Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: 240 Turbo Diesel EKSTREMT tungstartet i kuldegrader...

  1. #1
    Registrerte brukere Vetle sin avatar
    Medlem siden
    29. des. 2009
    Sted
    Telemark/Porsgrunn
    Innlegg
    720
    Antall takk

    Standard 240 Turbo Diesel EKSTREMT tungstartet i kuldegrader...

    Har en 240 turbo diesel som er ekstremt tungstarta.. Bytta 5 av 6 glødepluger men det hjelper lite, noen som har noe forslag til hva feilen er eller skal de bare være sånn? hehe er en bil som er ombygd til turbo diesel om det har noe betydning hvis det er noe spesiellt på diesel biler me at diesel ikke renner tilbake i tank eller noe for er orginalt bensin bil..
    -Volvo 240 Turbo (sommerbil)
    -Volvo 740 Turbo (brukis)
    -Volvo 142 Turbo (banebil)
    og hatt 20++ andre volvoer

  2. #2
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Sjekka gløderelè da?

  3. #3
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Revell Vis post
    Sjekka gløderelè da?
    Tenkte på det samme
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  4. #4
    Registrerte brukere Vetle sin avatar
    Medlem siden
    29. des. 2009
    Sted
    Telemark/Porsgrunn
    Innlegg
    720
    Antall takk

    Standard

    hvis det er gåent gløder ikke bilen?? gløder den værtfall får strøm på pluggane værtfall
    -Volvo 240 Turbo (sommerbil)
    -Volvo 740 Turbo (brukis)
    -Volvo 142 Turbo (banebil)
    og hatt 20++ andre volvoer

  5. #5
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    hvis det er dårlig så hender det att det gløder innimellom men dårlig. evnt dyser som er tette

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2010
    Sted
    Aurskog-Høland
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Lenge siden du byttet dieselfilter?

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2011
    Sted
    Rosendal, Hordaland
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Motorvarmer er tingen på disse bilene! Sliter med at 740en min er tungstarta når tempen kryper langt under null. Men 1 time med motorvarmer starter den uten problem i 11 minus grader iallefall

    Disse bilene er kjent for å være litt tregstarta. Men nye glødeplugger og riktig innstilt dieeselpumpe er viktig. Mange bruker også starter fra Audi 2,5tdi(raskere og kraftigere) og et godt batteri for en lettere vinterstart
    Sist endret av Sondre93; 16/12/12 kl 10:43
    71' 142 TIC
    97' V70 TDI

  8. #8
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    760 dieseln jeg har starta jeg i går i -25gr. og da hadde den stått ei uke. starta uten motorvarmer da det ikke er motorvarmer på den.

    men kan hende du skulle fått verksted til å tima opp register og pumpe. detta kommer litt ut av stilling igjennom årene pga reimer strekker seg.

    evt kan det å være att fortenninga (kaldstart) di på pumpe ikke er i orden. den saken som to tynne vannslanger går inn på på dieselpumpa.

    min fortenning fungerer heller ikke, men bil starter forde, men går da noe lavt på tomgang di første minutta når er -25.


    skader ikke att dissa startes med gasspedal litt inne, og gjør heller ingenting om den fortsatt draes på starter om motor går å harker på 3syl til den går for full maskin (står i håndboka også).

    men ett bra batteri er viktig, pga går starter for sagte rundt så er det kjørt, da blir det aldri start.


    hvor stort batteri har du?


    når det er kaldt så skal det være skikkelig fres på batteri. husker ikke hvor stort batteri det skal være, men kan se i min hvor stort jeg har.



    gamle motoren jeg hadde var sykt tungstartet i kulda, begynte allerede ved -10gr. og det var pga det var dårlig komp i motoren. merka ikke noe til det på varm motor pga da har ting og tang utvida seg så da var alt bra
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  9. #9
    Registrerte brukere Vetle sin avatar
    Medlem siden
    29. des. 2009
    Sted
    Telemark/Porsgrunn
    Innlegg
    720
    Antall takk

    Standard

    har splitter nytt batteri og nye glødeplugger

    kan noen si hvilke årsmodell audi 2,5l jeg kan ta starter fra så får jeg kjøpt ny i morgen for den jeg har nå har sluttet å virke he he
    -Volvo 240 Turbo (sommerbil)
    -Volvo 740 Turbo (brukis)
    -Volvo 142 Turbo (banebil)
    og hatt 20++ andre volvoer

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. des. 2011
    Sted
    Rosendal, Hordaland
    Innlegg
    597
    Antall takk
    71' 142 TIC
    97' V70 TDI

  11. #11
    Registrerte brukere Vetle sin avatar
    Medlem siden
    29. des. 2009
    Sted
    Telemark/Porsgrunn
    Innlegg
    720
    Antall takk

    Standard

    står ikke eksakt årsmodell eller type audi der gitt
    -Volvo 240 Turbo (sommerbil)
    -Volvo 740 Turbo (brukis)
    -Volvo 142 Turbo (banebil)
    og hatt 20++ andre volvoer

  12. #12
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    en god gammel a6, da 100 karosseriet passer starter fra. 2,5tdi. årsmodell er jeg ikke sikker på. midt på 90 tall tror jeg
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard Re: 240 Turbo Diesel EKSTREMT tungstartet i kuldegrader...

    Sjekk timinga på pumpa. Er den helt på jordet høres motoren ut som ett pukkverk og blir lei å starte.

    Not sent using Tapatalk
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  14. #14
    Registrerte brukere sofaracer sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2011
    Sted
    østerdalen
    VCCN medlemsnummer
    1366
    Innlegg
    26
    Antall takk

    Standard

    hvorfor ikke bytte alle 6 glødepluggene. hvis det er mindre motstand i den siste pluggen så vil strømmen gå der det er minst motstand : )

  15. #15
    Registrerte brukere Vetle sin avatar
    Medlem siden
    29. des. 2009
    Sted
    Telemark/Porsgrunn
    Innlegg
    720
    Antall takk

    Standard

    forde de var egentlig ikke så dårlige + jeg kom ikke til den siste bak diesel pumpa.
    -Volvo 240 Turbo (sommerbil)
    -Volvo 740 Turbo (brukis)
    -Volvo 142 Turbo (banebil)
    og hatt 20++ andre volvoer

  16. #16
    Registrerte brukere kenta68 sin avatar
    Medlem siden
    09. feb. 2012
    Sted
    Åmotfors eda kommun sverge
    Innlegg
    572
    Antall takk

    Standard

    Hej du .Du har inte ett tjuv läck då på nån ledning så den får luft .
    Jag har varit ute för det.
    Mvh kenta

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vetle Vis post
    Har en 240 turbo diesel som er ekstremt tungstarta.. Bytta 5 av 6 glødepluger men det hjelper lite, noen som har noe forslag til hva feilen er eller skal de bare være sånn? hehe er en bil som er ombygd til turbo diesel om det har noe betydning hvis det er noe spesiellt på diesel biler me at diesel ikke renner tilbake i tank eller noe for er orginalt bensin bil..
    En Dieselmotor er helt av hengig av én ting for å starte og dette er VARME. I tillegg til glødeplugger som virker som de skal så må kompesjonstrykket være høyt.
    Jeg hadde en D24 motor som var så utslitt at sylindertrykket var så lavt at den bare startet når jeg tok den på gear.
    Når jeg holdt den på 3000 o/min i fri, så kom det mer eksos ut veivhusventilasjonsslangen enn ut eksosanlegget!

    Foreslår at du tar en leak down test for å få dette bekreftet eller utelukket som feilkilde. Hvis ikke kan du lete etter andre feil både vel og lenge.

  18. #18
    245 V8 sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2012
    Sted
    Ørsta
    VCCN medlemsnummer
    978
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Kan berre bestille starter til v70 2,5TDI dei motorene som v70 hadde fram til 2001, desse kom også i 850, er samme motoren som dei fyste audi A6ene og caravellene til vw

Lignende tråder

  1. Svar: 59
    Siste post: 29/07/13, 20:38
  2. Noe EKSTREMT galt med elektronikken på 240'n.
    By Espedalen in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 24
    Siste post: 21/12/11, 17:15
  3. Hvordan få et ekstremt dreiemoment på B230FK?
    By Thobbus in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 31
    Siste post: 04/09/11, 20:31
  4. Ekstremt ripeømfintlig klarlakk, hva kan det skyldes?
    By volvoRsport in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 31
    Siste post: 03/06/10, 20:33

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •