utløserlageret du mener?
Angående sprekken i turboen din.. Jeg har en helt lik turbo med sprekk på akkurat samme sted :P
Sykdom mon tro? jeg har aldri brukt den pga mye opp og ned slark.
utløserlageret du mener?
Angående sprekken i turboen din.. Jeg har en helt lik turbo med sprekk på akkurat samme sted :P
Sykdom mon tro? jeg har aldri brukt den pga mye opp og ned slark.
Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
BMW Xe 225 2017'' Konebil
Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)
Bestil nye stempelringer og rådelager, så blir den saken grei værtfall Motoren har akkuratt blitt tatt ut fra en 240, med m45 kasse, men ser fort om det lageret til veiva må byttes, bytter det som byttes kan før motoren settes nedi Har mest sansynlig skaffet meg et grenrør som ikke er planet også.
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?
ser lett forskjell på lageret. For på m90 er det bare en metallring. Mens den andre er ett lager.
2012 Volvo V60
ser ut som det sitter et lager her, iogmed at det er rød ring på det så ser det sånn ut,.
Da var motor plukket i deler og klar til og vaskes og nye lager skal monteres, bilder kommer når jeg gidder og laste opp :P
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?
Ang. det med sprekk i manifolden. Jeg kjøpte en 940-manifold med sprekk. Bor på landet, samt hatt litt ekstrajobb på et landbruksverksted hvor det bor en gammel erfaren mann. Jeg spurte om han hadde pinner for sveising av støpegods. Joa, det hadde han, men han sa at jeg kunne godt bruke mig`en på dette. Han hadde sveisa en trekkrok på en Valtra etter alle kunstens regler (denne var av den gamle støpte typen) med pinner for støypegods. Dro på den en solid karamell med hammeren, og kroken brakk. Etter det tenkte han at det var nok like så godt å bestille ny komplett krok. Men først ville han prøve mig`en. Sveisa faanskapen, slo og slo med hammer, og kroken sto like støtt. Den henger fortsatt på samma traktoren etter 10 år. Etter det rådet sveisa jeg min manifold med mig, slipa ei grei grøft i sprekka, pg fylte i! Den har kun gått med på\av-gassing, med stortsett max pådrag. ikke antydning der til lekasje enda iallefall.
"300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit
Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."
Ser man det, alt er mulig bare man prøver!
I dag har jeg vasket en del motor deler, + lakkert blokk, bilder kommer straks.
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?
Slenger ut litt motor bilder av FK`en :
Demontering
Toppen av
Liten skade på stempel nr1
Spyling av blokk da :P Tok på meg sveisemaske for og ikke få alt vannet og dritt i trynet fra høytrykksspylern.
Påbegynt lakkering 1 strøk.
eksos side før lakkering:
Ferdig lakka blokk, med vaska topp og nylakka toppdeksel :P Vil ha noe ikke alle andre har, om det matcher bil eller ikke, fargen er rå
Satte bare på toppen for og få inntrykksbilde, stempler og veiv sitter ikke i.
Får desverre ikke gjort mere på motoren før til uka -.- men da skal jeg jaggu stå på også, Må få denna ferdig nå!
et par bilder av bilen til far når jeg låner den :P
Ja den er høy, men jeg fikk ikke lov til å senke den :P
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?
Takk takk Rakk og bytte stempelringe i dag+ vasket div motor deler på jobben
Den trenger nye baklamper ja! men den skal selges, eller om bestefar skal ha den vet jeg ikke enda, men den blir ikke kostet på mere enn den må, hehe
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?
Lakkerte også bunnpanna i dag, og splitta opp første del av mellomakselen for å sette på en lenger til 4 trinns kassa, detta skulle passe rett på, men jeg kåla det litt til så får den verken lenger inn eller ut. xD
Ellers så er transportern pakka med blokk, topp, veiv og litt sånt som jeg skal kjøre opp til en motor mann med i mårra og få hona litt blokk, plana toppen, polere veiv, og kanskje balansere svinghjul, og veivakselen hvis han har tid
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?
Da var toppen plana, blokka honet, og veiva polert, så da har jeg så vidt begynt og montere veiva i blokka, med nye bære lager. blir stille fra i dag og i helga, fortsetter på mandag.
