'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Men er det noen mulighet for å sjekke at det er org. felger og ikke etterlakkert? Kom de "standard" felgene bare i 14''?
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Helt riktig! Gullkortet på Statoil kommer lett, for å si det sånn. Alle mine tre (960 2,5, V90 3,0 og 940 med FT) ligger jevnt på 1,6-1,7 på rein kaldkjøring (skjelden mer enn 3km av gangen). Kjører penere med 960 enn med 940, så noe ligger der. Både 940'en og 960'ene får jeg ned i 0,9 på langkjøring. Men jeg fyller med glede egentlig, totaløkonomien er god på både 940 og 960. Vil vel antyde at driftskostnadene på en 960 er 20-30% over det de er på en 940 - uten at jeg kan vise til noen utregninger.
1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T
Det er nåken fine 760ar til salgs no. Denne kunne eg godt tenkt meg
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=33019979
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Det må være de styggeste hjulkapslene jeg har sett![]()
Stålfelgar er tingen![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
En bil med rett farge både utvendig og innvendigVolvo 960.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=32953485
og enda en pen bil!
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=32803751
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
På så korte turer må en bare regne med at det renner unna - heldigvis noe annet på langkjøring. Og ganske riktig, totaløkonomien er avhengig av mer enn bensinforbruk. På gamle Volvoer, særlig hvis de er behandlet pent, er mange deler/reparasjoner prisgunstige - i den grad man må gjøre noe særlig i det hele tatt...![]()
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Denne synes jeg var noe stivt priset![]()
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=32584009
![]()
Sist endret av Daniel V; 03/02/12 kl 23:04 Begrunnelse: La til bilde.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Han gir virkelig ikke opp han her heller... Selv om han ikke har noen T5-REr vel 4 gangen jeg ser denne ute av samme person.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=32863415
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Ja dei er jo driftsikre. 242en min kostar 405,- i årsavgift og omtrent det samme i forsikring. So å sei alle reparasjonar kan eg gjera sjølv og delar er billige og lett å få tak i både nytt og brukt. Eg trur eg må kjøra mykje for at det skal bli billigare å kjøpa ein ti år gammal bil som er mykje billigare i drift, der årsavgifta er på nesten 3000,- forikringa er dyr, det er meir elktronisk tull som kan laga problem og mange reparasjonar må gjerast på verkstad og delane er dyre. So totaløkonomien blir ikkje nødvendigvis so verst sjølv om bilen er gammal og er glad i bensinDet er jo ikkje so mange som har veteranbil til bruksbil men likavel kan ein lett spara mykje på å kjøra ein litt gammal bil sånn som du gjer. Då får du tak i billige delar og kan gjera det meste sjølv
![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135