se der ja. takk for det. har trua selv. gleder meg innmari til å begynne å montere deler på bilen nå
har en holset hx 45. men vet ikke hvor bra den er. og tror kanskje den blir lite brukervennlig. vil ha noe som blir kjørbart
se der ja. takk for det. har trua selv. gleder meg innmari til å begynne å montere deler på bilen nå
har en holset hx 45. men vet ikke hvor bra den er. og tror kanskje den blir lite brukervennlig. vil ha noe som blir kjørbart
høres knall ut det. tror du den passer med skråstilt motor?
hei.
har akkurat benket 16v turbo motor nå med 450whp.
kjører std slag, boring.
lettportet topp
litt kvassere kammer fra kl racing til hydr løftere. dobble fjærer
org insug
850 dyser
turboen er custom bygd til oppsettet av shs performance.
044 pumpe.
så med 850 dyser og stor nok turbo skal dette ikkje vere problem.
Mine bila.
prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...turbo-prosjekt
*Volvo 740 16v turbo prosjekt
*Volvo 960 3.0 24v 1991 mod *volvo 144 1973 mod.
Jeg har vært å henta dører, framskjermer, frontplate og litt småtteri hos lakkerer'n i dag. Panser og bakluke var også ferdig. Selve karosseriet er ferdig før/i løpet av helgen hvis alt gikk etter planen.
(Veg4rd er på HV øvelse )
da er bilen i mine hender igjen. deilig med nylakkert bil
fått begynt så smått med no montering
har montert litt til nå! venter i spenning på deler
også driver jeg å setter isammen motoren. har endelig fått kabalen med rådene og overfallene til å gå opp
takk! venter i spenning på deler fra både myranes og DIYautotune! kan nesten ikke vente! men ting tar tid når posten norge skal tukle med delene også!
fikk pakke fra myranes i dag
venter fortsatt på pakke fra DIYautotune.
siste som har skjedd: lakkert "sidetrekkene" bak, fra brune til svarte. brukte vinyllakk fra hamar bilpleie, ble bra resultat. også har jeg tatt ut gulvtrekket og fått vaska det.
neste som skjer: skal demontere alt understell, sanblåse og lakkere traverser og bærebruer.
begynne på bensinsystemet.
bilder kommer etterhvert!
det er noe jeg må vurdere så jeg nå! hvor får man tak i det a? v-parts?Skjedd noe?
Forresten, vurdert hvitblink bak og us-blinkers foran? Så veldig pent ut på Yengis sin røde 242
fikk ny pakke i posten i dag
MS3X, IGBT coiler, og innovate bredbåndslambda.
har ikke fått gjort no i dag. bilen står på jobben, og der er jeg avhengig av å ha et rullende karrosseri, så får ikke tatt av og behandlet understellsdelene før jeg får de siste coiloverne foran fra Myranes. så får prøve å gjøre litt småplukk i dagene som kommer.
driver og lakkerer listene. har pussa de og grunna med syregrunning, og lakkert med blank svart. tror det blir fin kontrast med svarte lister på rød bil.
har forresten bestillt meg reg.reim kit fra yoshifab i dag. utrolig rask og god service der!
hvis noen har ris/ros/tips å komme med, så er det bare å fyre løs! vil gjerne ha tips
driver å vurderer bærekule- og styrekule-spacer. erfaringer?
har fått lakkert og satt på svarte lister rundt om i dag.ble fin kontrast med svarte lister på rød bil bilde kommer
gjorde seg med svarte lister har også prøvemontert frontfangern. skal ha ny, men den skal ihvertfall sitte omtrent slik. punkterte støtfangerdemperne og la fanger`n over kanten. (ble litt inspirert av Yengis)
mottok enda en ny pakke i posten i dag. reg-reim kit og nye ventilfjærer fra yoshifab. kjapp og god service der! creds.
har som sagt kjøpt ventilfjærer fra yoshifab,lurer litt på om jeg skal bytte ut de originale kammene, men er usikker.
noen erfaringer fra originale kammer any1?
forresten noen som har tips til non allrighte stoler?
Vanlige stoler som kan justeres i rygg eller bøttestoler?
Hvis du skal ha bøttestoler vil jeg anbefale deg å reise dit de selger stoler. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg ville reist til Gundersen/Kollevold/Pedersen og prøvesitti.
Drit i utseende og hva som står på de
Jeg ville ha kjøpt den dyreste du har råd til og den du sitter best i. Uavhengig om det er en rørrammestol eller glassfiber.
Her skal du antageligvis bruke maaaaange timer
Det er også forskjell på de billigste om det er stålplater mellom rørene (noe mine sabelt har)
Jeg syns det er en fordel ettersom du da sitter fast og det er ingenting i sete som fjører. De sparcostolene jeg har hatt før i tiden har vært vonde pga akkurat dette. Både nedover og sidelengs.
De stolene som passet best til meg var faktisk de billigste Sabelt sine rørrammestoler. Disse syns jeg er gode å sitte i ettersom de har en høy kant på sete (sidelengs) ellers får jeg vondt i hofta når'n kjører mye på bane.
Du får si fra hvis jeg skal slette bildet
Sist endret av Zeeker; 08/12/12 kl 00:25 Begrunnelse: retting
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Jeg har også sånne stablet stoler, fornøyd med dem pga det zeeker sier. God støtte sidelengs.
Denna bilen din blir grom originale glt kammer? Fungerer fint oppimot 500hk. Kanskje ikke så varvvillige men det er ikke hydraultrykkerne heller.
takk for god respons! skal ha bøttestoler ja. har satt inn non billig-stoler nå bare for å få inn noe, men må nok avsted å prøvesitte tenker jeg. Sabelt stolene ser jo veldig greie ut også! godt med skikkelig sidestøtte.
er originale glt kammer. det blir nok til at jeg prøver dem først.
fikk mail fra myranes i går. nå er coiloverne foran under produksjon. gleder meg som en unge! når jeg får dem er det nesten bare felger som gjenstår. tenkte litt på compomotive M06...
vil uansett ha noe som har 6 eiker. forslag?
så er det fin pris på dem http://www.pedersens-racing.no/bil/Sabelt/seter/
Skal bruke GLT kammer sjæl på nye prosjektet. Sett mye bra resultater med dem, bra moment fra bunn og moment topp under 4000rpm. (kommer self anpå resten av oppsettet).
Blir knall med myranes understell, lav å go med masse fjæringsvei MO6 kler jo 242 veldig godt .
har ikkje prøvd org kammer men kjører med kvassere kammer fra kl racing. dei passer til hydr løftere og fungerer greit til gateoppsett. dei koster ca 2500kr for begge + evt frakt og slikt.
eg har så og si orginal 16v motor med smidd inmat. slapp porting i topp, kvassera kammer. og heimesveisa grenrør. benka 450whp så du får godt med effekt med rett turbo/dyser og slikt.
Mine bila.
prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...turbo-prosjekt
*Volvo 740 16v turbo prosjekt
*Volvo 960 3.0 24v 1991 mod *volvo 144 1973 mod.
du finn all motor info på tråden min. men har 850 ccm dyser og custom precision turbo. bestilt hos shs performance
Mine bila.
prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?...turbo-prosjekt
*Volvo 740 16v turbo prosjekt
*Volvo 960 3.0 24v 1991 mod *volvo 144 1973 mod.