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?
Føler jeg ligger laaaangt etter skjemaet på detta prosjektet, men når det kommer mange andre ting og gjøre før prosjektet+ jobb så blir det så lite tid.+ At jeg ikke prøver og sluvre når jeg først har motoren oppe. Men i mårra så blir det gjort litt mer på blokka værtfall. Hvis jeg får på toppen og, så hadde det vært gull Klør i fingra etter og få denna bilen ferdig!
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?
da begynner jeg og se lys i tunellen, har skrudd sammen så og si hele motoren i dag, fra rein blokk, skrudd i veiv, underspylere, stempler råder. nye lager,oljepumpe og bunnbanne. montert topp, denne hadde jeg ikke tatt fra hverandre så helt ok montert regreim, og litt deksler, venter med resten av dekselene til jeg har fått timet motoren 100% topp, og veivaksel har jeg klart og time riktig, men fordeleren er jeg usikker på da det kun er merke på tannhjulet og ikke i fordeleren, som på A- motoren, vet at F ikke er justerbar, men det må da være et 0 merke på den og? :P Driver nå med ledningsnett og innsug, skal jeg bruke det som satt på motoren,( akk vært montert i 240 med lodda inn formotstand og forlenget lmm kabel, men det er klippet litt i og at kontakta som sitter inne i bilen ved kupevifta ikke har lik kontakt som jeg hadde i min bil? i min bil var denne kontakten avlakng og bred, men den som sitter på det andre nettet er mer firkantet, men ledningene har samme farge, noen tips?
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?
Sett fordeleren slik at rotoren peker på sylinder 1 når motoren står i 0
Klem på lokket så ser du hvor "uttaket" til 1'ern på fordelerlokket er hen. Også løfter du av lokket og setter fordeleren nedi slik at rotoren treffer der.
Når du setter fordeleren nedi så vil den vri seg litt når den trer seg nedi drevet, og hvis du bommer løfter du den bare opp igjen og vrir den litt motsatt vei.
Detta finner du ut av
Stå på.
Er snart så den starter nå
Sist endret av Zeeker; 13/08/12 kl 21:21
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Som zeeker sier Veldig enkel prossess
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
er en liten strek på aluminiumen på fordelern Se oppå kanten mot fordelerlokket. Vet ikke om det har noe å si. Men jeg tima etter den
2012 Volvo V60
Du kan også justere tenninga på blokkmontert fordeler..
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
Takk for svar! sliten etter å ha skrudd siden klokka 8 i dag tidlig til nå :P så får sjekke opp timinga igjen når motorer er i bil tenker jeg, dytta innsuget så vidt innpå før jeg tok kvelden i dag, så da ser motoren nesten klar ut i det minste :P
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
så det er lettere enn på en a motor altså :P hehe, da er det vel ikke noe problem Men ang bensin pumpe, der er det vel greit og ha en som leverer nok ,men går det med den jeg har? ellers så har jeg en som jeg tror er fra 940 turbo, usikker men. 531 toppen var også ganske bra frisert på innsugssiden, men den er ikke planet noe.
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?
Blir konge med "ny" motor da! Bensinpumpe bør du gjøre noe med ja. Vanlig f-pumper du kjører enda? Holder sikkert til orginal motor, men ved trim må du ha ny Jeg kjøpte likeså greit en ganske heftig pumpe så jeg var sikker
- 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
- 92' MB 300Turbodiesel
Tidligere biler - Mye rart O.o
den orginale f pumpa sitter i bilen enda, prøver først med den, bytter hvis det ikke går, går mest sannsynlig ikke men :P prøver først fordet, tar ikke lang tid og bytte pumpe
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?
Kjører orginal på min. Ikke no problem
2012 Volvo V60
Prøver det først, sparer meg for skruing hvis det funker sånn det er Mista skikkelig arbeidslyst når innsuget kom på, med ledningnett og den biten der, men har da fått hengt det fast og kobla til det som trengs på motoren, får håpe svinghjul, clutch, trykkplate og girkasse kommer på i mårra, skal prøve og sette svinghjulet rett :P
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?