hehe, skjønte bare ikke at det skulle være noe enklere å montere ekstern WG om det var t3 turbinhus, blir vell hipp som happ om det er det ene elr det andre?men da er vi jo ihvertfall enige! hmm, får bygge meg noe selv da eventuelt, men har du noen sånn ca innerdim det burde være på røra?
![]()
Hæhei.
Hvis du skrur av Wg huset på en T3 turbo så finner du 7 hull. Ett stort til turbinhjulet, ett mindre til wg eksosen og 5 små til bolthullene. Hvis du lager en plate som matcher disse så kan du sveise på ett 90 graders rør og henge den eksterne WG i enden av dette, see?![]()
Sist endret av Batland; 04/05/12 kl 20:44
da skjønner jeg!også en annen ting, når man skal dreie stempla, når man spenner den opp i dreibenk så spenner man opp på innsiden elr utsiden, og viss man spenner opp på utsiden, kan det ikke bli noen stygge merker i dem da?
![]()
Hadde ikke adapter jeg heller når jeg dreide F stemplene mine en gang,spennblekk og tok små kutt og det gikk aldeles utmerket.
Hadde hørt om slike adaptere det men hadde ikke tid eller anledning til å lage til sånne luksusverktøy.![]()
ok, en par spm til, greit å spørre engang for mye enn for lite!måla skal være 76*4,5mm om jeg har kjønt det riktig? også skal jeg dreie stempla sånn på en måte: |"|____|"| elr litte mere sånn |"\____/"| ?
også måla på selve opplagringa til veiva, skal dem være 63mm? tenkte jeg skulle ut å måle etterpå, men fant litt forskjellige mål rundtom så ble litt usikker!
mvh
ok, takker, da skal jeg prøve å få dreid litt til helga![]()
Rund av alle kanter da... skarpe kanter er det værste du kan ha i et brennkammer... grobunn for banking.no
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
litt som det her?
http://i33.photobucket.com/albums/d7...icture1158.jpg
Bygge turbo på b230fb ? erfaringer ?1995 mod motor.
Kjøpte en FK her med T3-T4 turbo, men den skal visstnok ikke begynne å lade før på 3000omdr+ :s Så tenkte å bytte den ut :P Motoren skal i en 240, og jeg vil bruke original grenrøret. Noen forslag til en grei turbo for vinter moro?skal ha 3"lmm, 568 dyser, TLAO chipper og stor sannsynlighet jeg bruker 2,5" eksosen som er på bilen da dette er en bil som skal brukes på vintern. Hadde vært kjekt med tips til billig og ok turbo til mitt formål
![]()
Nekter å tro at det er sant at den turboen lader så seint. Noen har gjort noe veldig feil.
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
Høres ut som noe er litt på bærtur der ja. T3'n pleier å begynne å lade fra 1800 RPM og fullt ladetrykk fra 2200-2500 litt ettersom.
Pedersen & Moen's diverse galskap.
Treffes på 93288310
75' 242
81' 242 (Vent å se)
Jeg stussa greit på den der sjøl egentlig :s Han sa det ikke var en kulelager turbo, og han har kjørt med original dyser med btr på 1.1, 016MM og hjemmelaga chipper :P Eneste som står på turbon som jeg har sett er A/R 50.
Noen som har erfaring med Holset 3LD? Finner ikke mye info om den på nettet og får ikke mye info av selger heeller, men virka jævlig stor på bildeskal på et ca 300+ oppsett, lurer på størrelse i forhold til hx35 osv
Dreia stempla mine i helga, ser det her greit ut? er det stor nok radie i bunn der? også bør jeg balansere veiva etter jeg har dreia av endel elr har det nada og si?
Et par bilder av det utvendige!
![]()
Ja, dette ser veldig greit ut.
Jepp.
Ideelt sett bør man alltid vektjustere stempler og råder, så dreie svinghjulet letter og ballansere veiv, svinghjul og trykkplate.
I praksis er dette derimot HELT unødvendig. Det er tross alt ikke Nascar du bygger motor til.
Hvis det er noe som bør forbedres her så er det å sette dysene i toppen og bruke E-innsugsmanifold.
ok! får se hva jeg får tak i etterhvert, er jo bare budsjett bygg til hverdagsbruk så får se hvor mye penger jeg skal legge i det, begrenser seg vell endel med lh 2.4 sprutet og...![]()