Hei!
Jeg har en volvo 240 ,1986
I det siste har jeg slitt en del med bremsene.. Her er noe som er gjort, etter rekkefølge:
-Da jeg fikk bilen var det ikke bremsetrykk bak venstre. Det var også mye drit/sand oppi hovedsylinderen, men det hang fast og ble ikke med ned i rørene.
Derfor byttet vi caliptere,skiver og klosser begge sider bak. Da vi demonterte caliperen vrei røret seg høyrebak så det ble nye rør på begge sider.
Fortsatt ikke noe trykk ved lufting. vi åpnet derfor røret før reduksjonsventilen og det var greit trykk der. Vi fikk derfor en brukt Reduksjonsventil.
Når vi satt på den var det ingen kraft Høyre bak! Bytta hovedsylinder/beholder til bremseveske på fylling. Deretter satt vi på Caliptere/skiver/klosser forran og lufta i rekke følgen HB/VB/HF/VF, deretter lufta vi men ikke no trykk HB.
Bytta høyre "kammer" på reduksjons ventilen og prøvde igjen, ikke noe trykk høyre bak.
Vi blåste gjennom disse med trykkluft, prøvde på nytt, men ikke noe trykk høyre bak, har nå bytta slanger til denne reduksjons ventilen og har lufta, men fortsatt ikke trykk høyre bak.
Noen forslag til hva som kan være problemet?