hvordan vil det funke å sette inn en lavtryksturbo på en b21e ?
hvordan vil det funke å sette inn en lavtryksturbo på en b21e ?
Alt er jo mulig, men er vell ikke den som blir valgt når først turbokonvertering er planen...
97`945 Bruksbil
73`142 T5 Søndags cruiser
91` 745 Vrak
99`v70 Solgt
96`850 Vrak[
b21et ble vel brukt i Gr.a?? I mine øyne så er det tøfft ;-)
lur no bere på om det går grett om eg ladd bere en 0,5-0,6 på den , at eg ikke blås motorn
§16 Skriftspråk
SMS-språk og dialekt er ikke tillatt. For at alle, uavhengig av boplass, skal kunne lese det du skriver krever vi at du unngår å bruke dette. Benytt bokmål, nynorsk eller det gjeldene språket i ditt hjemland. (F.eks svenske, dansk, engelsk)
Sist endret av volvoRsport; 28/08/12 kl 10:29 Begrunnelse: Brudd på forumregler
Jeg er langt ifra noe ekspert på dette området, rett om jeg tar feil. :-) Det blir vel innmari høyt trykk i motoren om man ikke bytter til lav.komp stempler? Selv vel lite trykk fra turboen.
Så tipper det blir fare for paknings brudd. Jeg hadde turbo på en Orginal B230F og kjørte på 0,6bar. Det funka ei lita stund. Så knakk råda, om det har noe med turboen og gjøre vet jeg ikke :-P Men til neste turbo jeg skal ha så skal det bygges for turbo.
Skal ikke uttale meg om det mekaniske innsprøytningssystemet på B21E, men maskina har potensiale i søkk og kav! Om du smeller inn ET-stempler fra B21ET så har du vel mer eller mindre ubegrenset med muligheter, innenfor fornuftens rammer. En bredbåndslambda er ikke å forakte når man er på prøv/feil-stadiet. Aldri å forakte foresten..
Et fint oppsett for en hobbytrimmer vil være å konvertere blokka til L.H2.4 med chip, 940-manifold, T3turbo (f.eks) med .63AR exhausthus, (fall ikke for 13c-19T, de små exhausthusene dreper volvomaskiner) B21ET-stempler (til nød 2 toppakninger, dette er da litt jalla i mine øyne, men velutprøvd, og det har fungert for de som ikke ser seg mål på/ikke gidder å demontere blokka. Dog er dette en dårlig løsning.) B230F-innsug, for å få inn el.sprutdyser. Går muligens å montere dyser i dysehullene som er i toppen, usikker på det jeg.
Gjør du dette, og får det til å fungere, så skal du se at du finner ut av resten av løypa på egen hånd! Søk, lær å les er mitt tips!
OG!! Les denne! http://forum.vccn.no/showthread.php?...tert-02-03-10)
"300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit
Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."
noen som har kappet av orginal orginal manefoiln og bygget den om til turbo manefoil??
kapper bare av selve "flensen" til feste av eksosen og bygger den om til at den kommer ut i siden
TBO hadde vell prøve og snu en sug manifolien for så og få turboen på Sikkert noen som har ett bilde av det...
97`945 Bruksbil
73`142 T5 Søndags cruiser
91` 745 Vrak
99`v70 Solgt
96`850 Vrak[
Har turbomanifold til deg til en billig penge, så slipper du å styre med det.
hva skal du ha for den ?
250,- + frakt. Sleng meg en PM hvis det blir aktuelt.