slipte turboen for å få plass til muttee på eksosflense, Alvorlige køddete å montere den da du må skru den inn mens du skyver turboen inn.
slipte turboen for å få plass til muttee på eksosflense, Alvorlige køddete å montere den da du må skru den inn mens du skyver turboen inn.
Samme som jeg gjorde. Var VELDIG knotete ja :P
hvordan går det her a?
skulle ikke du kjøre denne helgen, er spent på om du ble fornøyd med turboen
Volvo 760ft sedan prosjekt
Volvo 960 sommerbil
Dragen ble avlyst pga været.. Storfornøyd med turbo, sliter litt med chipper...
Skal ut i kveld og teste litt, orginal eller "trimm-tenningschip" eventuelt legge på tenning, koble litt i hjernen
Ny Blaster coil testet, virker lovende...
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...eyword=irx+450
Hvilke chipper kjører du?
Prosjektet har lagt dødt i noen mnd no. Da endelig bilen begynte å fungere litt, revnet begge motorfestene av. motor "hoppet 10 cm til siden....
Har endelig fått ryddet garasjen og fått bilen inn.
Har nå funnet firma som kan støpe nye motorfester i god kvalitet for en grei pris.
I løpet av høsten no blir det kjøpt inn nytt sprut..
http://www.dtafast.co.uk/S_80_PRO.htm
Blir vel en bremsing hos vår nye bremse man i olsvik området.... ( var innom hinn dagen å så på en bremsing, har fått seg et bra anlegg der..
Prosjekt vurderes solgt 65.000,- eller bud.
alt av deler etc medfølger
Funker med datasprut ! Magisk oppsett! Sattan for en gassrespons....
Racing makes heroin addiction look like
a vague wish for something salty
Proud member of BAILEYS TUNING
Gratulerer med 1. plass i Street klassen på Street legal Drag racing stevnet på Eikås i helgen 6. og 7. mai 2017.
KRX400, Haltech og Hoosier 26x9,5 F.T.W.
24.07.2017
Da har vi vært og G-målt med howdini.
135 og 135 hk pr. tonn i retning nord på testflaten og 140 og 141 hk tonn retning sør på flaten.
Snitt: 138 hk /tonn.
To mann i bilen = 1,64 tonn = 225,9 hk som skyver bilen fremover. Motor er kun GROVmappet på vei med bla.a AFR på 10:1 tallet.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Så gratulerer vi med 1. plass i Street klassen på Eikås motorsenter både 2. september og 3. september 2017.
Kjører jevne 8,7 tider hele tiden.
Sist endret av Batland; 18/09/17 kl 16:48
Elendig med oppdateringer her Team Baileys, så jeg får ta det mens jeg husker det.....
26.04.2018.
Prøvekjøring med IRX450 turbo og egendesignet kam. Fra ca. 1,4 BAR ladetrykk går det skummelt magert med 1000 ccm dysene så Walbro 255 pumpen leverer ikke tilstrekkelig mengde drivstoff mot 4,6 BAR bensintrykk.
Oppsett som dette leverer vanligvis ca. 190 NAV-Nm og 145 NAV-hp fra den teoretiske sugemotoren, så gårsdagens prestasjoner kan antas å være i nabolaget ca. 450 Nm og ca. 350 hk med 1,4 BAR ladetrykk. Time will tell......
29.04.2018.
Montert Walbro 340 pumpe og oppgradert strömforsyning.
30.04.2018.
G-måling. 171, 172 og 178 hk pr. tonn. Hvis vi er litt snill så sier vi 40 hk pr. tonn mer enn med forrige oppsett. Med en praktisk vekt på 1,64 tonn blir totalen 287 hk som flytter bilen fremover.
Snur vi på regnestykket for å sammenligne med gamlefars 212 hk/tonn og 1340 kg så blir det 287 / 1,34 = 214 hk/tonn.
Sånn er det når Volvo 940 skal konkurrere med Volvo GO-40.
Sist endret av Batland; 02/05/18 kl 11:43