Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  67
Side 31 av 33 FørstFørst ... 21 29 30 31 32 33 SisteSiste
Viser resultater 751 til 775 av 816

Tråd: lasse940: Volvo 945 96. "FamilyRacer" Montering av 4xelheiser+original eksos

  1. #751
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Fikk tatt en liten video av pådrag på morran i dag, kunne vært kjappere med giring og dumpen kvitter seg ikke med nok luft så turbo mister endel spool ved giring. Har en ny dump liggende som må tigges på flens til trykkrør. Turbosuset ble gjengitt av en merkelig lyd på filmen.
    Sist endret av lasse940; 02/04/12 kl 14:08

  2. #752
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    I dag begynner den umotiverende jobben med nedtrimming av bilen :/
    Hatt kjøreforbud i 2 uker nå etter "styggemannen" stoppet oss langs veien og ikke var spessielt imponert over motorrommet.
    Så da får man begynne på den kjedlige jobben i sette tilbake originaldeler til visning.
    Har klart å blande sammen originale chippene. Noen måte å finne ut hvem som er til hva?

  3. #753
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Da var k27 og grenrør tatt ut, montert på original grenrør og 13c. Måtte også bygge ny oljekøle system da det ikke er plass til både olje retur og orginal oljekjøler har ikke orginal oljetur koblingen.
    Så da fikk jeg endelig montert filterflytter og 25 raders kjøler, allt er av merke mocal.
    Knakk selvsagt eneste 8mm stålborret jeg hadde igjenn da jeg laget blendelokk på turbo så får reise innom et sted i morgen å kjøpe dette. Trenger også en m12x1,5 til m14x1,5 til oljetur så får reise innom tess i morgen
    Oljefilter blir nå stående rett over spyleveske tanken da det ikke ser ut til å bli plass noe annet sted, så får man håpe ikke "styggemannen" reagerer på det når jeg viser bilen
    Bilder kommer etterhvert!

  4. #754
    Registrerte brukere Volvoniføør sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    396
    Antall takk

    Standard

    Ordner seg dette nå, bare uvesnet bruker 1% fornuft
    Volvo 940 TIC

  5. #755
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Ja bare jeg finner ut av original chippene nå så blir det bra, klart å blande de sammen så må finne ut hvem som er hvem

  6. #756
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Noen bilder av motorrom sånn det ser ut nå til visningen!
    Så godt slm originalt vell!

    Filteret ble flyttet hit!


    Var utolig skuffende å kjøre med 13c'n igjenn :(
    Kjørte i går en prøvetur på original trykk og fant fort ut at det klarer jeg ikke, så jeg montert boostcontroler i går kveld og kjørte nå en Testtur i dag på 1 bar, var litt bedre men fortsatt utrolig stor forskjell på k27'n og 13c'n. Lager ikke noe fin lyd da den lader og blir ikke samma frasparket, så denne blir det og plukke ut igjenn rett etter kontroll.
    Men så viser det seg at biltilsynet ikke har ledig time før uti juli , hvordan gjør man da mtp at jeg fikk 14 dager å vise bilen, men ingen bilsakkyndig har time før 1,5 mnd fra man bestiller!
    Kan man da klage inn og få kjøretilatelse frem til timen?

  7. #757
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Er det Politiet eller Biltilsynet som har gitt deg mangellapp? Om det er BT så er det bare og reise til BT og vise bilen uten time

  8. #758
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Er Bt som gav meg mangellapp ja
    Så man trenger ikke time altså!

  9. #759
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Romedal
    Innlegg
    480
    Antall takk

    Standard

    du kan ringe ned til og si du har fått time i juli en gang så pleier de og være greie og utsette fristen til den dataoen du har fått. har selv gjort dette noen ganger.
    Volvo 240 Turbo prosjekt sommer bil. selges
    volvo 740 Turbo Prosjekt sommer bil
    volvo 850 2,0 turbo 180hk+- selges i deler evt hele bilen

  10. #760
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bjørnstad Vis post
    du kan ringe ned til og si du har fått time i juli en gang så pleier de og være greie og utsette fristen til den dataoen du har fått. har selv gjort dette noen ganger.
    Skal forbi vegvesenet i morgen så får prøve huke tak i en bilsakkyndig da

  11. #761
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Da fikk jeg utsatt fristen frem til timen hos bt 11/7.
    Faktisk uten noe krangel, possitivt overrasket
    Har nå tilbakelagt noen mil med 13c på 0,9bar og jeg må si k27 leverte en god del mer luft før målbart trykk en det 13c'n gir på 0,5 bar,
    Fikk meg dog en overraskelse i dag da ræva på bilen kom ut av et kryss og ble liggende brett noen meter nedover gata ( det var noe man virkelig måtte jobbe med på k27)
    Trykket på 13c kommer drit kjapt med gr.at5r kammen har vell 0,9bar allerede på 1800 rpm.
    Så tenkte jeg skulle prøve bestselger turbon hos ksr.
    Tenkte også jeg skulle fikse så jeg får målt baktrykket på 13c'n. Bruke nippel og bremserør.
    Hvor lønner det seg måle baktrykk før eller etter turbo?
    Edit: lyden med 13c er skuffende, gått fra flyturbin sus på k27 til kolspassient med oksygenmaske
    Sist endret av lasse940; 06/06/12 kl 09:44

  12. #762
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Om du skal måle baktrykk så må det naturligvis bli målt i mellom turbo og toppen.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  13. #763
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Om du skal måle baktrykk så må det naturligvis bli målt i mellom turbo og toppen.
    Ok var det jeg trodde, får prøve få på en nippel i grenrøret da.

