Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  38
Side 28 av 35 FørstFørst ... 18 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 676 til 700 av 858

Tråd: Div. turbo spørsmål og tips, B230

  1. #676
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tempo_panter Vis post
    grunnen er fordi jeg har to turboer liggende som jeg tenkte å teste ut og ingen av dem har intern wastegate! regner med du skrev feil og mente intern WG når du skrev over her? aner egentlig ikke hvordan eksos hus det er på turboen siden all skrift veldig utydelige på grunn av rust!
    Air Research T04:
    Den andre kan jeg se for meg blir litt væl stor til "300 hk" oppsett, kkk27:
    ser egentlig for meg at det blir enklere å bygge om til ekstern wastegate enn å begynne å skaffe riktige eksoshus med internwastegate osv! men om du vet om noe sted det går ann å få tak i det til en overkommelig pris så tar jeg gjerne imot tips!
    Jeg nok ikke skrevet feil nei.
    Den rette løsningen i dette tilfellet er nok å kjøpe ett grenrør som har uttak for ekstern wg selv om du evt. må flytte turboen.

  2. #677
    Registrerte brukere tempo_panter sin avatar
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    hehe, skjønte bare ikke at det skulle være noe enklere å montere ekstern WG om det var t3 turbinhus, blir vell hipp som happ om det er det ene elr det andre? men da er vi jo ihvertfall enige! hmm, får bygge meg noe selv da eventuelt, men har du noen sånn ca innerdim det burde være på røra?

  3. #678
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tempo_panter Vis post
    hehe, skjønte bare ikke at det skulle være noe enklere å montere ekstern WG om det var t3 turbinhus, blir vell hipp som happ om det er det ene elr det andre? men da er vi jo ihvertfall enige! hmm, får bygge meg noe selv da eventuelt, men har du noen sånn ca innerdim det burde være på røra?
    Hæhei.
    Hvis du skrur av Wg huset på en T3 turbo så finner du 7 hull. Ett stort til turbinhjulet, ett mindre til wg eksosen og 5 små til bolthullene. Hvis du lager en plate som matcher disse så kan du sveise på ett 90 graders rør og henge den eksterne WG i enden av dette, see?
    Sist endret av Batland; 04/05/12 kl 20:44

  4. #679
    Registrerte brukere tempo_panter sin avatar
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    da skjønner jeg! også en annen ting, når man skal dreie stempla, når man spenner den opp i dreibenk så spenner man opp på innsiden elr utsiden, og viss man spenner opp på utsiden, kan det ikke bli noen stygge merker i dem da?

  5. #680
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tempo_panter Vis post
    da skjønner jeg! også en annen ting, når man skal dreie stempla, når man spenner den opp i dreibenk så spenner man opp på innsiden elr utsiden, og viss man spenner opp på utsiden, kan det ikke bli noen stygge merker i dem da?
    Spenner de ikke opp i stemplet. Spenner de opp i krysspinnen... adapter.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  6. #681
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tempo_panter Vis post
    da skjønner jeg! også en annen ting, når man skal dreie stempla, når man spenner den opp i dreibenk så spenner man opp på innsiden elr utsiden, og viss man spenner opp på utsiden, kan det ikke bli noen stygge merker i dem da?
    spenner opp med smergel så er det ikke noe problem.
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  7. #682
    Registrerte brukere Knallert sin avatar
    Medlem siden
    07. juni 2011
    Sted
    Oppland
    Innlegg
    282
    Antall takk

    Standard

    Hadde ikke adapter jeg heller når jeg dreide F stemplene mine en gang,spennblekk og tok små kutt og det gikk aldeles utmerket.

    Hadde hørt om slike adaptere det men hadde ikke tid eller anledning til å lage til sånne luksusverktøy.

  8. #683
    Registrerte brukere tempo_panter sin avatar
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    ok, en par spm til, greit å spørre engang for mye enn for lite! måla skal være 76*4,5mm om jeg har kjønt det riktig? også skal jeg dreie stempla sånn på en måte: |"|____|"| elr litte mere sånn |"\____/"| ?
    også måla på selve opplagringa til veiva, skal dem være 63mm? tenkte jeg skulle ut å måle etterpå, men fant litt forskjellige mål rundtom så ble litt usikker!

    mvh

  9. #684
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tempo_panter Vis post
    ok, en par spm til, greit å spørre engang for mye enn for lite! måla skal være 76*4,5mm om jeg har skjønt det riktig? også skal jeg dreie stempla sånn på en måte:
    1. |"|____|"|
    eller litte mere sånn:
    2. |"\____/"| ?
    Først og fremst dreier du 76 x 4,5 mm slik pkt. 1 viser. Diameteren i bunnen MÅ være 76 mm.
    Hvis du ønsker lavere kompresjonsforhold for å kjøre høyere ladetrykk så kan du vinkle veggene i gropen som vist i pkt. 2.

