Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  273
Side 26 av 40 FørstFørst ... 16 24 25 26 27 28 36 ... SisteSiste
Viser resultater 626 til 650 av 996

Tråd: Bakterius's Volvo 242-76 DRFTBRCK (21.01-2013) Bil blir byttet ut.

  1. #626
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Det skumle med å kjøre trykkstyring til WG på innsuget vil være om en får mye trykkfall/lekkasje/sprekk i rørgate eller intercooler, kan en fort overbelaste turboen så den snurrer jævlig fort. Det betyr ikke så mye på en kulelagerturbo som på en journal-bearing (glidelager)turbo. Den lader på for å holde riktig trykk i plenum. Da kan en fort ha f.eks 0.8 bar i innsug, mens det er 1.8 bar på tur ut fra turbo. Ser ikke det som noe problem å hente ut trykkstyringa til WG på innsuget på biler som en gjerne har opp panseret på en gang iblant.
    Verre om en gjør det sånt på bruksbilen til en noldus som ikke veit forskjell på en turbo og et batteri Sånn for å sette det på spissen
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  2. Takk bakterius takket for denne posten
  3. #627
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    True V20T

    Fikk testet litt etter montering men er fortsatt ikke 100% :/ tok noen andre/tredje gir "pull" men ladet fortsatt for mye på høyt turtall.

    Men så like før jeg kjørte hjem prøvde jeg dra litt på fjerde gir riktig nok ikke så høyt turtall den gangen, da la den seg perfekt og helt stabilt på 0,5 Bar.

    Virket nesten som om etter at turbo/wg har blitt "varm" at fjæra inne i wg'n blir litt slappere av varmen og slipper ut litt lettere?
    Eller siden vi har lagt mye bensin på topp at den produserer så mye eksos at den ikke riktig klarer å kvitte seg med den?

    noen flere ideer?

    Urk.......

  4. #628
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Var slik jeg tenkte på ja
    Det var da voldsomt hvor kranglete dette ladetrykket skulle være da.
    Kanskje noen har laget woodoo-biler og sitter å tukler med bilene våre slik at vi ikke får det til funke :/ hehe

    Er det stag som du kan skru på WG'n din ?
    Sist endret av Zeeker; 29/05/12 kl 22:37
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  5. #629
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Hehe det tror jeg og Zeeker :P

    Er juster slik at den har ulitt forspenn. justerte slik at når den hånd i hanske på staget så skrur jeg den inn en halv omdreining for å å minst mulig forspenn, og som sagt den lader helt perfekt på fjerde gir nå, men sikkert ikke når jeg får mer turtall :/

  6. #630
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    så ut som at bilden din gikk litt "skeivt" da jeg lå bak
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  7. #631
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Uansett hvordan 240 man ligger bak så ser dem skjev ut pga sporvidde foran/bak pluss at jeg har spacere foran og ikke bak, men den sporer en del pga det + "myke" helårsdekk bak :P

  8. #632
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    har hatt 4-hjulskontroll/justering og alt ser fint ut der
    Sist endret av bakterius; 29/05/12 kl 22:55 Begrunnelse: retting

  9. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  10. #633
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    hehe, så bare slik ut så ut som at ræva ville til høyre mens resten ville rett fram
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  11. #634
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Hehe skjønner =)

    hadde du sittet bak rattet på høyre side ville det sett motsatt ut :P

  12. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  13. #635
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    men så da ut som at den flytta greit på seg
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  14. #636
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Joda fungerer men blir bedre med mere ladd i bunn og få det stabilt på topp og ferdig mappet, noe jeg gleder meg veldig til

  15. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  16. #637
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hvordan går det med jakten på grenrør?
    Er det plass til å ta ut ett WG-rør på siden av collectoren hvis du vil bygge om det du har?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  17. #638
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Hvordan går det med jakten på grenrør?
    Er det plass til å ta ut ett WG-rør på siden av collectoren hvis du vil bygge om det du har?
    Kunne kanskje gått på ett vis men en liten fugl sa at det er en pakke på tur som må hentes i Sverige på mandag. Time will show

