han har en Volvo 240 fra 90' med B230F.
det er hva jeg tenker.
- KN filter
- Special chip
- JT eksos 2,5
- 531 topp 46/38 vent
- K kam eller H
andre tips??
han har en Volvo 240 fra 90' med B230F.
det er hva jeg tenker.
- KN filter
- Special chip
- JT eksos 2,5
- 531 topp 46/38 vent
- K kam eller H
andre tips??
KN-filter ? bortkasta.
Originalfilteret har faktisk bedre luftgjennomstrømning.
Bruk heller de pengene på noe annet fint.
Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
(Null garanti kun skruglede og god kaffe)
Har hatt annet enn Volvo jeg også.
Men jeg tok til fornuften.......
et bra grenrør er ikke å forakte
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
noen som vet om en kam som vil passe til dette oppsete??
han vil ha det maximale ut av sugehester
Nei det vil han ikke.
Hvis man skal hente ut maks HK tall så trenger man en hysterisk vill kam. Denne ødelegger ALL kjørbarhet når man kjører så kjipt innsug som F-innsuget.
Slik jeg ser det er KG002 kammen ett bra kompromiss.
Bilcross shop har ett værre oppsett, men tydeligvis ikke værre enn at det funker bra i bilcross.
Husk at toppen MÅ høvles når man skal bruke trimkam.
Jeg pleier å vise til VOC her.
Disse motorene er ulovlig å trimme. Man må bare bruke Volvo originaldeler og det er ikke lov å fjerne eller legge til metall.
Porting og høvlig er derfor forbudt. Likevel tar de ut 160 hk så potensielet i det tidligere nevnte oppsettet med 002 kam er godt over dette.
Dere kan også vurdere å sette dysene i toppen og bruke E-manifolden. En titt inn i kanalene i F-manifolden vil avsløre hvorfor.