Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
Ny nippel montert og kjølesystem rensa pga rust i kjølevannet(!!!!????!?!?) skal gjøres enda en gang før jeg heller på frostvæske.

Ryker ikke fra turboen lenger.

Kjørte en liten tur, poff poff som før.. Ga faen og gassa på, det forsvant etterhvert. SKAL slipe ny nål (fått tak i enda en amazon nål)

Oljelekkasjen ser ut til å komme fra bunnpanne- pakninga, så skal forsøke å bytte den snart.

Trur ikke det blir gjort mer før etter helga, for vi skal til bergen til konfirmasjon :P
Husk at varmeapparatet må stå på rødt når du starter opp en iskald motor og så de neste 5 - 10 min.
Når du nå har fått erstattes skrekkes downpipe med en skikkelig god en så viser T3A/R0,48 turboen sitt spool potensiale og med ladetrykk inne i trykkboksen når du kjører på lave turtall med lite gasspådrag, så går det lett magert ja. Løsningen er å slipe nålen, men det kan bli en vansklig balansegang i forhold til forbruk. Du må bare prøve å se.
Det er iallefall derfor at jeg bare bruker A/R0,63 slik de originale R-sport turboene har.
Utvikling av ett velfungerende motorsoppsett er en maraton, ikke en sprint, så dette tar man pø om pø.