    Blir kanskje litt trangt om tiden :/ men håper det ordner seg mtp. å få mappet og benket før neste helg =)
    Sist endret av bakterius; 31/05/12 kl 19:11 Begrunnelse: retting

  18. #639
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    oi oi oi.
    Er det sånn jeg har med PS & ekstern WG?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  19. #640
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Er ikke PS men ekstern wg ja

    Kan sveise inn PS om jeg ønsker efter hvert Fant kun en leverandør som hadde alt jeg trengte og det var KL Racing så jeg har bestilt extreme grenrøret som er utviklet av meget oppegående svensker + 50mm WG og div detaljer rundt som trengs, så da bør trykket komme under kontroll =) http://forum.savarturbo.se/viewtopic...r%F6r&start=45

    Så dette skal bli veldig spennende å få testet =)

    Fikk nu tatt jomfru sladden i går fungerte veldig bra

  20. Takk JEPS takket for denne posten
  21. #641
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bakterius Vis post

    Fikk nu tatt jomfru sladden i går fungerte veldig bra
    fint det ikke er bare meg får plutselige kramper i høyrefoten
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  22. Takk bakterius takket for denne posten
  23. #642
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Hehe. sant nok :P

  24. #643
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Noen som vet hvem som har lange hjulbolter til volvo å selge? skulle hatt litt lengre pga. jeg må kjøre med ca. 6mm spacer foran pga. banefelgene tar i fjæra på coilovers :P

  25. #644
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    439
    Antall takk

  26. Takk bakterius takket for denne posten
  27. #645
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JEPS Vis post
    Se der ja. Hadde helt glemt av pedersen :P Får ta en tlf. i morgen å se hvor fort jeg kan få tak i ett sett til hele bilen. Når jeg skal skifte ut alle bolter er det jo bare å gå for 7/900 bolter og mutrer i stede for 200 serie. vil jo bli ca 400,- billigere, hehe

  28. #646
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    439
    Antall takk

    Standard

    tenkte akkurat det samme!

  29. #647
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Jepp Jeps

    Hvordan går det med bilen din foresten? Er du klar til sommertreff?
    Gleder meg til å se den i aksjon igjen

  30. #648
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    439
    Antall takk

    Standard

    Jepp, bei akkurat ferdig før æ dro på jobb, sedd over bremsan, bytta bremsveske, montert diffen, og etterdradd toppen, så bilen e rimelig klar!

    det e litt værre med mæ , må ordne en henger å forskjellig,
    e på jobb i trøndelag nu, å ska være på jobb til fredagen når sommertreff begynner. kommer sikkert sent på fredagen så blir litt stress.
    så har æ noen dekk her som æ må få nordover tell mo, eller heim, så e litt sånnt som må ordnes.
    du da, bortsett fra laddetrykket, er du klar?

  31. #649
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    aha :P

    Joda er en del "småting" som må ryddes opp i bla. ledningsnett og litt div kosmetisk, montere 4.pkt seler osv... Får forhåpentligvis niplene i morgen for å få koblet ferdig det hydraulisk brekket, så skal det grov mappes på E85 og benkes når jeg har fått montert grenrør/wg og fått sveist om DP.

    BTW. Er ikke noen som har en 3 eller 4 bars map sensor liggende (3-Pin) ? har bare 2,5 bar nå, så det kan bli litt i minste laget med 1,5 bar overladding :P

  32. #650
    Registrerte brukere oppeez sin avatar
    Medlem siden
    06. sep. 2010
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    424
    Antall takk

    Standard

    Vil gjerne ha litt bilder og info når du skal sveise om DP

Side 26 av 40 FørstFørst ... 16 24 25 26 27 28 36 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 53
    Siste post: 15/01/15, 23:50
  2. ØK: Div 240 stash
    By Larsgunnar in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 21/07/11, 13:27
  3. Selges: 1976 Volvo 245 Transfer 7 seter (Limousine)
    By Dag Rune in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 31/10/10, 11:23

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •