Da er senk og felger godkjent
Men er jo skyhøy! 37cm fra nav til bue foran!? ÆSJ!
samme som jeg har i mitt vognkort :P
Helt fælt. Er jo nesten ikke senk i det hele tatt.....
Nei... 37cm fra bue til nav er offroad :P
Da er truetrac og ny speedoring bestilt
blir bra nå
hvor bestilte du fra?
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
Summitracing.com kom diffen fra, og speedoringen ny fra Jorkjend (Volvo sjappa her )
Fantastisk fort det kom fra statene! Bestilte på mandags formiddag, og på julebord i gårkveld ringte budbilsjåføren og lurte på om jeg var hjemme, han hadde pakke med seg :P
Så mandag-fredag var ikke dårlig synes jeg Kom totalt på rundt 4500 ca
Håper jeg har fått riktig speedoring, var noen alternativer der... Så kanskje jeg gidder å bytte diff, speedometer og handbrekk i løpet av uka
Update 28.12.2011
Ja, da har jeg prøvd å gjort litt i dag...
PÅ jobben i dag sneik jeg meg til en dreibenk og fikk dreid ned diffen. Var jævla hardt stål, så brukte 3 HSS stål på alle brukbare sider og det spruta gnistre som faen... Så ikke bra ut, men blei bra
Så fikk jeg krympa på speedometerringen rundt, blei også egentlig ganske bra.
Kom hjem og begynte og skru så gikk det greit, tok ut den gamle diffen, prøvde å få lagera hele av, men det var bare å drite i... Så i mårra må jeg få tak i et par nye lager til opplagring av selve diffen :P
Update 29.12.11
Ja, da har true tracen finni plassen sin, handbrekket i orden og speedometeret fungerer
I dag kjørte jeg skien og porsgrunn rundt for å finne lager, fant det til slutt på Industri fokus. var knall at de hadde det der, fin pris fikk jeg også
Så da det var i orden trykte jeg diffen inn i bakakselen, ylte olje, men syntes at speedoringen sto litt feil... Så starta opp og prøvde, men den sto for langt inn på selve diffen... Så av med det igjen, og flytta den ut litt, da står den med bare halve flata inne på diffen så nesta den fast med sveiseapparatet
Og etter det fungerte det
Måtte også shimse ut speedoføleren såvidt også. Og handbrekket regner jeg med blei så bra at det går gjennom eu nå
miniupdate 3.1.2012
Da har litt arbeidslyst kommet tilbake, har da begynt å hive inn sota vinduer foran igjen, diverse deksler osv inne i bilen, lodde el-vindu ledninger og ordne sentrallåsen Den funker nå, var ødelagt relè og den ene stikkern inn på relèet hadde detti ut av holderen sin
Miniupdate 3.3.2012
Er for tida i millitæret, men har brukt litt penger fordet
Så har bestilt meg clubsport til 240, pakning til til diffen, (da denne lekker litt etter montering av sperre)
Kjøpt pærebrett av Jacobsen og betalt årsavgifta da :P
Så da blire litt småskruing i påska, demperbytte, pakning og få på sommerhjul og sommerfjærer
Update 1.4.2012
Har da fått senka bilen litt, fått på Bilstein Clubsport fra 240, uten puter, og sommerhjul, blei 4 cm lavere på leppa foran, blei egentlig fornøyd med høyda :P
Bare få den litt mer ned bak også Tar gjerne imot litt kommentarer!
-Ola
hadde gjort seg med litt bilder! hva sier purken til 240 dempere på 740 da?
()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
(X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
(X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
(X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt
NAUSTE RACING
240 demperne er vel kortere !? Ligger vel egentlig å hopper inni fjærbeinet da eller sånn egentlig? blir jo en del tomrom eller hva jeg skal kalle det? demperen går vel ikke helt opp til den skruen på fjærbeinet?
Stemmer det, fikk derfor en kammerat til å lage noen hylser jeg legger mellom demperen og den mutteren man skrur fast dempern med
har du mål på de distanse-hylsene? :P
Faen var det igjen a? :P H= 17mm, ytre D= 45, 8mm, og indre mener jeg det var 42mm, Skal ikke banne på det, men funker greit det
Må beklage dårlige bilder, kom på i siste lita at jeg måtte ta noen, så er med mobilen...
Kom noen deler da
Pærebrett til baklykter, kom fra Jacobsen, Bilstein Clubsport til 240, og pakning til diffen
Demperne glømte jeg å ta bilde av prosessen, men har fått de på, tatt av putene foran og blei passe lav foran, blei 3-4cm lavere på leppa i år enn i fjor, har nå 12cm opp til leppa på flatmark
Fikk jekka opp kjerra og satt den på bukker.
Skrudd av difflokket
Pusse litt, tørka også vekk de pakningsrestene inni der
Så fikk jeg se et lite rusthull på lokket, vanskelig å se på bildet, men er der jeg gnikka litt med smergel.
Fikk sølvlodda det, virker som det blei tett
Satt også på noen kortere fjærer bak
Et dårlig bilde, ser ikke høyda helt, men ser noen møkkete felger
Bytta også olje på diffen, synes det er greit å bytte etter det har gått seg litt til
Ikke store updaten, men men
Sist endret av OlaBoy; 11/04/12 kl 21:56
Ser bra ut Ola
Så ut som grei høyde, passer bra med hvite felger og 601rød?
ser bra ut.. men heilhetsbilder av bilen kanskje.
volvo 855 t5
volvo 940 gl.
volvo 855 gl.
prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5
Er 211 fargekoda er Ja, skal få tatt noen når jeg kommer hjem på perm om 2 uker, bare få dratt den litt mer ned bak trur jeg :P
Bra prosjekt Planer om sugetrim eller siden du går for fb og ikkje fk ?
Takk
Nææ, akkurat nå har jeg hverken planer om det ene eller andre, selvom om sugetrimming er gromt :P
Nettet er vel felles for begge motorane så kan vel "kan" vel lage til turbo etterhvert (?)
Er på perm fra millitæret noen dager nå, s¨å får se om jeg får knekt til ei dørkplate i alu som kan være/dekke til åpningen mellom/under radiator/motor