Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Volvo 1996 960 Stv Selges

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard Volvo 1996 960 Stv Selges

    Jeg har en Volvo 960 som jeg har hatt i 2 år nå. Jeg er andre eieren på bilen, den gikk hos en på Sunnmøre som tok gått vare på den. Den har gått 358000 KM fordi forrige eier kjørte i mange år 10 mil om dagen med den. Den fungerer upåklagelig og har alltid startet for meg. Jeg eu-godkjente den i høst så den skal ikke inn på eu-kontroll før i August 2013. Deler som ble byttet i forbindelse med eu-kontrollen var bærearm venstre foran, begge "kylligbeina" til stabstaget, bremseklosser foran. Fikk i tillegg feil på oljelekkasje, men på etterkontrollen så mente de at det var svetting og ikke lekkasje. Men det blir noen drypp på bakken dersom en har kjørt en tur. Det var slik da jeg kjøpte bilen for 2 år siden, og det har ikke utviklet seg noe siden da, så jeg har bare kjørt med det. Jeg har også byttet litt deler på den mens jeg har hatt den. Byttet tenningslåsen etter jeg kjøpte den, byttet radiator i sommer, fikk tak i 16" aluminiumsfelger, byttet luftfilter, plugger og olje. Byttet olje flere ganger siden jeg kjøpte den. Husker ikke flere ting nå i farta, men sikkert endel smådeler til. Den siste tiden har det forsvunnet litt kjølevæske, jeg ser at det drypper i bakkant av motoren, men har ikke klart å se hvor det kommer fra enda. Forsøke å få den inn på etterhvert så jeg kan få kikket på det.

    Bilen er lilla/blå, er usikker på hva fargen heter. Men syntes den er fin. Den er en ganske standard utgave uten ekstrautstyr. Den har skinnseter, CC, sentarllås, grøftelys, hundegitter og diffsperre(1065?). Det er vel det utstyret jeg kommer på i farta. Bilen har en 2.5 liters motor og manual girkasse. Kom hjem fra Stavanger i går med den å den er ganske sprek i 3. gir i forbikjøringene. Jeg har skaffet meg en 3.0 liters motor som jeg hadde planer om å sette i for å bli kvitt lekkasjen, men er ikke kommet så langt enda. Det sitter samme dyser og LMM på den nye motoren og den som sitter i bilen, det er helt likt insprutningssystem så ganske lett å bytte over. 3 literen har 204 hk orginalt så da blir den hakket sprekere etter et eventuelt bytte. Det er mulig å få med den motoren mot pristillegg eller prutningsmånn

    Bilen er veldig god å kjøre, den er den siste ekte volvoen med bakhjulstrekk og mkII bakstilling. God støyisolering og fin motor som en ikke hører mye til på lave turtall, men den synger fint når den får litt turtall å jobbe med. Har tatt bilder av bilen så dersom noen ønsker å få tilsendt bilder så er det bare å legge inn e-post adressa her. Så skal jeg forsøke å få sendt de ganske så kjapt.

    Jeg kunne tenke meg 45000 for bilen inkl årsavgift for i år. Evt så kan jeg bytte mot en rimelig volvo 740 om noen har noe slikt + mellomlegg.

    Bare ta kontakt dersom dere lurer på noe!!
    Sist endret av Ole Jakob; 23/02/12 kl 12:38

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Kan selges for 30000,- ved rask avgjørelse om noen er interessert!!

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Innlegg
    16
    Antall takk

    Standard

    Bilder???

  4. #4
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Bilder??turbo19901@hotmail.com Interessert i en 1998 940 i bytte + ett lite mellomlegg?

  5. #5
    Registrerte brukere kenhen sin avatar
    Medlem siden
    04. jan. 2012
    Sted
    skedsmokorset
    Innlegg
    24
    Antall takk

    Standard

    jeg har en 96 945 men manuell kasse. med el vinduer, el glasstakluke. B230FK motor som er chippa og bytta wastegate og 3" eksos. også er det slyng diff som funker veldig bra. ellers er bilen hvit. kunne bytta 50/50
    86. VW golf 1.8 +
    95. HONDA civic 2D coupe
    87. VOLVO 740 stv
    96. VOLVO 940 stv
    91. VOLVO 965 (V90)

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juni 2010
    Sted
    Fauske, Nordland
    Innlegg
    126
    Antall takk

    Standard

    Bilder???

Lignende tråder

  1. volvo 965 1996 2.5 manuell selges
    By _emil_ in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 14/08/10, 10:36

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •