lurer på om mange har montert turbo på orginal b230fx motor! hvordan dette funker med litt trykk! lurer også litt på hva jeg trenger av deler får og få dette kjørbart! takker får svar
lurer på om mange har montert turbo på orginal b230fx motor! hvordan dette funker med litt trykk! lurer også litt på hva jeg trenger av deler får og få dette kjørbart! takker får svar
Ikke lurt pga høy kompressjon.
'07 V70 R ✓
'95 850 T-5R
Erfaring?
Har vært med på å turbokonvertere en vanlig B230F motor (med chippet turboECU)
Fungerte greit, gikk bra, men såfort vi ladet mer enn 0,5 ble det tenningsbank med 98 oktan.
Tror eieren tok rådene på den ikke så lang tid senere.
Jeg mener kompresjonen var årsaken til problem.
'07 V70 R ✓
'95 850 T-5R
Må kjøre med stort eksoshus. Men kjører man med orginalturbo så må man senke kompen.
Samme ulla, 531 toppen gir ørlite lavere komp enn 530, men jeg kan også skrive under på at det funker.. Skaff en gullboks samtidig, og bruk chiper i begge hjernene og kjør 98 oktan..
Ladet over 1 bar med 13c på B230F uten tenningsbank med begge hjernene chipet. Med større turbinhus begrenser du mulighetene for problemer ytterligere..
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
i påska konverterte jeg en b230f motor. satt på org grenrør,3t turbo, orginal cooler samt slanger. den bejynte å fjuske ved 0.3 i ladetrykk, så strupa vi bensintrykkregulatoren og da lada den 0.6 uten problemer, men ved mye motsdand så kom tenningsbanken inn:/ men funka jo veldig bra ellers
§2 Signaturen skal bestå av max. 5 tekslinjer. Eventuelt bilde med max. størrelse 500x150 pixler.
WWW.Facebook.com/karlsentuning
KarlsenTuning
Volvo 242 turbo
Volvo 360 turbo
Volvo 245 Turbo
ok! har en garett t03/04 som jeg skal sette på! har jo tengt og chipe begge turbohjærner ja! har jo orginale ft råder og et stempler liggende men gidder ikke og plokke motoren fra hværandre får og skifte de på bruksbilen! eneste jeg mangler er hjærner så viss noen har så si fra må vell også ha dyser til turbo? er formotstander nødvendi?
orginaldysene funker om du ikke skal ha så myye trykk
§2 Signaturen skal bestå av max. 5 tekslinjer. Eventuelt bilde med max. størrelse 500x150 pixler.
WWW.Facebook.com/karlsentuning
KarlsenTuning
Volvo 242 turbo
Volvo 360 turbo
Volvo 245 Turbo
Glem det da, skaff enten dyser fra ET/FT/FK og formotstander eller dyser fra 850 2.3 turbo og slipp formotstander, de er ca. like..
Når du har turbohjerner som er mappet for dyser på rett over 300cc.min og du bruker noen som er ca 200cc.min, blir det ikke rett.. Går jo magert alllerede på tomgang med det..
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
ok! får skaffe meg hjærner og dyser da! må uansett ha det når jeg får sammen den motoren jeg egentli skal ha i bilen så
På ebay finner du brukte dyser fra 850, og hjerner finner du enten på blocket.se eller under kjøp&salg her på forumet..
EDIT: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-97...item27b0cfde5d
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
har orange 850 T5 dyser liggende om du skulle trenge....
'07 V70 R ✓
'95 850 T-5R
Med sluttnr. -785? Det er interessant for meg om ikke trådstarter vil følge denne ruten..
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
jeg kjørte 0,8 bar på en B230F med chippet turbo bensinhjerne og vanlig sugemotor tenningshjerne, var ikke noe tenningsbank da. jeg synes høyere kompressjon er bedre enn lav kompressjon til moderat trykk, motoren går mye bedre før du får ladetrykk
da er jeg nåkk inntrisert ja gitt
Da er det bare å sende meg en PM med adressen din,
så skal du få mitt kontonummer i retur sammen med
prisen på dysene, frakt og en solid sum à tips
'07 V70 R ✓
'95 850 T-5R