ikke på den ettermonterte!!
er dette snakk om org dump da.. også er ...... punktene montering av ny dump?
Isåfall er jeg med
hehe
viste det var litt sent
Sist endret av Turbokassa; 02/05/10 kl 01:46
Jeg prøvde bare å forklare det jonass sa. Nettopp hvordan man får den orginale dumpventilen ut av spill uten å bytte den ut med et lokk. Jeg har ikke nevnt ny dumpventil noen plass.
Noen hjerner (jeg vil tippe de tidligste lh2.4 turbohjernene) klarer seg uten å gjøre noe som helst. Selv har jeg en -977, og løste problemet med å trekke ut kontakten til tomgangsregulatoren. Da dør ikke motoren, har fin tomgang når den er varm, men ganske lav tomgang når den er kald.
men jeg kan koble det slik som Turbokassa har tegnet her?
Mercedes 123 og Bmw 3 serie stasjonvogn. Husqvarna Smr 511 og Yamaha xj900
xx Volvo 760 turbo, 240 90mod,volvo -240 turbo 77mod, 244 2.1dl 77mod, 240 90mod
xx -3 serie coupe, Bmw 316sedan, peugeot 406, peugeot 405,ford escort, Mercedes w124 300 4 matic, Mercedes w123 80mod
Hva er hensikten med to dumpventiler, og hvorfor er ikke den orginale nok?
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Ja, som jeg sa så blir min tegning en "dobbeldump" løsning.
Jeg kjører orginaldump med K&N konfilter bare. låter passe greit det spør du meg.
Masse fising fra turbo!!
Min tegning må ikke forveksles med blending av orginaldump.
Noe jeg klarte å misforstå litt tidligere her. Beklager nok en gang, ble mye rot.
" I am your father.phssss"
One Ring to rule them all
Aldri hørt noen gammel mann med kols gå opp ei trapp, så der kan jeg ikke uttale meg gitt :P
Da fikk jeg dumpventilen i posten, så spørsmålet er om jeg bare skal bestille lokket, eller om jeg skal lage det lokket selv! kan da ikke være så vanskelig.
Mercedes 123 og Bmw 3 serie stasjonvogn. Husqvarna Smr 511 og Yamaha xj900
xx Volvo 760 turbo, 240 90mod,volvo -240 turbo 77mod, 244 2.1dl 77mod, 240 90mod
xx -3 serie coupe, Bmw 316sedan, peugeot 406, peugeot 405,ford escort, Mercedes w124 300 4 matic, Mercedes w123 80mod
eller du kan montere slangen fra Returventilen inn på wg slangen.. da vil den alltid lukke
One Ring to rule them all
Mercedes 123 og Bmw 3 serie stasjonvogn. Husqvarna Smr 511 og Yamaha xj900
xx Volvo 760 turbo, 240 90mod,volvo -240 turbo 77mod, 244 2.1dl 77mod, 240 90mod
xx -3 serie coupe, Bmw 316sedan, peugeot 406, peugeot 405,ford escort, Mercedes w124 300 4 matic, Mercedes w123 80mod
går en slange fra turbon til "WG" (akumulatoren). tre slangen fra dumpen inn på et T stykke der. Da slipper man lokk og den vil alltid lukke.
One Ring to rule them all
Mercedes 123 og Bmw 3 serie stasjonvogn. Husqvarna Smr 511 og Yamaha xj900
xx Volvo 760 turbo, 240 90mod,volvo -240 turbo 77mod, 244 2.1dl 77mod, 240 90mod
xx -3 serie coupe, Bmw 316sedan, peugeot 406, peugeot 405,ford escort, Mercedes w124 300 4 matic, Mercedes w123 80mod
Den nye dumpen skal du koble på innsuget (der hvor den orginale var koblet til). napp slangen til den gammle av innsuget. kapp den litt og monter den på slangen som går fra kompressoren til wg akumulatoren. Da har den alltid overtrykk å vil ikke åpne. får du vakum der bør du bytte til større turbo
One Ring to rule them all