fikk testa med annen slange, og har fortsatt samme problem. er noe rart der som gjør at den ikke vil gi mer enn 0,1.
kan det være fordi det er noe galt med turbo+ saken som sitter foran der?
og er det greit å bare koble forbi den? for å teste det.
fikk testa med annen slange, og har fortsatt samme problem. er noe rart der som gjør at den ikke vil gi mer enn 0,1.
kan det være fordi det er noe galt med turbo+ saken som sitter foran der?
og er det greit å bare koble forbi den? for å teste det.
Om det er turbo+ som sitter der så anbefaler jeg deg å prøve å koble en slange fra kompressorhuset, rett til wg
Evt. kan du ta av IC og snu den på hodet og se om det kommer mye vann ut av den Skjedd før at de blit full i vann
ser en feil hvis jeg ser på bilde rett.
att du har t-skjøt på til turbotrykk måler. ok, men
den sitter på blå slange, hvor ender den blå slangen opp hen? for meg ser det ut til den ender opp til veivhusvent (ned mellom syl 3 og 4), inn på grove slangen som å går inn mot mellom turbo og luftfilter, og i den blir det også sug pga turbo suger jo opp fra veivhusvent
det er derfor du har 0,1 vacuum på tomgang.
og derfor bilen din har lavt ladetrykk i følge målern din. pga all luft går ikke til målern, pga liten dert som skulle gått til målern tar letteste veien ut, og det blir til veivhusvent.
jeg ville fjernet den t skjøten der, og heller satt turbotrykkmåler med en t skjøt på den som går til bensintrykkregulator, eller den som er ved siden av den blå slangen (den ved siden av blå slangen er til turbo +).
[/IMG]
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Det er veivhusventilasjonen det
ok . skal prøve å bytte over på den slangen som er over den blå da
Aldri sett noen som har gjort sånn, hvorfor i alle dager?
ok, har fått koblet om nå. og nå får jeg ca -0.7 på tomgang og ved pådrag 0.3.
er dette riktig?
og opp til ca 0,7 når turbo+ slår inn. syns dette er teit så lurer på om jeg skal bare koble dette vekk og øke trykket opp til 0,6-0,7 fast.
og vist jeg skal gjøre dette. holder det da med å koble en slange fra WG til kompressorhuset? eller er det noe mer jeg må gjøre?
0.3 er orginalt på fk. Det turbo+ gjør er det samme som en "pyseventil" nemmelig å sende litt av lufta som går til wastegaten ut i friluft for å lure den til å tro at den har 0,3 bar når den egentlig har 0,7 i stedenfor Bruker du en slik kan du justere selv
Trykk på linken der det står "slik" :P er en justerbar wastegate gjemt under der :P
Her http://turbomeck.se/Wastegate-trycklockor-Volvo-940
turbo+ virker ved fullt pådrag ja
Ha max 1 Tstykke og fjern det filtere virker som en struping på vakumen. eg kjører selv med 1 Tstykke og da slange til måler samme lyse slangen. og en slange til dumpventilen. og FT skal ha or 0.6 til 0.65
Håper olje dampen går i luft filter boksen, vist den går bare på ventalasjonsfilter så må du fjerne vakumen der fra ellers blir det samme som ikke ha slange på vakum. Da vil du ha fri vakum og bilen vill gå som en bøtte med drit.