Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 967

Tråd: Porting av 530\398\160 topp!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    lager du venturikanal ser den dårligere ut i flowbenk SOMREGEL, men retter du ut kanalen som jeg viste så havner du sikkert på ala det samme som std. Men "dårlige" CFM tall ved et trykkforhold på 71cm vann betyr ikke at den fløder mindre i praksis... trykkforholdet i en sugis er somregel 9 meter vann og det går ikke i en laminær konstant strøm heller... kan hende den funker den. Loctite bruker å lage bra greier, somregel... men kan være lurt å teste den på en elelr annen slitt B230 som man får kastet etter seg uansett...

Skal du kun teste den i flowbenk kaster du bort tida di
    I respectfully disagree, lærer mye av teknikken ved å grave med karbidfila og får lekt meg litt med teorier.. Flowbenken er ikke ferdigstilt enda, og den blir nok ikke å måle i CFM, blir nok ukalibrert eller hva man kan kalle det.. Kun for å sammenligne kanaler og se hvilket design som fløder best med rett størrelse på minstearea og se hvor mye modifisering av ventil og forbrenningsrom etc har å si flødet.. Kaster kansje bort tida om jeg er på leiting etter CFM, men jeg får prøvd

Har ingen planer om å grave ett høl på 50mm hele veien til ventilen for å få 350cfm, som blir ubrukelig i praksis.. Har heller ikke tenkt å gjøre noe karriere av å bygge motorer, så utfallet av prosjektet er heller ikke livsviktig

Angående Loctiten tror jeg ikke den kommer til å holde om den må tåle 150 grader over tid, ser nå i ettertid at det var 150 grader kortvarig! Blir nok JBweld som blir brukt om jeg skulle prøve å legge epoxy i noe som skal brukes..

EDIT: Du har irriterende godt verktøy å leke med, skulle gjerne ha hatt en 3d printer .. =P Er bare 20 selv, og har nok enda endel å lære, men om man prøver litt og deler erfaring burde det gå ann å få ett greit resultat av denne 70 talls maskinen..
    Sist endret av Berg Performance; 19/02/12 kl 19:48

Lignende tråder

1. Porting av 531 topp, tips & triks?
    By vølvo in forum Avansert trimming
    Svar: 14
    Siste post: 23/02/12, 13:47
  2. Porting av topp
    By Ole in forum Avansert trimming
    Svar: 81
    Siste post: 14/08/11, 15:54
  3. Porting av f innsug
    By turbomann in forum Avansert trimming