Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 36

Tråd: nytt glis:-) Volvo v70 N 2000mod

  1. #1
    Registrerte brukere Antonsen91 sin avatar
    Medlem siden
    22. okt. 2011
    Sted
    Steinkjer, Nord-Trondelag, Norway
    Innlegg
    41
    Antall takk

    Standard nytt glis:-) Volvo v70 N 2000mod

    Hei, har akkurat kjøpt meg en volvo v70 2,4T 2000 mod. Er det noen som har personlige erfaringer med disse? Alt av info både negative å positive erfaringer ;-)
    Sist endret av Antonsen91; 14/09/12 kl 15:14 Begrunnelse: § 8

  2. #2
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer. Gammel eller "ny" type V70?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Gratulerer. Gammel eller "ny" type V70?
    2000 modell.
    Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
    (Null garanti kun skruglede og god kaffe)

    Har hatt annet enn Volvo jeg også.
    Men jeg tok til fornuften.......

  4. #4
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Ja, jeg ser at det står 2000. Men den gamle ("850-typen") ble lagd og solgt til godt ut i 2000, samtidig som den nye ("V70N") kom i salg allerede tidlig på året (ca februar?). Så det er overlapp på V70 i 2000. Mange vil regne den nye for 2001-modell, men jeg har ikke inntrykk av at det er konsekvent, så jeg anser at det er rimelig rom for tvil om hva en 2000-modell V70 er.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  5. #5
    Registrerte brukere Antonsen91 sin avatar
    Medlem siden
    22. okt. 2011
    Sted
    Steinkjer, Nord-Trondelag, Norway
    Innlegg
    41
    Antall takk

    Standard

    V70n ja;-)

  6. #6
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    2,4T drar vel godt av sted, skulle jeg tro? Selv er jeg ganske fersk eier av en S80 2,0T. Din bil skal i prinsippet ha mye til felles med denne, bygd på samme plattform, men en anelse mer kompakt selv om den er stasjonsvogn. Mitt inntrykk etter 3.000 km med S80 er i hvert fall at det ikke er noe tull - men det var jo en ganske velprøvd modell da mitt eksemplar ble produsert. Har bilen din gått mye?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  7. #7
    Registrerte brukere Antonsen91 sin avatar
    Medlem siden
    22. okt. 2011
    Sted
    Steinkjer, Nord-Trondelag, Norway
    Innlegg
    41
    Antall takk

    Standard

    253000 tror jeg:-)

  8. #8
    Registrerte brukere Antonsen91 sin avatar
    Medlem siden
    22. okt. 2011
    Sted
    Steinkjer, Nord-Trondelag, Norway
    Innlegg
    41
    Antall takk

    Standard

    Da jeg prøvde den så gikk det volsomt bra, kickdown var morsomt, hehe!!

  9. #9
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Det går an å sette pris på automat ja, det gjør jeg også.

    Jeg ser du har fått litt "påpakning" i rød skrift pga mangelfull overskrift. Du kan som trådstarter redigere overskriften - legg da helst også inn hva slags bil det dreier seg om.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Sted
    Karasjok, Finnmark
    VCCN medlemsnummer
    1441
    Innlegg
    25
    Antall takk

    Standard

    Har selv en V70 2.4t
    AWD
    med automat som jeg er storfornøyd med. Eneste problemet hittil har vært det kjente
    DIM
    problemet. Grattis med ny bil.
    2011 Volvo S60 D3
    2009 Volvo V70 D5 AWD
    2002 Volvo V70 2.4t AWD (Selger deler da den er vraket)
    2001 Volvo V70 2.4t AWD
    2019 Yamaha Sidewinder B-TX

  11. #11
    Registrerte brukere Antonsen91 sin avatar
    Medlem siden
    22. okt. 2011
    Sted
    Steinkjer, Nord-Trondelag, Norway
    Innlegg
    41
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JohnE Vis post
    Har selv en V70 2.4t
    AWD
    med automat som jeg er storfornøyd med. Eneste problemet hittil har vært det kjente
    DIM
    problemet. Grattis med ny bil.
    Takk er det noe dyrt problem ?

  12. #12
    FroBe sin avatar
    Medlem siden
    18. aug. 2011
    Sted
    Rogaland (Ryfylke)
    VCCN medlemsnummer
    1544
    Innlegg
    2.047
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Antonsen91 Vis post
    Takk er det noe dyrt problem ?
    3000 kr for reparasjon, 7000 kr ny.
    Slik jeg har forstått det er det kun 2001 og nyere som har problem med
    DIM
    . Selv har jeg kjøpt et brukt fra Sverige som reserve for en tusenlapp.

    Automatgir kan gi dyre (30-70000 kr) reparasjoner, men når de virker er de kjekke. Symptomer kan være ujevn giring eller problem å gire. Mange anbefaler jevnlig bytte og spyle gjennom med ny olje.

    Alle 2000-2001 har en svakhet med gasspjeldet (
    ETM
    ) som er dårlig konstruert, i USA fikk de 10 års garanti på dette etter søksmål. 2002 og nyere ble laget med en annen type gasspjeld. Diverse symptomer, men ofte ujevn tomgang.

    Det er mange foringer og oppheng i en moderne forstilling, men dette regnes vel som slitasjedeler...

    Alarmsirenen ryker på grunn av batterisyre, disse koster rundt kr 2000. Sjekk om du klarer å utløse alarm.

    Hengslet til tanklokket ryker ofte, lagervare og lett å bytte.

    Bakviskeren kan ryke i mekanismen, dyrt å kjøpe ny.

    Ny nøkkel og fjernkontroll koster rundt kr 4000 med programmering, man kan ikke kjøpe brukt som på gamle Volvo-modeller.

    Mange anbefaler å bytte luftmassemåler (AMM) og fremre lambdasonde ved 160 000km, disse koster rundt 3000 kr hver i Norge eller en tusenlapp hver fra eBay eller USA.

    Originale hjullagre hadde dårlig forsegling og gir rumlelyder som er vanskelige å lokalisere. Koster noen tusenlapper.

    Motorene må få skikkelig olje og mye bensin...

    Deler er normalt billigst å bestille på nettet, men noen ganger kan Volvo gi levelige priser.
    X Volvo 240 B230F manuell 1989
    X Volvo 850 2.5i 10V manuell 1995
    X Volvo V70 2.0T 2004
    X Volvo XC70 2.4T (US) 2001
    X V70 2.5T AWD 4-C Polestar 240hk - solgt
    XC70 D5 4-C Inscription 230hk 2012, Leaf Tekna 40kWh 2019

  13. #13
    Registrerte brukere Antonsen91 sin avatar
    Medlem siden
    22. okt. 2011
    Sted
    Steinkjer, Nord-Trondelag, Norway
    Innlegg
    41
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av FroBe Vis post
    3000 kr for reparasjon, 7000 kr ny.
    Slik jeg har forstått det er det kun 2001 og nyere som har problem med
    DIM
    . Selv har jeg kjøpt et brukt fra Sverige som reserve for en tusenlapp.

    Automatgir kan gi dyre (30-70000 kr) reparasjoner, men når de virker er de kjekke. Symptomer kan være ujevn giring eller problem å gire. Mange anbefaler jevnlig bytte og spyle gjennom med ny olje.

    Alle 2000-2001 har en svakhet med gasspjeldet (
    ETM
    ) som er dårlig konstruert, i USA fikk de 10 års garanti på dette etter søksmål. 2002 og nyere ble laget med en annen type gasspjeld. Diverse symptomer, men ofte ujevn tomgang.

    Det er mange foringer og oppheng i en moderne forstilling, men dette regnes vel som slitasjedeler...

    Alarmsirenen ryker på grunn av batterisyre, disse koster rundt kr 2000. Sjekk om du klarer å utløse alarm.

    Hengslet til tanklokket ryker ofte, lagervare og lett å bytte.

    Bakviskeren kan ryke i mekanismen, dyrt å kjøpe ny.

    Ny nøkkel og fjernkontroll koster rundt kr 4000 med programmering, man kan ikke kjøpe brukt som på gamle Volvo-modeller.

    Mange anbefaler å bytte luftmassemåler (AMM) og fremre lambdasonde ved 160 000km, disse koster rundt 3000 kr hver i Norge eller en tusenlapp hver fra eBay eller USA.

    Originale hjullagre hadde dårlig forsegling og gir rumlelyder som er vanskelige å lokalisere. Koster noen tusenlapper.

    Motorene må få skikkelig olje og mye bensin...

    Deler er normalt billigst å bestille på nettet, men noen ganger kan Volvo gi levelige priser.
    Takk forr vell utfylkende svar :-D

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Om det er den bilen du har på bildet du har, så er den vell godt tatt vare på
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

  15. #15
    Registrerte brukere Antonsen91 sin avatar
    Medlem siden
    22. okt. 2011
    Sted
    Steinkjer, Nord-Trondelag, Norway
    Innlegg
    41
    Antall takk

    Standard

    Jepp er den, skal hente den om 2 dager å klarer nesten ikke å vrnte, bil har vært eid av en som jobbet på kværnland på steinkjær, å di som hadd den sist var volvo gira ;-) alt av service er fulkt å blir eu-gokjent noen timer før jeg henter den:-D var bare bremsene framme å handbrekke som mått strammes :-D

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Ja, har jobba sammen med han i to år Pen bil i allefall, han bor jo på Inderøy
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

  17. #17
    Registrerte brukere Antonsen91 sin avatar
    Medlem siden
    22. okt. 2011
    Sted
    Steinkjer, Nord-Trondelag, Norway
    Innlegg
    41
    Antall takk

    Standard

    Arne fredrik wolan?? Eller noe slikt heh;-) var å kjøpt dynamo til han til 850`in min;-) grei kar ivertfall ;-)
    Kjenner du til en aleksander wahl??

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Arne Fredrik ja Hm, hvor er han fra? Bosted? Vi er ikke så mange, så ikke umulig at det er slektskap
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

  19. #19
    Registrerte brukere Antonsen91 sin avatar
    Medlem siden
    22. okt. 2011
    Sted
    Steinkjer, Nord-Trondelag, Norway
    Innlegg
    41
    Antall takk

    Standard

    Han bodde på steinkjær i fjor, men tror han kommer fra namsos.. jobber vell i forsvaret kanskje.. viss jeg ikke tar helt feil..

  20. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Godt mulig det er slekt da ja Men kjenner han ikke. Kommer du fra Inderøy? Hatt Volvo før?
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

  21. #21
    Registrerte brukere Antonsen91 sin avatar
    Medlem siden
    22. okt. 2011
    Sted
    Steinkjer, Nord-Trondelag, Norway
    Innlegg
    41
    Antall takk

    Standard

    Aha;-) jeg kommer fra rørvik i vikna, men fløtta til inderøy for vell 3-4 år siden. Har en volvo 850 2,0 t såm jeg skal selge nå, mørke grå me sota ruter å xc grill;-) så den skiller seg ut fra annet av 850 i distriktet. Grom lyd å ganske grei aks ;-) du har sikkert hørd meg eller sett meg ;-) har hadd den i nesten 2 år ;-)

  22. #22
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Hm, faren min kommer fra Strand, om du veit hor det er. Kan ikke ta igjenn det. Mye på Steinkjer da?
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

  23. #23
    Registrerte brukere Antonsen91 sin avatar
    Medlem siden
    22. okt. 2011
    Sted
    Steinkjer, Nord-Trondelag, Norway
    Innlegg
    41
    Antall takk

    Standard

    Veit hvor det er ja ;-) e lenge sia sist jeg var på steinkjær med den nå iværtfall..

  24. #24
    Registrerte brukere Antonsen91 sin avatar
    Medlem siden
    22. okt. 2011
    Sted
    Steinkjer, Nord-Trondelag, Norway
    Innlegg
    41
    Antall takk

    Standard

    Vet du forresten om en plass der de er flink med proff soting på steinkjær? Og om evt pris på de 5 bakerste rutene?

  25. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Steinkjer Glass og Ramme, de holder til på Guldbergaunet ved innkjørsla til nye VGS. De som sota på min bil. Husker ikke prisene i farta, har spurt før men, 5000-8000 må man vell komme langt med. Koster litt, men er vert det i forhold til å kjøpe å prøve selv, har sett noen tilfeller av dette på nyere biler...

    URL
    http://www.glass-ramme.no/
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •