Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 23 av 176 FørstFørst ... 13 21 22 23 24 25 33 73 123 ... SisteSiste
Viser resultater 551 til 575 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #551
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jo takk for det

    Grunnen til at det er så mye relèer og sikringer fordi jeg ga litt pokker i skjemaet og lagde mitt eget strømnett slik at det er lettere å feilsøke siden. (Men fortsatt koblet etter skjemaet)
    Nå har MS-boksen, Dyser & Tomgangsmotor, TPS, Coil egne kurser og relèer. Dette fordi hvis det er noe feil med noe av det så ryker sikringer der feilen ligger
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #552
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. mars 2010
    Innlegg
    74
    Antall takk

    Standard

    Åssen trafikkstasjon godkjente du buret ditt?

  3. #553
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Myklevik Vis post
    Åssen trafikkstasjon godkjente du buret ditt?
    Gjøvik (Hunndalen) (Dog Valley)
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  4. #554
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. mars 2010
    Innlegg
    74
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Gjøvik (Hunndalen) (Dog Valley)
    okei hehe det var ikke noe problem? dem er ikke veldig glad i ombygging på lillehammer veit jeg fra erfaring..
    men har godkjent søknad og hovedbøyla er bak stolene så burde gå greit uansett

  5. #555
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Kunne tenkt meg bur i 242'n sjøl jeg Baksete blir jo aldri brukt likevel
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  6. #556
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg var å hentet toppen min her om dagen hos V20T
    Det jeg må gjøre før den kan monteres er å slipe av 0.5mm øverst på ventilstammen pga ventilsete har blitt frest såppas langt ned at ventilen i seg selv er for lang. Og da får jeg ikke tak i tynne nok shims
    Hva som er gjort med toppen må V20T svare på. hehe. Det er hans felt
    46mm ventiler. Mirafreste seter. Kanaler portet til riktig dimensjon i forhold til kam og ventil. Gule R-sport Ventilfjærer. KG2T kam.

    Montering av toppen skjer ikke før jeg har fått i orden den nye brukbilen min. Jeg var dum nok til å kjøpe en 945 og den ble det visst litt jobb med :/
    Og jeg har sagt til meg selv at 242'n ikke får mere TLC før 945'n er kjørbar. Bare for å være litt streng med meg selv. + at det kanskje jeg får i stand 945'n litt fortere
    Prosjekttråd her

    Toppen har fått en KG2T kam,"gule" R-sportfjører og et justerbart kamdrev ligger i hylla og venter

    Det er blitt pastet noen bilder alt, men ett par til skader ikke







    Std eksosventil og 46mm innsug
    Nydelig arbeid Ola Nå har jeg jo sett oppsettet ditt og vil vel kanskje ha vurdert å gå for dobble fjærer om du skal lade så mye du snakket om tror jeg. R sport fjærene er ikke så mye hardere.
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  7. #557
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    R-Sportfjærene klarer seg til det oppsettet her. KG2T løfter ikke mer enn 10.4mm og har dur 254.2 V/0.050" på innsugsloben, så det blir ikke den bratte rampa som på villere kammer er avhengig av å dra kjapt igjen for ikke å få "spretthopp" etter knasten har passert i 3500rpm Dette kommer til å fungere helt fint Takk for komplimentet Tor24

    Edit:
    Nå ser jeg jo at jeg glemte å skru av kamdrevet til FK'n min, som jeg brukte da vi skulle justere ventilklaringer
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  8. #558
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    R-Sportfjærene klarer seg til det oppsettet her. KG2T løfter ikke mer enn 10.4mm og har dur 254.2 V/0.050" på innsugsloben, så det blir ikke den bratte rampa som på villere kammer er avhengig av å dra kjapt igjen for ikke å få "spretthopp" etter knasten har passert i 3500rpm Dette kommer til å fungere helt fint Takk for komplimentet Tor24

    Edit:
    Nå ser jeg jo at jeg glemte å skru av kamdrevet til FK'n min, som jeg brukte da vi skulle justere ventilklaringer
    Satser på at fjærene holder Hehe
    Og vi må nok opp i 1,7 - 1,8 i trykk i benken. Må jo vite hva som bor i klumpen


    Ang drevet ditt så kan je ta med det den 21. april (Minn meg på det. hehe)
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #559
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    No problem Men snakk med Roger om underlagsbrikker og Retainere. Tror ikke han andre karen har vært heeelt våken når han sier det er samme som de andre har. Det er litt større diameter på disse fjærene. pass på så detta blir riktig, eller gir du meg et dårligere rykte enn jeg allerede har Hehe
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  10. #560
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Myklevik Vis post
    okei hehe det var ikke noe problem? dem er ikke veldig glad i ombygging på lillehammer veit jeg fra erfaring..
    men har godkjent søknad og hovedbøyla er bak stolene så burde gå greit uansett
    Det var ikke noe problem å godkjenne. Det de brukte mest tid på var hvordan de skulle skrive teksten tror jeg..
    Vet ikke om de har godkjent bur der før. I svaret mitt fra BT i Oslo var jeg skulle vise bilen for Om og oppbyggingsgruppa i Oslo, men ringte bare Gjøvik og de nekta ikke, så da gikk det jo greit
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  11. #561
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    R-Sportfjærene klarer seg til det oppsettet her. KG2T løfter ikke mer enn 10.4mm og har dur 254.2 V/0.050" på innsugsloben, så det blir ikke den bratte rampa som på villere kammer er avhengig av å dra kjapt igjen for ikke å få "spretthopp" etter knasten har passert i 3500rpm Dette kommer til å fungere helt fint Takk for komplimentet Tor24

    Edit:
    Nå ser jeg jo at jeg glemte å skru av kamdrevet til FK'n min, som jeg brukte da vi skulle justere ventilklaringer
    Jeg tenker da aldeles ikke på kammen for den er jo snill som et lam, men mer på det som skjer når han begynner å lade opp mot 2 bar og sånn trykkmoro som skjer da. Da er de dobble fjærene plutselig gode å ha, men får håpe jeg slipper å si "hva var det jeg sa" hehe
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  12. #562
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Jeg tenker da aldeles ikke på kammen for den er jo snill som et lam, men mer på det som skjer når han begynner å lade opp mot 2 bar og sånn trykkmoro som skjer da. Da er de dobble fjærene plutselig gode å ha, men får håpe jeg slipper å si "hva var det jeg sa" hehe
    Bare for å spørre dumt; Hva er det værste som skjer da?
    Er det ikke bare ventilflyt, eller kan det virkelig gå til skogen?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  13. #563
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Vanskelig å spå hva som kan skje men hvis du ikke har så høyt baktrykk når du lader 1.8 så burde det gå bra. Følg med på Baktrykket når du bremser. Husk at trykk er med på å presse ventilen nedover og derfor motvirke fjærtrykket, derfor er det lurt å øke litt ekstra på fjærtrykket ved høye ladetrykk og ikke bare pga en kvassere kam.
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  14. #564
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Blomster-Finn: "Jeg skal gi deg baktrykk jeg, lillegutt "
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  15. #565
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Vanskelig å spå hva som kan skje men hvis du ikke har så høyt baktrykk når du lader 1.8 så burde det gå bra. Følg med på Baktrykket når du bremser. Husk at trykk er med på å presse ventilen nedover og derfor motvirke fjærtrykket, derfor er det lurt å øke litt ekstra på fjærtrykket ved høye ladetrykk og ikke bare pga en kvassere kam.
    Må bare spørre litt mere dumt jeg hehe
    Ventilen går nedover ved at kammen dytter den ned for å slippe ut trykket i sylinderen, og fjæra prøver å dytte ventilen opp igjen når kammen snur, og trykket i sylinderen "drar" ventilen nedover? Ikke presser den oppover altså?
    Eller skjønte jeg ikke hva du mente?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #566
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Han mener at mottrykket i eksoskanalen vil presse ventilen ned igjen. eller "holde den igjen" Men det tviler jeg på..
    Ikke for å være vrang med Torgeir, men med A/R 84 eksoshus. K-profil på eksosknast. og Ajdén-rør, så vil det ikke eksistere noe særlig mottrykk i den
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  17. #567
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Ahh.. Da henger jeg med
    Det hjelper å stille noen teite spørsmål av og til.
    Jeg har jo sveist inn egen gjengetapp i DP til baktrykksmåling. Har bare ikke giddi å satt i røret og målt enda.
    Jeg får riktignok ikke målt baktrykk i collectoren før turboen :/
    Eneste jeg har lært er at baktrykket ikke må gå over turbotrykket inn. Eller må en stoppe å justere opp trykk før det å?

    Sist endret av Zeeker; 20/03/12 kl 01:12
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #568
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Du kan jo prøve å måle hva du har nå. Men som sagt tviler jeg på at det blir noe mottrykk å snakke om på den Gigaturboen din, med ekstern WG og A/R 84 eksoshus Det er jo pip åpent, med minimal motstand fra ventil og helt ut der
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  19. #569
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Mottrykket vil nok sannsynlig være lavt ja men det skjer mye rart i en høylada turbomotor og det vil nok oppstå mottrykk og peakpulser opp mot 2-3 bar kanskje høyere og hvis man regner litt på det så vil jo det bety et press på 20-30 kg mot ventilen. Nå vet jeg ikke innspenningstrykket på de gule fjærene, men det burde sjekkes og i tillegg til at du må slipe toppen av ventilen som betyr at ventilen ligger lenger inn i setet, betyr jo at innspenningstrykket på ventilfjæra blir lavere enn normalt, ja den kan til og med blil lavere enn orginal fjær. Så sjekk at du har riktig innspenningslengde / innspenningstrykk på fjørene og shims om nødvendig. På innsugs siden blir jo problemet det samme da et trykk på 2 bar vil presse innsugsventilen med opp mot 30kg der også, siden arealet på ventilen er enda større. Dere syntes sikkert jeg er litt vel nøye her nå ,men å bare heve på noen fjærer uten å sjekke at du faktisk har det innspenningstrykket som fjærene bør ha er ikke bra.
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  20. #570
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Det skiller 0.5mm på eksos. og 0.8-1.0 mm på innsug. Innsug sitter høyere i setet enn orginalt, og har litt høyere innspenningstrykk. Eksossetene ligger 0.5mm lavere i setet. og har ørlitt lavere innspenningstrykk.
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  21. #571
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Ikke bruk det som utgangspunkt. Mål innspenningslengden på fjæra når den sitter i og dermed har du innspenningstrykket
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  22. #572
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Ikke bruk det som utgangspunkt. Mål innspenningslengden på fjæra når den sitter i og dermed har du innspenningstrykket
    Da må jeg litt flere dumme spm
    Hvordan måler jeg dette og med hvilket måleutstyr?

    Og evt hva gjør jeg med tallet etterpå? Og hvordan regne ut hvor kraftig fjær det må være hvis man skal kjøre 2 Kg i trykk?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  23. #573
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Det kan du måle med skyvelære feks. Du må vite fjærkonstanten på fjæra du skal bruke. De som solgte de burde kunne hjelpe deg der Rundt 45+ kg innspenningstrykk burde være nok. Står du helt fast får du ta turen til Ola så skal jeg hjelpe deg
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  24. #574
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Ola skulle se på noe så da får jeg høre ifra han

    Ellers skjer det ingenting med 242'n ettersom 945'n min står inne å leker fyllmasse.
    Det som jeg vet skjer at jeg må få i orden toppen før jeg får kjørt mere 242.
    Etter at jeg var på tur med den ned til V20T og vissit til Tor24 så har en mutter på grenrøret skrudd seg av og eksospakningen har sett bedre dager.
    Dvs at alt av grenrør, turbo, DP, olje tur/retur må av. Og ikke ¤"# om jeg tar av alt det for bare å bytte noen pakninger for så å vente ei uke eller to for å bytte topp. hehe.
    Det er litt mye skruing syns jeg. men la gå Skal nok rekke VCCN på gardermoen
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. #575
    Registrerte brukere bakterius sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2011
    Sted
    Bodø, Norway
    Innlegg
    770
    Antall takk

    Standard

    Lurte på en liten ting.

    HVordan er spoolup med Turbobanditen TB60-03?

    Har vurdert litt den turboen og grenrøret som han leverer nå

Side 23 av 176 FørstFørst ... 13 21 22 23 24 25 33 73 123 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •