruglede og god kaffe)
Har hatt annet enn Volvo jeg også.
Men jeg tok til fornuften.......
Har samme problem i min bil.
Testet idag 2 termostater. Biltema og original Volvo. Begge merket 90 grader.
Volvo termostaten begynte å åpne seg på 84 grader, mens Biltema sin begynte å åpne seg på 94 grader. Det er 10 grader i forskjell.
Skal bytte i min imorgen og tror jeg går for Volvo sin. Var ingen o-ring med den jeg har. Hvor monterer du den Silver?
Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
(Null garanti kun skruglede og god kaffe)
Har hatt annet enn Volvo jeg også.
Men jeg tok til fornuften.......
Prøvde meg på en biltema termostat i fjor sommer... var ikke pakninga som var med stemmte ikke i det hele tatt... termostaten slang rundtomkring nedi sporet sitt.... heldigvis var pakninga på den jeg tok ut hel.. Men etter 3-4mnd så begynte temperaturen å synke igjen... Bytta til ny original, ( var ikke med noen ekstra pakning) har funket knall siden..
Volvo V70 D2 2,0 Dynamic Edition
XVolvo s80 2,0lt 99 xVolvo 850glt 93 xVolvo 850glt 92
XVolvo 460 94 XVolvo245GL 84 XVolvo245dl 80
Volvo har tydeligvis gjort noe med dette. Pakningen har nå rett størrelse. Diameteren på Volvo termostat er nå 58mm så den passer nå uten o-ring.
Biltema sin er 55mm med pakning, så her må det fortsatt en o-ring til.