Hei
Jeg har innimellom hatt startproblemer på min 2005 mod (reg 11/2004) V50 1,8 bensin. Det forløper som følger:
- Jeg vrir om nøkkelen, bilen starter men dør igjen med en gang
- Feilmeldingen "Bromsproblem, stanna snarast" (eller noe i den duren) dukker opp på kjørecomputeren
- Tar så ut nøkkelen, setter den inn igjen hvor da "El.startsperr, kolla manual" dukker opp
- Tar på nytt ut nøkkelen, setter den inn igjen og da er alle feilmeldinger borte
- Når jeg nå prøver å starte bilen så kan det hende den starter, men turtallet ligger rundt 100-200 rpm. Da må jeg gi gass, og da våkner motoren til liv igjen uten å vise tegn til noen videre problemer
Her en dag ville ikke bilen starte i det hele tatt (starteren gikk, men motoren "slo" ikke inn), så jeg fikk selger til å feilsøke på bilen, men ingen feilmeldinger var å finne. Vi fikk etter hvert start på den og da spydde bilen ut svart eksos. Har hørt med Bilia også, men de sa at så lenge det ikke var noen feilmeldinger å finne så visste ikke de hva problemet var. Nøkkelen er helt ny, så jeg tror ikke det er den som er problemet (har prøvd å starte med to forskjellige nøkler uten at det hadde noe å si).
Noen som har lignende erfaringer, eller har noen tips om hva som kan være problemet?