  10. #685
    Registrerte brukere tempo_panter sin avatar
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    ok, takker, da skal jeg prøve å få dreid litt til helga

  11. #686
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Rund av alle kanter da... skarpe kanter er det værste du kan ha i et brennkammer... grobunn for banking.no
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  12. #687
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Rund av alle kanter da... skarpe kanter er det værste du kan ha i et brennkammer... grobunn for banking.no
    Skulle jeg først dreid de ned skulle jeg brukt et ganske stort radiestål... skarpe kanter er ikke bare bruddanvisninger, de er også ypperlige steder å legge igjen dråper av uforbrent drivstoff..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  13. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  14. #688
    Registrerte brukere tempo_panter sin avatar
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    218
    Antall takk

  15. #689
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tempo_panter Vis post
    Jepp.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  16. #690
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. feb. 2012
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    52
    Antall takk

    Standard

    Bygge turbo på b230fb ? erfaringer ? 1995 mod motor.

  17. #691
    E.Winjum sin avatar
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    Nes i Akershus
    Innlegg
    1.368
    Antall takk

    Standard

    Kjøpte en FK her med T3-T4 turbo, men den skal visstnok ikke begynne å lade før på 3000omdr+ :s Så tenkte å bytte den ut :P Motoren skal i en 240, og jeg vil bruke original grenrøret. Noen forslag til en grei turbo for vinter moro? skal ha 3"lmm, 568 dyser, TLAO chipper og stor sannsynlighet jeg bruker 2,5" eksosen som er på bilen da dette er en bil som skal brukes på vintern. Hadde vært kjekt med tips til billig og ok turbo til mitt formål
    Emil Winjum
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem



    Mitt prosjekt:
    1995 Volvo 945 Polar Diesel

  18. #692
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Nekter å tro at det er sant at den turboen lader så seint. Noen har gjort noe veldig feil.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  19. #693
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Høres ut som noe er litt på bærtur der ja. T3'n pleier å begynne å lade fra 1800 RPM og fullt ladetrykk fra 2200-2500 litt ettersom.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  20. #694
    E.Winjum sin avatar
    Medlem siden
    22. mars 2011
    Sted
    Nes i Akershus
    Innlegg
    1.368
    Antall takk

    Standard

    Jeg stussa greit på den der sjøl egentlig :s Han sa det ikke var en kulelager turbo, og han har kjørt med original dyser med btr på 1.1, 016MM og hjemmelaga chipper :P Eneste som står på turbon som jeg har sett er A/R 50.
    Emil Winjum
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem



    Mitt prosjekt:
    1995 Volvo 945 Polar Diesel

  21. #695
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Nekter å tro at det er sant at den turboen lader så seint. Noen har gjort noe veldig feil.
    Det er vel noe kinadritt i ukjent størrelse. Folk kjøper tilsynelatende hva som helst bare det er billig nok.

  22. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  23. #696
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er vel noe kinadritt i ukjent størrelse. Folk kjøper tilsynelatende hva som helst bare det er billig nok.
    en blankpolert kinaturbo til 1500 kroner er billig pynt i stua

  24. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  25. #697
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. feb. 2010
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    Noen som har erfaring med Holset 3LD? Finner ikke mye info om den på nettet og får ikke mye info av selger heeller, men virka jævlig stor på bilde skal på et ca 300+ oppsett, lurer på størrelse i forhold til hx35 osv

  26. #698
    Registrerte brukere tempo_panter sin avatar
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    Dreia stempla mine i helga, ser det her greit ut? er det stor nok radie i bunn der? også bør jeg balansere veiva etter jeg har dreia av endel elr har det nada og si?



    Et par bilder av det utvendige!




  27. #699
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.650
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tempo_panter Vis post
    Dreia stempla mine i helga, ser det her greit ut?
    Er det stor nok radie i bunn der?
    Bør jeg balansere veiva etter jeg har dreia av endel eller har det nada og si?

    Ja, dette ser veldig greit ut.
    Jepp.
    Ideelt sett bør man alltid vektjustere stempler og råder, så dreie svinghjulet letter og ballansere veiv, svinghjul og trykkplate.
    I praksis er dette derimot HELT unødvendig. Det er tross alt ikke Nascar du bygger motor til.
    Hvis det er noe som bør forbedres her så er det å sette dysene i toppen og bruke E-innsugsmanifold.

  28. #700
    Registrerte brukere tempo_panter sin avatar
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    218
    Antall takk

    Standard

    ok! får se hva jeg får tak i etterhvert, er jo bare budsjett bygg til hverdagsbruk så får se hvor mye penger jeg skal legge i det, begrenser seg vell endel med lh 2.4 sprutet og...

Side 28 av 35 FørstFørst ... 18 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •