Motor planene har vel egentlig gått helt over styr nå Skulle bare husmorstrimme bilen... :P men mangen vil ha mere :P
Motor planene har vel egentlig gått helt over styr nå Skulle bare husmorstrimme bilen... :P men mangen vil ha mere :P
Sånn ser de ut ferdig dreid:
Se her ja.
Kan ikke se at disse stemplene i praksis står tilbake for Parner sine smidde når man snakker moderat effekt.
Bare du ikke går for langt og ender opp med en hel haug med støvsamlende deler. Det er for lengst mange nok eksempler på dét.
Jeg vet naturlig nok ikke hvor høyt budsjett du har, men foreslår uansett at du vurderer blokkmontert fordeler samt hullborring av toppen for innmontering av EFI dysene der.
Da kan du enten montere tilleggsprut og 2 dyserader, montere E-manifolden eller sveise igjen og porte opp f-manifolden som er "fryktelig" trang i kanalene pga "dysestøttene". Anbefaler at du tenker på det.
Sist endret av Batland; 14/02/12 kl 08:39
Trur nok det blir med neddreide stempler og ny turbo. Har resten liggende.
Men bør jeg bytte coil?
Om du skal kjøre originalt nett så er original coilen som regel det beste alternativ til mye.
Jeg skal dreie ett sett stempler til så jeg har de liggende til du vil ha de har du H-profil råder eller vil du jeg skal montere på originale råder av den sterke typen?
Vil anbefale deg Sten Parner sine råder de selger hos Qwt.no til 3000,-
Har orginale fk 13mm råder .men har lurt på h-profil også ja.. Tar det som det kommer...
Er det med lager på Qwt?
Tengte meg det ja
Hvor kjøpte du lagre?
Sist endret av Jonas Soldal; 14/02/12 kl 21:49
Det er slik at de fleste originalmonterte coiler, inkl. de oppskrytte LS1 coilene, leverer en gnist med rundt 50 mA styrke.
En av de vanligste oppgraderingscoilene som folk bruker rundtom leverer 140 mA.
Kraftige ettermarkeds coiler leverer inntil 300 mA.
Min personlige favoritt er denne som pga høy volt og høy strømstyrke tåler store pluggåpninger. Når coilen er kraftig nok til å takle stor pluggåpning, så øker dette effekten og reduserer forbruket : http://www.summitracing.com/parts/ACC-380876/
Sist endret av Batland; 15/02/12 kl 08:09
Men er dette nødvendig for han nå som han bare skal kjører LH2.4 med chippete hjerner?
Hadde lett brukt en kraftig ettermarkeds coil om man skal kombinere med datasprut. Og hvordan er denne å koble opp mot eksisterende el-nett?
De små ledningene som går til original coil er så tynn at skal man inn med noe som krever mer og leverer mer må nok mere oppgraderes mener jeg da?
Og for meg som faktisk skal kjøre datasprut med separate coiler per plugg, hvilken coiler anbefaler du da siden du mener LS1 coilene ikke blir kraftig nok på visse punkter?
Sist endret av gl740turbo; 15/02/12 kl 09:20
Hehehe, trick question?
Ingen bilhobby, bilinteresse, eller blitrimming er NØDVENDIG.
Dette er ren leking for bil lekingen sin del. Jeg mener at det vil være fordelaktig dersom budsjettet kan strekkes dertil, men nei, på samme måte som H-staker er det ikke en nødvendig oppgradering.
Hvis man vil sørge for optimal strømforsyning til coilen så gir man den støm fra batteriet via ett enkelt relé og tykke ledninger. Se Chevrolet HEI. En stor coil leverer en enkelt gnist som brenner LEENGE. Det klarer ikke coiler i mindre fysisk størrelse.
For mange år siden tok MSD frem ett seriøst og kraftig multicoil anlegg til V8, men det ble så kostbart at "ingen" kjøpte det.
Tenk at man brukte 8 stk. av de ovennevnte coilene.
Hvis vi ser på hva som gjøres når man trimmer LS motorer så ser vi at folket tidlig oppgraderer til ettermarkeds coiler og dette holder en stund. Når ladetrykket økes så blir man etterhvert NØDT til å montere fordeler, CDI boks og ÉN stk. stor, god og kraftig coil for å sikre tilstrekkelig krafig gnist.
Når du har valgt multicoil system så blir det å leve med valget. Accel og MSD har oppgradering utgaver som er betydelig kraftigere enn de originale. (MSD sier + 300 %, fra 50 - 150 mA)
Deretter blir det å knipe pluggåpningen ned. I enkelte datasprutmanualer så anbefales 0,55 mm til turbomotorer. Moderne tennplugger med tynn senterelektrode hjelper også.
Jeg mener at det er slik at på høyeffekt turbomotorer så er det i praksis, for de fleste, CDI bokser som gjelder. LS coil dillet er designet for bruksbiler med lite effekt pr. sylinder, men er likevel såpass kostbart at man bør sammenligne de med en MSD DIS-4 H.O boks og 4 stk. Blaster SC coiler, evt CPC coilene. En kompis kjørte 4 stk. CPC coiler på en Autronic 500 boks og det funket strålende da "high boost" turbomotorer trenger en kraftig og kort gnist.
CPC coilene er oppgitt til 800 mA!
Noen som har en idé om denne Garrett turboen kan være brukandes?
Kommer fra en 4liters dieselmotor, fra Iveco.
Skjønner det hadde vært fordelaktig med mer info på den, men det har ikke jeg..
En turbo fra en 4 liters dieselmotor kan være passende på en bensinmotor på den halve størrelsen, bare se på hx35, fra 5.9 liter cummins, den funker jo knall på B230 den.
Er den med intern eller ekstern wastegate, og er det vanlig T3 flens?
Om du har mulighet til det, kan du få et bilde av den med kompressorhuset av, så kompressoren vises tydelig? Og gjerne inducer/exducer målene også.
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Den er sikkert verdt en tusenlapp.. Turboer på diesler bruker jo å gå langt og lenge, så om den er tight og grei tror jeg at jeg hadde bydd ham noen kroner for den.
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe