Topp fra B204 og B234 passer da om hverandre. Det er størrelsen på ventilene som er forskjellig, og litt på arealet i kanalene.
Som Turboole skriver, så funker det helt fint med 8V opptil 300Hk. Da ville jeg ikke vurdert 16V engang.
Det er pga prisforskjellen. Skikkelig innsug, grenrør blir ei utfordring å få tak i til vettug pris.
Du får en greit oppsatt 8V med datasprut til samme pris som en 16V Turbo med LH2.4 sprut.
Himla store forskjellen er det ikke før du passerer ca 400Hk som mål.
en 9 serie vrir seg uansett skjev ganske kjapt med den effekten, så du kan jo bruke litt tid og penger på å stive opp
karosseriet litt også. For plutselig passer ikke dører og bagasjelokk så godt lenger
Zeeker sin 8v Turbo budsjettmotor med Megasquirt sprut produserer mer enn nok power.
Den ligger på ca 320 HK v/1.5 bar ladetrykk.
Det tilsvarer en 16V med ca 1 bar ladetrykk.
Har bygd sammen 16V motor tilpasset 240, og den kosta da nok innen den var komplett.
innsug, grenrør, lagre, pakninger, registeradapter, Nedre registerdrev, reimhjul, ekstra kamdrev til midtaksel, fordelerlokk, kortet fordeler osv. Du er straks i ca 10-12000,- i deler bare for å få den startklar.
+ Turbo, chipper osv osv.
Har du bakenden full av penger, kjør 16V
Vil du ha greit resultat til lavere pris, kjør 8V