  14. #764
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Da er endelig chippene kjørt inn igjenn, men sliter med irriterende ujavnt drag når turbotrykket komme,
    Mistenker at det er en vakumlekkasje et sted.
    så opplevde jeg noe så hinnsides feiltenning i går afr på 17.5 og skøyt fra luftfilter og endte med 20.1 på måleren. Stoppet selvsakt bile. Og startet den igjenn rett etter da fikk jeg 12.3 på afr måker og en høy tomgang 2300 rpm :/
    Kom en real regnskyll så regner med problemet skyldtes masse fukt i fordeleren. Problemet gav seg hvertfall,
    Og jeg kunne kjøre hjem igjen.

  15. #765
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Da er det blitt kjøpt inn oljetemp måler så får vi se om oljekjøler plasseringen er akseptabel.
    Prøve å få inn måleren til baktykket også, måleren vill bli montert sammen med afr måleren i hanskeromet.
    Har også kjøpt glassfiber duk og utsyr til å lappe sammen bakfangeren igjenn!
    Begynner også til uka på et prosjekt, 745 skal få skinne igjenn så en god del kaross rust som skal taes. Har allerede puslet endel med den, hevet opp fra bakken igjenn etter skamsenket skiftet dempere rund baut, styreledd endeledd bærekuler skiftet samt bremser er byttet ut.
    Ikke umulig det kommer en prosjekt tråd på denne etterhvert også

  16. #766
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Da stoppa bile for meg på fredag.
    Skyter av luftfilter rpm på tomgang fra 200 - 3000 afr verdier fra 20 - 11
    Går med nød på tomgang i maks 2 min.
    Har nå testet lambda ingen feil men brudd på hvit kabel nære sondTestet lmm ok stand, nappet ut sikring nr.1 og bilen gikk reint på tomgang igjenn,
    Men ingen motorfeil lampe har lyst i dashen.
    Er nok lambda som har gitt en feilkode pga regnværet og bruddet i kablen en er jo veldig rart ikke motorfeil lampa har lyst da!

  17. #767
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Hei hei. Så på bildene av hvordan du skal vise den å må nok skuffe deg å si at både orginal luftfilterboks og registerdekselet må på plass igjenn
    Å de kommer nok litt å spørre fælt hvorfor du har flyttet oljefilteret :P

  18. #768
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Er det ikke lov å kjøre åpent filter ?
    Dekslet på regreim skal på igjen
    Ja kan tenke meg jeg får spørsmål om den

  19. #769
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Romedal
    Innlegg
    480
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    Er det ikke lov å kjøre åpent filter ?
    Dekslet på regreim skal på igjen
    Ja kan tenke meg jeg får spørsmål om den
    tror det er litt med åssen holdningen på den som ser på bilen er.
    jeg viste min 240 på gjøvik med åpent filter han sa ikke noe på det.
    dekslet på regreim er jo greit og sette på igjen som du skal :-)
    Volvo 240 Turbo prosjekt sommer bil. selges
    volvo 740 Turbo Prosjekt sommer bil
    volvo 850 2,0 turbo 180hk+- selges i deler evt hele bilen

  20. #770
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Får satse på at han ikke reagerer på åpent filter.
    om han skulle gjøre det ville ikke det vært grunn nok til å ta skiltene vell.

  21. #771
    Registrerte brukere Jonas Soldal sin avatar
    Medlem siden
    17. juli 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.066
    Antall takk

    Standard

    Åpent filter er "trim" i BTs øyner her på vestlandet hvertfall :P

  22. #772
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 94O LPT Vis post
    Åpent filter er "trim" i BTs øyner her på vestlandet hvertfall :P
    Ja er vell mange som ser på det som trimm av dissa møkkamenna/kvinnene...
    Men har kunn filterboks til sugis og orker ikke prøve få tak i en turboboks, kan neppe klippe skiltene for et åpent filter,
    Om de mener så kan de fremlegge dokumentasjon til meg at et åpent filter gir økt effekt, om de ikke klarer det får de heller ikke skilten

  23. #773
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    nedtrimming ja. kjett:(

    BT sa ingenting på åpent filter når jeg godkjente T6 maskinisten. men jeg hadde bremsepapirer da med åpent filter osv.

    kommer nok annpå BT å, men går vel greit.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  24. #774
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    nedtrimming ja. kjett:(

    BT sa ingenting på åpent filter når jeg godkjente T6 maskinisten. men jeg hadde bremsepapirer da med åpent filter osv.

    kommer nok annpå BT å, men går vel greit.
    Ja utrolig kjett :(
    kjennes ut som jeg kjører med svær vogn etter bilen med den 13c snurra.
    Blir vell litt mer moderat trimming etter godkjenninga, tenkte en krx400 turbo og original grenrør.
    Syntes hverfall ikke så godt om bt vill se under panseret

  25. #775
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Da er regreim dekslet montert påplass igjenn.
    Etter 2 gangen med motor problemer etter kraftig regnvær har jeg nå funnet hva dette sannsynlig vis skyldes.
    På lambdasensor er isolasjonen på den ene kablen har ryki ca 5mm fra sonden.
    Noen som veit om dette kan fikses med krympestrømpe?
    Greit å få brukt bilen i regnvær også hvertfall med norsk "sommer"
    Hadde helst håpet å slippe bruke masse spenn på ny sonde.

Side 31 av 33 FørstFørst ... 21 29 30 31 32 33 SisteSiste

Lignende tråder

  1. FamilyRacer'n vurderes solgt/byttehandel!
    By lasse940 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 2
    Siste post: 20/03/12, 18:54
  2. Svar: 0
    Siste post: 19/02/12, 17:46

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •