Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  273
Side 25 av 40 FørstFørst ... 15 23 24 25 26 27 35 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 625 av 996

Tråd: Bakterius's Volvo 242-76 DRFTBRCK (21.01-2013) Bil blir byttet ut.

  1. #601
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Hvordan går det med portinga av WG-hullet? Eller det skrufri i pinsa med altfor mye øl?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #602
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Pinsa ble mest bare avslapping med verken Øl eller skruing, litt godt av og til

    Dro i garagen og plukka av turbo og portet wg-hullet og avrunda litt inne i kanalen, men til ingen nytte, eller kanskje det hjalp på litt men lader for mye når jeg kommer opp på litt turtall :/
    Så da blir det vel grenrør og ekstern wg :P








  3. #603
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Hvor tykk olje har du på diffen? Min bråker ikke så mye (nå har jeg riktignok powertrax locker da), jeg kjører på tykkeste bakaksling olje han som satte inn den hadde, skulle redusere lyder endel.

    Ser ihvertfall veldig bra ut

  4. Takk bakterius takket for denne posten
  5. #604
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daruu Vis post
    Hvor tykk olje har du på diffen? Min bråker ikke så mye (nå har jeg riktignok powertrax locker da), jeg kjører på tykkeste bakaksling olje han som satte inn den hadde, skulle redusere lyder endel.

    Ser ihvertfall veldig bra ut
    Kjører vanlig 75/90 olje. kanskje man skal prøve på litt tykker olje ja, takk for tips

    Thanks =)

  6. #605
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Ingen av oss har noen gang klart og køle til en truetrack. Mye mulig kron\pinjong er shimsa hakket for mye i hverandre, sjekk det opp med å klatte litt svart på kron når du åpner bak og drei det ei runde rundt, ta bilde av hvor det gnager så kan vi se om det er problemet

  7. #606
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bakterius Vis post
    Pinsa ble mest bare avslapping med verken Øl eller skruing, litt godt av og til

    Dro i garagen og plukka av turbo og portet wg-hullet og avrunda litt inne i kanalen, men til ingen nytte, eller kanskje det hjalp på litt men lader for mye når jeg kommer opp på litt turtall :/
    Så da blir det vel grenrør og ekstern wg :P
    Kjett med ladetryket :(

    Har du sjekket at aktuatoren fungerer som den skal? altså satt vanlig lufttrykk på den med en blåsepistol. Men skru gjerne ned trykket før du prøver.
    Kjedelig å blåse 8 bar inn i den tror jeg

    Kan du stille inn trykket manuelt? Tenker da på å drite i at sprutet gjør det og skrur på staget og får det til å bli stabilt på 1 bar?

    Håper du finner en løsning på problemet
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  8. #607
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    Ingen av oss har noen gang klart og køle til en truetrack. Mye mulig kron\pinjong er shimsa hakket for mye i hverandre, sjekk det opp med å klatte litt svart på kron når du åpner bak og drei det ei runde rundt, ta bilde av hvor det gnager så kan vi se om det er problemet
    Hmmm kanskje... Men jeg schimsa ikke om noe brukte org.schimsa som var der, skulle være greit da eller? Blir jo som "originalt" :P

  9. #608
    Registrerte brukere danibjor sin avatar
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Sted
    Bodø
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Bare en ide, men du kan prøve med en tykkere vakumslange mellom WG og trykksiden. Mulig den ikke klarer å flytte nok luft gjennom de tynne slangene som står der nå, slik at den ikke får nok trykk på WG siden for å åpne opp klaffen..

    Edit: Du så tykkelsen på dem som jeg bruker på min i forhold til de "vanlige" vakumslangene som går rundt på motoren..
    Sist endret av danibjor; 29/05/12 kl 08:29
    - 2009 Saab 9-3 Aero XWD eLSD Hirsch
    - 1994 Nissan Skyline GT-R
    x 1996 Saab 9000 CSE/Aero 400+

  10. #609
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bakterius Vis post
    Hmmm kanskje... Men jeg schimsa ikke om noe brukte org.schimsa som var der, skulle være greit da eller? Blir jo som "originalt" :P
    Det er 0. tolleranser så blir aldri helt likt. om du målte backlash og den var lik skal org shimsa være bra. om det summer i akselen ved pådrag er det ikke lenge før noe ikke vil mer.

  11. #610
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Kjett med ladetryket :(

    Har du sjekket at aktuatoren fungerer som den skal? altså satt vanlig lufttrykk på den med en blåsepistol. Men skru gjerne ned trykket før du prøver.
    Kjedelig å blåse 8 bar inn i den tror jeg

    Kan du stille inn trykket manuelt? Tenker da på å drite i at sprutet gjør det og skrur på staget og får det til å bli stabilt på 1 bar?

    Håper du finner en løsning på problemet
    Er eske ny Garret actuator som skal være 0,5 bar grunntryk, kjennes ok ut, mye "slappere" en den forige jeg hadde som var 1,5 bar grunntrykk :P

    Skal prøve å koble slange direkte på trykksiden uten å i gjennom magnetventilen for å se om den vil gå på grunntrykk da.

    Håper jeg og! Er vanskelig å få mappet noe serlig slik den er nå og er bare i underkant av 2 uker til Sommertreffet, turbobanditen holder stengt 1 uke fremover, jeg vurderte bestille grenrør og wg derfra :P

  12. #611
    Registrerte brukere danibjor sin avatar
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Sted
    Bodø
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Kjør uansett på med en tykkere slange som kan flytte mer luft. Kanskje det hjelper. Måtte "porte" magnetventilen på min for å få nok luft gjennom den på topp i registeret så den ikke raste av gårde med turbotrykket..

    Trykk ut til wg-klokka er ikke alt.. Må også være nok flow til å flytte på wg-klokka

    Edit: Man skulle også flyttet uttak til vakum/trykk så man henter ut trykk til WG på "rett" side av IC'en.. Du har trykkfall over IC, så trykket rett før spjeldet er lavere enn det du har rett etter turboen. Det _kan_ være med på å jukse det til.
    Sist endret av danibjor; 29/05/12 kl 09:48
    - 2009 Saab 9-3 Aero XWD eLSD Hirsch
    - 1994 Nissan Skyline GT-R
    x 1996 Saab 9000 CSE/Aero 400+

  13. #612
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
    Det er 0. tolleranser så blir aldri helt likt. om du målte backlash og den var lik skal org shimsa være bra. om det summer i akselen ved pådrag er det ikke lenge før noe ikke vil mer.
    Skjønner det. Er kun klakk klakk lyd ved sving som det skal være. ikke noe summelyder ved kjøring

  14. #613
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av danibjor Vis post
    Bare en ide, men du kan prøve med en tykkere vakumslange mellom WG og trykksiden. Mulig den ikke klarer å flytte nok luft gjennom de tynne slangene som står der nå, slik at den ikke får nok trykk på WG siden for å åpne opp klaffen..

    Edit: Du så tykkelsen på dem som jeg bruker på min i forhold til de "vanlige" vakumslangene som går rundt på motoren..
    Får prøve på det

  15. #614
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av danibjor Vis post
    Edit: Man skulle også flyttet uttak til vakum/trykk så man henter ut trykk til WG på "rett" side av IC'en.. Du har trykkfall over IC, så trykket rett før spjeldet er lavere enn det du har rett etter turboen. Det _kan_ være med på å jukse det til.
    Jeg har lært at trykk til styringa av wastegate skal hentes på komressorhuset uansett jeg. Vet ikke hvorfor, men det har sikkert noe med at der er det konstant trykk, og der hvor det er mest trykk tidligst.
    Noen som har en formening om det?
    Sist endret av Zeeker; 29/05/12 kl 13:24 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. Takk bakterius takket for denne posten
  17. #615
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Skal prøve i kveld å se om det blir bedre med litt tykkere dim. på slange mellom WG og trykksiden + prøve å koble seg utenom magnetventil for å se om det fungerer om ikke første alternativ fungerer. :P

  18. #616
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bakterius Vis post
    Skal prøve i kveld å se om det blir bedre med litt tykkere dim. på slange mellom WG og trykksiden + prøve å koble seg utenom magnetventil for å se om det fungerer om ikke første alternativ fungerer. :P
    og borr gjerne opp større dim på nippelen du tar trykk ifra..

  19. #617
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av J.A.S Vis post
    og borr gjerne opp større dim på nippelen du tar trykk ifra..
    Kanskje det kanskje har litt div nippler liggende. har du noe peiling om 5mm skal holde?

  20. #618
    Registrerte brukere danibjor sin avatar
    Medlem siden
    10. mai 2012
    Sted
    Bodø
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Borr hull i kompressorsiden på turboen, på uttaket mot trykkslangen der det bruker å stå nippel på turboene. Gjeng opp og sett i nippel, så du får den på "rett" sted
    - 2009 Saab 9-3 Aero XWD eLSD Hirsch
    - 1994 Nissan Skyline GT-R
    x 1996 Saab 9000 CSE/Aero 400+

  21. Takk bakterius takket for denne posten
  22. #619
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bakterius Vis post
    Kanskje det kanskje har litt div nippler liggende. har du noe peiling om 5mm skal holde?
    det skal holde det

  23. Takk bakterius takket for denne posten
  24. #620
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av danibjor Vis post
    Borr hull i kompressorsiden på turboen, på uttaket mot trykkslangen der det bruker å stå nippel på turboene. Gjeng opp og sett i nippel, så du får den på "rett" sted
    Blir sikkert testing av det også :P

  25. #621
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bakterius Vis post
    Kanskje det kanskje har litt div nippler liggende. har du noe peiling om 5mm skal holde?
    Det holder sikkert.
    Men hvorfor er det ikke hull i kompressorhuset ditt til nippel? Er ikke det litt spesielt

    Jeg kjører med 6mm slanger på hele det trykksystemet mitt
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #622
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det kan se ut som at du kan borre opp hull på den litt flata som er til høyre. Nesten rett over innsuget til turboen.
    Hvis det er nok gods der da. Er det tynt som pokker så er det vanskelig å få til gjenger.
    Evt så får du noen til å sveise på ei larve eller 2 som du plansliper etterpå for så borre opp hull å gjenge.

    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  27. #623
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Du tenker slik?

    uploadfromtaptalk1338319858921.jpg

    Har også isolert oljeretur med thermobandasje og alutape i samme slengen + modifisert feste hull til wg festet så vacum kommer riktig vei

    Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk 2

  28. Takk The Sven takket for denne posten
  29. #624
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut dette Marius E du og skrur nu? Lov og kom og snik?
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  30. #625
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Bare du å kom å ta en blås

    Sent from my HTC Sensation XL

Side 25 av 40 FørstFørst ... 15 23 24 25 26 27 35 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 53
    Siste post: 15/01/15, 23:50
  2. ØK: Div 240 stash
    By Larsgunnar in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 21/07/11, 13:27
  3. Selges: 1976 Volvo 245 Transfer 7 seter (Limousine)
    By Dag Rune in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 31/10/10, 11:23

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •